Jag kvävs

Sv: Jag kvävs

Ehh.. ja så kan man ju resonera :crazy:

Tur att dina barn har dig som en supermamma iaf :)

Men om han ser fram mot egentid, då borde det inte vara några direkta svårigheter att du får ha barnen på heltid?
När han kommer på att det är skönt och bekvämt att ha sin egentid så lär han väl inte vilja beblanda sig med sina barn mer än nödvändigt?

Usch jag förstår att du håller på att bli tokig, men snart får du ju flytta och det kommer att bli bra! :)

FAN vad jag ångrar val av pappa till mina barn.

Han LÄNGTAR efter när båda barnen är så stora att de skulle klara varannan vecka och SER FRAM EMOT att få varannan vecka helledigt. Det är målet - att slippa barnen varannan vecka för att kunna leva sitt liv.

Han tycker att så länge det finns sämre föräldrar än han själv, så finns det ingen anledning att försöka bli bättre - eftersom det finns ju faktiskt barn som har det värre.

Han anser att man som förälder till små barn inte behöver jobba aktivt med att förebygga olyckor - för olyckor kommer ju alltid att hända ändå, oavsett om man håller koll på barnen eller inte. Skit i kontrollen, för olyckor kan hända även när man står bredvid och tittar på.

FY FY FY FAN VILKEN JÄVLA SKITMORGON JAG HAR :banghead:

Det är inte så att han "bara" säger så i syfte att provocera dig, för att såra dig där det känns värst och för att skapa bråk?

Men om han ser fram mot egentid, då borde det inte vara några direkta svårigheter att du får ha barnen på heltid?

Jo, han kan absolut inte tänka sig att inte ha barnen 50% av tiden, men de 50% ska ligga så att han får ut mesta möjliga fritid.

Jag känner att från min synvinkel är det ett så stört sätt att se på sina barn. Jag skaffade barn för att jag vill ha barn - sju dagar i veckan och varje vecka (självklart med vissa undantag för att de ska få ha sina aktiviteter/lägerresor etc. i framtiden och jag kan tänka mig att få några timmar för egna intressen ibland) - inte för att inte få se dem 50% av deras uppväxt.

Sen självklart - vem är jag att bestämma hur han ska vara som förälder och vad han värdesätter i livet (eller för all del - vem är jag att tycka något alls om det eller "döma" honom för det), men vi har ju (helt ärligt ;) ) fått de två mest fantastiska ungarna i världen (ja - jag vet att jag är partisk :p ), men jag sörjer å barnens vägnar att han har den inställningen till sina egna barn. Det hade varit så sjukt mycket lättare att vara ifrån barnen om jag kände att pappan verkligen VILLE ha dem lika mycket som jag och att han faktiskt saknade dem till förbannelse när han inte hade dem - men han kommer ju inte att sakna dem.

Nej...:yuck: I wish. Det hade jag kunnat ta, men det här är helt ärligt precis vad han känner inför barnen och han blev skitförbannad på mig när jag sa att jag faktiskt går omkring och känner oro när han är ensam med dem. Då tyckte han att jag måste ha ett väldigt jobbigt liv om jag oroade mig över barnen och att jag borde sänka mina ambitionsnivåer som förälder avsevärt.

Ja det borde jag. Faller in under kategorin "saker jag borde ha sagt när jag hade chansen".

KL

Jag vill inte åka hem. Jag är så jävla arg och ledsen att jag inte vet vad jag ska göra med mig själv. Jag kan inte se denne mannen i ögonen. Sov 1½ timme inatt och är svintrött. Är ofokuserad och irrationell. När är det ok att bara åka iväg och ställa sig i skogen och skrika svordomar utan att bli tagen för ett psykfall? Så mycket svordomar som har bubblat ut ur mig idag har nog inte kommit ur min mun de senaste 10 åren, så inget jag är stolt över precis.

Jag måste samla ihop mig.

Klart det är, sök upp lämplig skog och skrik. Snart slipper du honom (iallafall att bo ihop med och en del annat).

Han anser att man som förälder till små barn inte behöver jobba aktivt med att förebygga olyckor - för olyckor kommer ju alltid att hända ändå, oavsett om man håller koll på barnen eller inte. Skit i kontrollen, för olyckor kan hända även när man står bredvid och tittar på.

Försök att få skriftligt på det där.
Mail eller SMS eller så.
Och försök att få honom att upprepa det hos familjerätten så kan du får enskild vårdnad sedan.
Det blir så mycket enklare för dig.

Det har varit okej för dig att skrika i skogen länge nu.
Ingen skulle tycka att det var konstigt efter en kort förklaring om varför.

Så skrik på du.

Så resonerar endel.
Så var mitt ex också. Skillnaden var att han absolut inte ville ha barnen mer än varannan helg och två veckor på sommarlovet. För det var typ slöseri att ha semester och barn samtidigt för då kunde han ju låst och kunde inte göra nånting. Jag sket i honom och var jätteglad att jag fick ha barnen mest hela tiden.

Så var mitt ex också. Skillnaden var att han absolut inte ville ha barnen mer än varannan helg och två veckor på sommarlovet. För det var typ slöseri

Men det är det jag inte får ihop med TS man och pratat om att förlägga de 50% så han får "fritid". För om det betyder att han vill ha helger och ledigheter för sig själv betyder ju det att han tar lämning och hämtning av trötta och griniga måndags- och tisdagsbarn istället. Det måste han förstå om han kan dela 7 dagar i veckan på 2, mer avancerad matte är det ju inte.

TS kan kanske förklara, men min gissning är att karln vet hur det känns när han inte kan göra "vad han vill" på lediga dagar pga barnen, medan mycket tyder på att det där med att hämta trötta onsdagsbarn på dagis och laga mat åt dem medan man hindrar dem från att slåss är något tämligen abstrakt för honom.

Var det inte så att barnen ofta har varit mer eller mindre lagda när han har kommit hem?

Fast minstingen är 5 månader om jag räknat rätt. Om jag skulle ha små barn på halvtid så skulle jag gärna lägga tiden så att jag kunde få ut så mycket som möjligt av FL dagarna.
Man får väl dela på de dagar som finns kvar o så får båda lika många dagar med FL o lika många dagar som man har dom när man ändå skulle varit ledig.
Tids nog kommer barnen att få vara på dagis.

Förstår ni hur jag tänker?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
1 017
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 643
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10