Sv: Jag kvävs
Jag tror att han är i ett slags förnekelse- eller chockfas nu. Den bomb som han släppte när han meddelade att han höll på att leta eget boende gav inte förväntad effekt. Förhoppningsvis, i den bästa av världar, etc. så är det ett steg till ett uppvaknande för honom så att han kan bli en bättre pappa till sina barn och lära sig ta ansvar. Men just nu är han nog chockad och därför inte riktigt kommunicerbar. Allt har liksom satt sig på tvären för honom och han vet inte hur han ska hantera det.
Fast måste han inte det för barnens skull? Han vill ju inte bodela via jurist och han vill inte dra in utomstående i diskussionen om barnen (egentligen). Måste han inte prata med mig angående våra gemensamma saker?
Ska jag bara ta barn och saker och dra? Visserligen informerar jag via mail om allt jag gör och förutsätter att han protesterar om det är så, men hur ska jag veta om han väldigt gärna vill ha hatthyllan som jag tänkt att ta med mig om han inte pratar. Det var mer så jag menar med att han måste lösa problemet - för problemet är hans.
Hur sjutton har han tänkt sig annars? Självklart kan jag inte tvinga honom, men jag tycker nog att har han inte betett sig vuxet innan så kanske det är dags nu (och ja - jag vet att vad jag tycker inte kommer att ändra honom ett skit)
Jag tror att han är i ett slags förnekelse- eller chockfas nu. Den bomb som han släppte när han meddelade att han höll på att leta eget boende gav inte förväntad effekt. Förhoppningsvis, i den bästa av världar, etc. så är det ett steg till ett uppvaknande för honom så att han kan bli en bättre pappa till sina barn och lära sig ta ansvar. Men just nu är han nog chockad och därför inte riktigt kommunicerbar. Allt har liksom satt sig på tvären för honom och han vet inte hur han ska hantera det.