Sv: Jag kvävs
Man kan ju tycka att han kunde ha förvarnat, sagt att blir det inte bättre vill jag separera... Men nu är det ju som det är. Har du någon som står dig nära och som kan vara hos er i helgen? Jag skulle ställt upp om jag kände dig... Våga be om hjälp och framförallt sällskap så att du inte behöver känna dig så utlämnad.
Jag har också läst det du skrev ifjol, och det lät ju inte direkt possitivt. Tyvärr låter det inte som om han egentligen vill vara hemma med små barn, så vill han inte ha delad vårdnad så kanske det är lika bra att låta honom slippa det. Alla förstår inte att "liten är störst", dom små måste komma i första rummet. Och det redan då dom är ofödda, det förstod han ju inte skrev du ifjol. Behöver ju inte vara delad eller varannan helg heller utan kanske något mittemellan... Jag har skrivit av ett visdomsord "Barnet buret bär den vuxna". (Citat Gunnar Edman.) Barn, gård med hästar och heltidsjobb tar nästan all din energi så det blir inte mycket kraft över för honom - men få män har hemmafruar nuförtiden! Fast det hade han nog gillat. Då hade han själv kunnat få leva som ett stort barn i huset och komma och gå... På sätt och vis tror jag det är lättare för barnen att klara skilsmässan (än om du är sambo så är det ju samma sak nästan) nu då dom är så små, större barn tar lätt på sig skulden och sådär. Och större barn skulle kanske sakna gården, en treåring glömmer lätt. Lycka till med omställningen.