Det känner jag igen mig i, jag kom ju från ponny- och storhästvärlden när jag skulle köpa islandshäst och mankhöjden/att hitta en lite större á 140cm+ var en av mina grundkriterier, vilket känns helt löjligt nu. Men har på något sätt jämförelsen med ponny i huvudet och 135cm ”lät” så väldigt litet i mitt huvud, och då är jag ändå inte jättestor själv men skulle bland vanliga ponnyraser aldrig fått för mig att köpa en C-ponny. Direkt när jag började provrida var mankhöjden heller inget jag tänkte på, då handlade det ju bara om känslan med hästen.
Skulle aldrig gissat at
@Fazeem häst var modell högre utifrån bilder och filmer! Trodde benhårt han var en extra liten krabat så nätt & näpen som han ser ut
Medans tex några hingstar som jag sett på bild och trott var stora och sen fick se personligen när jag varit iväg var så små
Lite konstig jämförelse men jag tittade på OS-gymnastiken idag och det är lite som med Simone Biles som typ bara är muskler, man tänker sig hon är rätt biffig liksom, men sen ser man henne krama de andra gymnasterna och det är inte bara att hon är kortare än de andra hon är JÄTTELITEN kroppsligt trots alla de där synliga musklerna.