Fyller på med SM-reflektioner
Håller helt med om Beatrice! När det nu olyckligtvis sket sig för Kristján så var det så kul att se en nybliven senior rida ett så fint program och plocka hem segern. Välförtjänt!
Jag var nyfiken på hypen Gljátoppur, och ja, jättefin häst med jättehäftig tölt. Jag hade dock hellre sett honom i T1 än T2, tycker det är lite tråkigt i T2 när man vinner trots att man inte glänser riktigt (i mina ögon då) i lös tygel-momentet. I femgången var han återigen väldigt häftig i tölten men inte min favorit i övrigt.
Jag blir också glad när jag ser vanliga tränsbett i finaler, Caspar och Oddi i F1 exempelvis. Så fin ridning!
Överlag mycket strykningar i finaler, vi gissade också på att VM spökar, möjligen i kombination med värmen. Lite tråkigt att både Kristján och Eyjo strök sig i T1-finalen, det blev ett sånt glapp mellan Jamila/Toppur och övriga i finalen. Jag är ju svag för Toppur och tyckte förstås de var väl värda segern. Gillar verkligen deras ökningar och nedtagningar i andra momentet, verkligen distinkta.
Kul att Ylva red upp sig från b-final till silver i både T1 och V1!
P1 var ett magiskt sista löp mellan Gummi och Filippa, vilka häftiga hästar! Och jag som har en önskan om att köpa mig en Mökkvi-avkomma om typ fem år tyckte det var kul att Ljufa (e. Mökkvi) och Alicia satte sitt sista P2-försök så jag fick se henne i häftig pass, på fredagen ville det sig inte.
Nu är jag nyfiken på VM-truppen! Någon som har någon gissning? Sju seniorer, fem YR uppfattade jag det som.