Jag kvävs

Sv: Jag kvävs

Jag som så många andra tycker du är helt fantastisk och jag är så glad att läsa hur saker går din väg. Jag förstår att du inte hatar honom och det hade varit beklagligt om du gjorde det, han är trots allt far till dina barn och kommer alltid att vara en del av ditt liv även om du nu går vidare stärkt och stark med ett liv utan honom.

Jag tror att det kommer ta sin lilla tid innan sorgen läker och du kan lappa ihop både hjärta och självkänsla igen, men du kommer att må så väldigt mycket bättre nästa år vid den här tiden än vad du gör nu. Jag blir inte förvånad om du kommer bryta ihop när du flyttat och allt hinner ikapp dig, men kom ihåg att du är en otroligt klok och stark människa, en klippa för dina barn och en förebild för alla oss andra. Jag misstänker att han kommer bittert inse vad han har förlorat och förhoppningsvis växa upp och torka sig bakom öronen så han kan bli en god far för era barn.

All lycka till dig. :love:

Jag har förstått att exet är skitbitter på mig för att jag köpte hus utan att diskutera läget med honom. han är bitter för att han inte fick vara med och bestämma.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över detta. Han är bitter på dig?! Vem är det som inte rådgör med vem?

Bra i alla fall att försäljningen av gården ser ut att lösa sig smidigt. Hoppas det går bra med hästen också.

Du behöver inte hata exet, tvärtom är det ju skönt att slippa sitta fast i en sådan känsla, det kommer göra det lättare för dig att gå vidare. Tänk att det bara har gått sju veckor. Se på allt som har hänt och tänk dig hur långt du har kommit redan. Och så tänk var du kommer befinna dig ett år från nu. En trygg och självsäker ung mamma som vet vad hon går för och har ett bra liv. Med eller utan en ny man vid sidan.

Jag har förstått att exet är skitbitter på mig för att jag köpte hus utan att diskutera läget med honom. han är bitter för att han inte fick vara med och bestämma.

Men snälla någon!
Han har ju gjort slut så han har inte längre någon talan i det fallet.

Vet han inte att det är så som det fungerar?
Eller tror han att du skall krypa för honom för att han gjorde slut?

Antagligen så är han ganska så snopen nu.
Så förvånad han måste vara.

Nä, jag behöver faktiskt inte hata exet. Jag tycker det är illa nog att jag föraktar honom. Vem är jag att lägga mig i hans val och hans känslor egentligen? Det är nog mer sättet allting har gjorts på och vägen fram hit som gör att jag känner så. Jag hoppas att det lägger sig och att jag med tiden inte kommer att känna någonting alls, men det känns orimligt då han ändå varit en så stor del/påverkan i mitt liv. Kan jag som en del av er andra känna tacksamhet så vore det ju ett bra utfall.

Jag kan nog tro att jag kommer att vara tacksam att det hela blev gjort (eftersom med facit i hand så vill han ju inte vara med mig) eftersom jag inte kunde ta mig för att kliva ur situationen själv. Det var nog dumt att hoppas på att han skulle förstå vad han faktiskt hade hemma som väntade.

Men det är sån jag är. Jag är lite naiv-dum och tror gott om alla och tror och hoppas alltid på att få igen vad jag ger till någon annan.

Precis och jag har faktiskt sagt till honom att valet är mitt och att det inte är något som jag gör mot honom, utan för mig.

Precis nu är det du som sitter i framsätet med ratten i handen. Han kan springa bakom och gasta hur mycket han vill, du kommer att köra ifrån honom.

Jag tror att du är en sån som jag skulle vilja ha runt mig ! En i grunden positiv och glad tjej som tror det bästa om alla är ju guld ! Inte dumt och naivt.
Exet är patetisk, just detta att han fortfarande tror att han har makten att styra dig.

Det är så underbart att läsa att det du gör är FÖR dig inte MOT honom. Så bra uttryck att jag ska spara på det till nån annan som kan behöva det, för precis så är det när man har varit någon till viljes alltför länge och plötsligt gör annat än den till viljes.

Jag förstår att det är jättetufft att lämna ditt gamla liv för trots allt så är det ju endel som du hade velat ha kvar om möjligheten hade funnits. Jag är ändå så glad för din skull att allt har löst sig så smidigt och bra :) Låt honom sura om han vill det. Han insåg inte vad han hade och nu är det försent. Han får stå sitt kast. Du kan gå med huvudet högt för du har gjort allt rätt och han har ingen talan i vad du gör med ditt liv eller var du bor.

Behöver du pepp och stöd så vet du var jag finns!

Kramar

Men det är sån jag är. Jag är lite naiv-dum och tror gott om alla och tror och hoppas alltid på att få igen vad jag ger till någon annan.

Det är vad som vinner i längden.
Karmakontot blir så trevligt av det.

Just där och då kan det kännas surt men sedan när man har sin värdighet och stolthet kvar så blir framtiden så mycket bättre.

Jag kan nog tro att jag kommer att vara tacksam att det hela blev gjort (eftersom med facit i hand så vill han ju inte vara med mig) eftersom jag inte kunde ta mig för att kliva ur situationen själv. Det var nog dumt att hoppas på att han skulle förstå vad han faktiskt hade hemma som väntade.

Se det från den ljusa sidan. Du kommer aldrig sätta dig i en sådan situation igen. Nu vet du vad du är kapabel till och vad du är värd.

Jag tror att du är en sån som jag skulle vilja ha runt mig ! En i grunden positiv och glad tjej som tror det bästa om alla är ju guld ! Inte dumt och naivt.
Exet är patetisk, just detta att han fortfarande tror att han har makten att styra dig.

Det är så underbart att läsa att det du gör är FÖR dig inte MOT honom. Så bra uttryck att jag ska spara på det till nån annan som kan behöva det, för precis så är det när man har varit någon till viljes alltför länge och plötsligt gör annat än den till viljes.

Åhå, vad glad jag blir när du säger så :)

Tänk att det till och med kunde komma några "visdomsord" ur den här genomruttna historien. Kan allt jag går igenom vara till hjälp för någon annan, eller ge någon annan modet att kliva ur (vilket jag inte vågade) så kanske det meningslösa har fått en mening.

När jag om något år har lite perspektiv på allt som har hänt så hoppas jag på att kunna ge tillbaka till någon annan som behöver lite råd och peppning.

Behöver du pepp och stöd så vet du var jag finns!

Kramar

Ja det är tufft, men jag tror att det kommer att kännas som en lättnad när jag väl landat i det nya. Jag tror att först kommer den riktiga sorgen att svämma över, men sen tror jag att orken kommer att komma tillbaka.

Ja, jag vet var du finns och är fortfarande så tacksam för dina ord, både här i tråden och i PM.
Det är nog du som ska ha alla kramar, inte jag!

Det är vad som vinner i längden.
Karmakontot blir så trevligt av det.

Just där och då kan det kännas surt men sedan när man har sin värdighet och stolthet kvar så blir framtiden så mycket bättre.

Ja, jag hoppas på det, men man får sig en del rejäla törnar på vägen av folk som hellre skor sig på andras bekostnad.

Se det från den ljusa sidan. Du kommer aldrig sätta dig i en sådan situation igen. Nu vet du vad du är kapabel till och vad du är värd.

Ja, jag kommer nog aldrig att sluta tro gott om folk, men kan förhoppningsvis bli mer ärlig mot andra och mig själv när det gäller var mina gränser går :)

En sak som är märklig är att så många män faller för starka kvinnor för att sedan ägna resten av livet åt att trycka ner det de föll för. Märklig ekvation.
En del kan till och med vara så skruvade att efter separationen när kvinnan blir starkare igen vill de ha henne tillbaka. Fast de inte gillar när hon är självständig? :crazy:

Åh vad glad jag blir av att höra att det löste sig så bra med försäljningen av gården! Där slapp du mycket tjafs. :)

Det uttrycket att göra nåt FÖR mig och inte emot nån stämmer så bra överens med det som hände mig i höstas.
:)

FAN vad jag ångrar val av pappa till mina barn.

Han LÄNGTAR efter när båda barnen är så stora att de skulle klara varannan vecka och SER FRAM EMOT att få varannan vecka helledigt. Det är målet - att slippa barnen varannan vecka för att kunna leva sitt liv.

Han tycker att så länge det finns sämre föräldrar än han själv, så finns det ingen anledning att försöka bli bättre - eftersom det finns ju faktiskt barn som har det värre.

Han anser att man som förälder till små barn inte behöver jobba aktivt med att förebygga olyckor - för olyckor kommer ju alltid att hända ändå, oavsett om man håller koll på barnen eller inte. Skit i kontrollen, för olyckor kan hända även när man står bredvid och tittar på.

FY FY FY FAN VILKEN JÄVLA SKITMORGON JAG HAR :banghead:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
1 016
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 638
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros