Islandshästridbyxor

Sv: Islandshästridbyxor

Men Dakotan är ju jätteskön i materialet och inte alls varm, i alla fall inte det par jag köpte på VM 2003. Och de var inte små i storlekarna. Men jag har provat nyare och de är väldigt små i storlekarna samt materialet känns inte lika elastiskt så jag funderade på om de kanske bytt kvalité på tyget??? Mina Dakota är sktörstsköna! Gillar låg midja. När det är hög midja så tycker jag att det ofta sitter för hårt i midjan när det är lagom om baken, och det är något jag avskyr! Det får gärna sitta tajt om rumpan men inte i midjan! Herrstorlekar brukar vara skönare...

Senast ändrad av en moderator:

För det mesta handlar jag på hööks..

Hade gärna velat köpa ett par byxor av märket Sonnenreiter, men de är ju tyvärr så himla dyra tycker jag!:( :mad:

*kl*

Jag "tål" inte ridbyxor med hög midja, tips på snygga ridbyxor utan hög midja?
Har hört att man kan köpa herrstorlek eftersom dom inte är lika höga i midjan, vad säger ni?

Sonnenreiter är dösnygga, sköna och har väldigt bra passform. Skall inskaffa mig ett par vita med svart skoning sen till nästa tävlingssäsong, då jag förhoppningsvis kan börja tävla min lilleplutt:love:

Jag ogillar också ridbyxor med hög midja:angel:
Jag har köpt ett par svarta med lägre midja från islandshestkonsult, där har dom en hel del byxor att välja på.

Ett tips är, Impact islandshästridbyxa lite billigare än ex. Ástuds eller Sonnenreiter.

Annars finns ju Sonnenreiter spirit "Leo", för den lite mer, skall vi säga "vågande ryttaren":angel:

Senast ändrad:

Nej!
Sonnenreiter "Turnier-Rider" är en utgående modell:crazy: Vadå, den är ju den snyggaste. Skall dom sluta tillverka den helt?

Menar du den vita med svart skoning så är den redan borta ur sortimentet! (sen finns den säkert kvar hos vissa återförsäljare kan man ju anta) Årets modell är helvit istället. De ändrar ju sitt sortiment rätt ofta vad jag vet - trist om det är nån byxa man har som favorit men kul med variation! ;)

:rofl: Ja, "Leo byxan" är ju minst sagt annorlunda:angel: Dock välldigt snygg passform.

:eek: Nej, tusiken. Då måste jag köpa dom snabbt som ögat nu då. Vill inte att dom skall försvinna ifrån mig:eek:

Livar upp en gammal tråd istället för att skapa ny ;)

Jag är sugen på ett par nya ridbyxor från Top Reiter, skall dock beställa de från nätet och har aldrig provat ett par från dom.

Någon som vet hur de är i storlekarna? Normla?

Är de jämnförbara med ett par Dakota från Sonnenreiter? Ett par sånna har jag nämligen så det vore praktiskt :D

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 976
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 252
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar