Jag kvävs

Sv: Jag kvävs

Jag har följt tråden i tysthet och måste bara få säga att du är så grym..!!! Du kommer fixa det här. Jag önskar att jag hade iallafall lite av din drivkraft. Du är bara så bra!!!!! :banana::banana::banana::bow::bow::bow::bump::bump::bump:

kl

jag peppar också, du är grymt stark och snart är september slut! ut och lek med dina barn, de ger alltid glädje och kärlek! träffa en vän och gråt ut. läs en rolig och enkel bok, typ vattenmelonen. kram

Råkade skriva till exet att han gärna fick komma med åsikter och önskemål i stället för att bete sig som en barnrumpa. Inte så konstruktivt,

Njaaa, men alldeles säkert sant ;-)

pepp, pepp!!! Hejja dig. Snart är du på andra sidan, bort från helvetet och kan andas igen!!

Klart du ruttnar. Du drar hela lasset, efter något som han initierat (separationen). Och han uppför sig ungefär som det är ditt fel alltihop.

Jag hade ruttnat innan. Var snäll mot dig själv. Inse att ingen är stark hela tiden, och nu innan det är dax att flytta är ju bästa tiden att hämta andan en smula.

Njaaa, men alldeles säkert sant ;-)

pepp, pepp!!! Hejja dig. Snart är du på andra sidan, bort från helvetet och kan andas igen!!

Väldigt sant tyvärr.

Ja snart är jag på andra sidan. 2 veckor exakt idag tills jag har nycklarna till mitt hus och nya liv i handen.

Klart du ruttnar. Du drar hela lasset, efter något som han initierat (separationen). Och han uppför sig ungefär som det är ditt fel alltihop.

Jag hade ruttnat innan. Var snäll mot dig själv. Inse att ingen är stark hela tiden, och nu innan det är dax att flytta är ju bästa tiden att hämta andan en smula.

Nä, jag vet att ingen är stark hela tiden. Jag är bara inte van vid att inte känna motivation för någonting alls. Det här är nog ändå bara en "lightvariant" av vad folk som går in i väggen känner. Helt plötsligt inser jag vad otroligt tufft de måste ha det, för det här tillståndet av noll i drivkraft är så himla trist.

Jag tror inte ett skvatt på att allt är mitt fel. Självklart är vi två i det här och jag är verkligen inte felfri själv, men de största felen ligger faktiskt hos exet och ansvarsbiten duckar han fortfarande för. Ska bli så skönt att bara få skita i hur mycket hans liv går åt skogen.

Tack till dig och ALLA andra som peppar. Är fortfarande lika låg, men skönt att få beklaga sig.

Jag tror det är en JÄTTEVIKTIG del i processen att vara låg och orkeslös. Låter konstigt, men jag är helt övertygad. Särskilt efter att ha gått igenom en hel del skit själv. Alla delar är viktiga för att komma ur det helskinnad. Detta är en del.

Ta det som en andningspaus, ligg lågt, gör lite och vila upp dig. Umgås med dig själv och barnen, låt honom sköta sig själv.

Du kommer att ha ork när det behövs, men då måste du få ta igen dig nu.

För mig hade det varit konstigt om du hade orkat allt detta UTAN att bli trött och orkeslös. Du arbetar, har små barn och separerar. För mig hade en av de sakerna gjort mig trött...

Tillåt dig att vila när du har möjlighet. Du kommer säkert att återfå en del energi när du får nycklarna till nya huset:)

Du gör det jättebra!!!

Kram från mig!!

Ibland är livet bara en transportsträcka mellan tidpunkterna då man får sova. Det är helt okej att det är så under en period och det är helt okej att känna så. Kanske behöver du vara låg den här sista tiden för att samla kraft inför ditt nya liv? Snart snart är du på andra sidan och kan börja ditt nya liv :)

Du får helt enkelt bestämma dig för hur svårt det än är att han ska inte få stjäla mer energi ifrån dig och ta tillbaka det han stjäl.

Jag skickar massor med kraft pepp och energi till dig så att du får ny lust och kraft att ta tag i det sista.

Kramar om.

Peppar på härifrån också! Mycket bättre du är lite låg och återhämtar dig nu så att du har lite ork till själva flytten och tiden efteråt också, för precis som du tänkte tidigare tar det nog ett tag efteråt innan omställningen för alla lagt sig. Tänk inte så mycket, sov det du kan och lita på att du får ork att packa det sista när det väl är dags.

Jag tror det är en JÄTTEVIKTIG del i processen att vara låg och orkeslös. Låter konstigt, men jag är helt övertygad. Särskilt efter att ha gått igenom en hel del skit själv. Alla delar är viktiga för att komma ur det helskinnad. Detta är en del.

Ta det som en andningspaus, ligg lågt, gör lite och vila upp dig. Umgås med dig själv och barnen, låt honom sköta sig själv.

Du kommer att ha ork när det behövs, men då måste du få ta igen dig nu.

Instämmer. TS, du har gått på adrenalin ett bra tag nu. Det kan man inte göra hela tiden, då går kroppen sönder, så nu pausar systemet lite. Reparerar celler och immunförsvar som gått på sparlåga. Tar sig tid att känna efter hur jobbigt allt egentligen är - som du inte hunnit förut. Är du trött så vila, sov, gråt, sörj, gör ingenting. Skriv inte 10 konstruktiva sakliga meddelanden till x:et utan ett eller två, sen fräser du. Allt blir inte frid och fröjd när du har flyttat men då vänder du ett blad och det går in i en ny fas.

Jag sover väldigt dåligt igen, även om jag är många timmar i sängen. Mår fysiskt dåligt också med magknip och förkylningar. Men det är klart att kroppen säger ifrån till slut. Bra inställning att det är vila inför upploppet, ska försöka tänka på det.

Nu har exet börjat krypa ut ur sitt skal och prata. För att försöka få med mig på tåget att jag ska betala för hans umgänge med barnen. *suck* Har just skrivit ett långt mail om vad som är praxis (inklusive när avdrag från underhållet kan göras osv -dvs jag har gjort allt jobb åt honom igen och blir så trött på mig själv som inte bara ber honom att läsa på och kolla upp fakta själv) och får se hur det bemöts. Ska försöka jaga rätt på familjerätten idag om jag lyckas pricka deras telefontid.

Så har jag visst kränkt exet också, eftersom jag efter två veckor och två påminnelser inte hört ett skit från honom angående vår bebis 1-årsdag helt sonika bestämde mig för att bjuda in min och hans familj (och honom) på 1-årskalas. Han anser (trots att han inte svarat på mina förfrågningar) att jag borde förstå hur utlämnad han känner sig som pappa när jag utsätter honom för det här :wtf:

fre-lör är jag själv då han sticker med barnen (bebisens första natt utan mig, känns skitskumt). Så då blir det väl packning och så måste jag möta upp med grannen för att kontrollera ägogränser och visa var elledningar, dränering och vattenledningar går.

Inser att jag skriver en massa som inte alls är intressant för er att höra, men det är väl terapi/dagbok för mig själv, så ni får stå ut.

Har också insett att om exet hade kämpat hälften så mkt för barnen under vårt förhållande som han gör nu, så hade vi aldrig stått här idag. Jävla tragisk människa, men han kanske kommer att hamna i skaran av "män som skärpte till sig och blev pappor för att de var tvungna vid separationen"

Senast ändrad:

Har också insett att om exet hade kämpat hälften så mkt för barnen under vårt förhållande som han gör nu, så hade vi aldrig stått här idag. Jävla tragisk människa, men han kanske kommer att hamna i skaran av "män som skärpte till sig och blev pappor för att de var tvungna vid separationen"

Kämpar han verkligen för barnen? På det jag läst låter det mer som han kämpar för att äga barnen.

Vad får dig att tro att det är ointressant?

Vi som följer dig är intresserade av hur du mår, hur det går, vad som händer.

Du är i mångas tankar och du är en inspirationskälla med din styrka och din förmåga att vara klartänkt i en pressad situation.

Varma tankar
/tanten

Kämpar han verkligen för barnen? På det jag läst låter det mer som han kämpar för att äga barnen.

Det håller jag i och för sig med om, men han hävdar ju bestämt att det är för barnens skull och att han bara inte är överrens med mig om vad som är barnens bästa. Jag tror visserligen att det fortfarande är hans ego det handlar om, men om det ger barnen någonslags relation med honom så får jag försöka tycka att det är bättre än att han hade fortsatt att skita i dem.

Vad får dig att tro att det är ointressant?

Vi som följer dig är intresserade av hur du mår, hur det går, vad som händer.

Du är i mångas tankar och du är en inspirationskälla med din styrka och din förmåga att vara klartänkt i en pressad situation.

Varma tankar
/tanten

Tack snälla för dina tankar. Tycker ni att det är intressant att läsa om att jag ska visa ägogränser för grannen, så är det ju bra. Känner att en del är off topic, men självklart är jag både tacksam, rörd och fascinerad över alla er som läser och skriver i min tråd.

men om det ger barnen någonslags relation med honom så får jag försöka tycka att det är bättre än att han hade fortsatt att skita i dem.
Helt sant

Tack snälla för dina tankar. Tycker ni att det är intressant att läsa om att jag ska visa ägogränser för grannen, så är det ju bra. Känner att en del är off topic, men självklart är jag både tacksam, rörd och fascinerad över alla er som läser och skriver i min tråd.

Det är klart att det är intressant. Det är ju som tanten skriver endel av hela situationen.

jag har gjort allt jobb åt honom igen och blir så trött på mig själv som inte bara ber honom att läsa på och kolla upp fakta själv
Sluta curla honom, människa. Sluta skicka info och påminnelser. Släpp projektledaransvaret över honom.

Tänk vilken lättnad när du slipper tänka för två.

Det här är den första tråden jag kollar när jag sätter igång datorn varje dag.:)

Det här är den första tråden jag kollar när jag sätter igång datorn varje dag.:)

Samma här!

Ts: hittills har du inte skrivit något ointressant i din tråd. Jag skriver inte så mkt men det är för att du får så kanonbra råd redan! Men jag läser din tråd dagligen!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
1 013
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 623
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 653
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!