Jag kvävs

Sv: Jag kvävs

Ta de 6 samtalen. OM du behöver mer hjälp efter det, kommer du att hitta lösningar. Ta inte ut problem i förväg, de kanske aldrig kommer. Om de kommer, lös dem då.

alla saker som jag skulle vilja säga till honom. Riktigt fula, elaka, men ärligt uppriktiga saker.
Skriv, som nån redan sagt. Skriv och spara för dig själv. Ta fram och läs längre fram, när du vacklar i dina beslut.
slår det mig med en sån kraft att det nästan golvar mig. Jag har nog aldrig varit så nära panikångestattacker i mitt liv som jag är nu vissa dagar. Benen viker sig, svettas, får svårt att andas och så självklart ångesten som bara väller in.
Be om hjälp från vården. Sover du?
Hur förpassar man en person in i ett fack där jag verkligen inte känner någonting alls?
Det går automatiskt med tiden. Du behöver ta dig igenom ilskan och besvikelsen först. Nån att prata med hjälper.
Hur kommer man över skammen över sitt dåliga livsval
Du gjorde så gott du kunde i den situation du var då. Ingen skam.

Du är inte den första som är i den här situationen. Många andra har gått igenom precis samma sak. Det är Livet.

Allt blir bra. Kram.

Du har helt rätt och återigen - det är glasklart på det intellektuella planet, men på det känslomässiga planet känns det som att behöva bestiga mount everest.

Jag förstår det. Den känslomässiga trösten kan kanske vara att det faktiskt kommer att vara känslomässigt bättre när du har klarat av det? Inte "bara" för barnen, utan även för dig själv.

Kommer 6 samtal att räcka eller bör jag se mig om efter något mer långsiktigt?

Ibland så räcker det faktiskt med ett samtal.
Även om ämnet är stort, svårt och komplicerat.
De är proffs.

Börja så och så får du utvärdera var du står efter dessa samtal.

Jag tycker du ska använda dig av de där 6 samtalen till att börja med.
Sen om det behövs fler så löser du det då och det kan du säkert få hjälp med också.

Oroa dig inte för hur du ska berätta, de kommer att ställa frågor som hjälper dig att berätta.
Jag tror att det kommer att göra dig väldigt gott så ta all hjälp du kan få är mitt råd!

Jag tar inte ut något i förskott, jag bara undrar. Har aldrig gått till kurator, i terapi eller dylikt innan. Jag vet inte hur "fucked up" jag är i huvudet just nu och vad som bara är helt rimliga reaktioner på en jobbig situation. Jag har aldrig utsatts för liknande prövning innan, så jag vet ju inte vad mitt psyke står pall för.

Faktiskt, trot eller ej, men jag sover en del i alla fall. Vissa nätter när vi har haft någon slags sammandrabbning så sover jag inte alls. Då blir det 1-2 timmar max, men eftersom jag är helt ointresserad av att umgås med exet så kommer jag i säng i tid på kvällen. Drar man av vakentid med barn som vaknar/drömme retc så sover jag kanske 7 timmar per natt. Det är runt 2 timmar mer än jag gjorde som gravid

Ja det är en tröst. Jag får se det på samma sätt som jag tittar på ungarna och deras sömnvanor. Förr eller senare så kommer de att sova hela nätter - men det är sjukt frustrerande att inte veta när det inträffar. Nästa vecka eller om ett par år.

Om jag kan få en tillvaro som jag mår bra i så gynnar det självklart mig också, inte bara barnen och jag VILL må bra. Har mått dåligt alldeles för länge.

Ibland så räcker det faktiskt med ett samtal.
Även om ämnet är stort, svårt och komplicerat.
De är proffs.

Börja så och så får du utvärdera var du står efter dessa samtal.

Jag hoppas att det kan vara så enkelt. Det är skitjobbigt att älta allt för sig själv. Det tar energi. Ju fortare jag kommer över "mig själv", desto fortare kommer jag att må bättre. Dock vet jag att jag kommer inte att må bra förrän jag är ute ur huset och de sista banden (gården/uppdelning av prylar m.m) är klippta och det kan inget samtalsstöd i världen ändra på.

Dina reaktioner är dina, och oavsett vad som är vad är de där och jag tror att det kan vara skönt att få lägga dem hos någon främmande som har kapacitet att ge dig lite redskap att hjälpa dig själv.

Javisst. All hjälp är välkomen just nu. Mina reaktioner är mycket riktigt mina, men om reaktionerna är av sådant slag att de påverkar (framförallt barnen) negativt så är det inte ok, hur normalt det än må vara.

Du kommer kunna prata om allt :)
Jag har ju börjat gå hos en psykolog då vct äntligen fått en knuten till sig.
Har bara gått ett par gånger, men mina problem löses inte på en dag.
Men det hjälper att få vräka ur sig lite, även såna känslor du har mot din fd.
Sen gör du rätt som börjar nu och inte sen när du flyttat.
Kram på dig

Precis, och då är det ett bra sätt att prata med någon som står utanför, som kan bringa reda och som kanske har det som yrke att hitta lite nya tankesätt att hantera verkligheten.

Kämpa på, du är stark.

Börja med de 6 samtalen och låt tiden utvisa om du behöver fler sedan. Men i detta läget så behöver du komma iväg och prata NU.

Vill bara säga att du är beundransvärd för din styrka. Du har fixat nytt hus och allt på den här tiden. Du har lyckats få dina hästar sålda på en mätt marknad när många kämpar i månader att få hästar sålda.

Kram och lycka till

Ok, samtal bokat till på tisdag 8.15. Bra uppstart inför mötet på familjerätten kl 13 samma dag.

Jag har egen erfarenhet av att något stort och svårt (mitt förhållande till min mamma) löste sig på bara ett enda samtal med en erfaren kurator.

Bra! Jag hejjar allt vad jag orkar på dig. Det här kommer gå bra, jag lovar. Du finns i mina tankar och behöver du ösa ur dig så vet du var jag finns.
Massor med pepp och energikramar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
1 017
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 661
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka