Islandshästtråden - bilder, snack & frågor om isisar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det bestämdes för ett antal år sedan, kan ha varit 2018, att en SM-grupp skulle bildas och att SM skulle hållas på en "fast" plats 5 år i taget. Avsikten var att skapa lite mer långsiktighet och stabilitet kring arrangemanget istället för att "lämpa över" ansvaret på än den ena, än den andra lokalföreningen. Så sedan dess har det varit på Himmelstalund, tror det blir femte året nu.

Idén med stabilitet är ju god, men jag tycker att man kunde behålla organisationen men låta SM "vandra runt" något i landet. Det finns ju dessutom både för- och nackdelar med olika banor, så det hade inte gjort ont tycker jag att sprida det lite.
Stabilitet i organisationen är guld värt men som ni säger hade det varit kul med lite variation med.
 
Jag hoppar nog SM i år, jag vann 2 biljetter till Falsterbo och sparar mina slantar till det istället :D

Är någon här på plats eller ska dit?
 
Jag ska inte dit men ska kika efter resultatet för de som importerade min häst, väldigt duktig ryttare, och fin häst han tävlar på.
 
Jag kommer inte heller åka till SM i år. Då bor jag ändå förhållandevis nära.
Min kompis som jag brukar åka med jobbar och vädret är ostabilt. Orkar inte sitta och frysa i full blåst.
 
Vad är skillnaden mellan en "T2-tygel" och en gummitygel som inte marknadsförs som en T2-tygel? :confused: om båda är svarta. Vad gör tygeln till en T2-tygel? Har alltid trott att de ska vara vita men det finns flera svarta som sägs vara för T2 🤷‍♀️
 
Vad är skillnaden mellan en "T2-tygel" och en gummitygel som inte marknadsförs som en T2-tygel? :confused: om båda är svarta. Vad gör tygeln till en T2-tygel? Har alltid trott att de ska vara vita men det finns flera svarta som sägs vara för T2 🤷‍♀️
Man vill ha svarta tyglar på ljus häst. :) Längden brukar vara en grej, en T2-tygel vill man ha lång så man kan släppa ut den ordentligt. Vanligt också att det är ”knottror” på istället för stoppar.
 
@Roheryn hur har det gått för er? 🤩 har ingen aning om vad dottern heter så har inte kunnat följa på LH Kappi 🙈

Min hovis startar P3 ikväll, jag ska heja på distans :bump:
 
Kul dag på SM för min del, fina hästar, rea-shopping (50 % på en snygg uhip-jacka :love: ) och hästsnack. Men så himla varmt! Och morgondagen ser ut att bli likadan. Nåväl, bara att fylla väskan med vatten och käka mycket glass.
 
Kul dag på SM för min del, fina hästar, rea-shopping (50 % på en snygg uhip-jacka :love: ) och hästsnack. Men så himla varmt! Och morgondagen ser ut att bli likadan. Nåväl, bara att fylla väskan med vatten och käka mycket glass.
Jag hoppas verkligen på lite mer moln idag. Det var alldeles för varmt igår.

Jag försöker låta bli att köpa något alls men det är svårt 😂
 
Är det någon som vet varför Kristjan Magnusson inte verkar ha kommit till start i dagens final i T1?
 
Senast ändrad:
Är det någon som vet varför Kristjan Magnusson inte verkar ha kommit till start i dagens final i T1?
Jag tror att han tyckte att han inte behövde det med 2 resultat över 8 i år (uttagningen SM och en WR-tävling). Behövde mer ett bra resultat till i V1 för att få komma till VM. Typ.

Men jag har inte pratat med honom själv så jag vet inte säkert.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
31 32 33
Svar
657
· Visningar
44 118
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 429
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: Lady_S
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 482
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp