Islandshästridbyxor

Sv: Islandshästridbyxor

Börjes byxan är väldigt konstig i sitt utformande.. en i stallet köpte ett par, men hon fick skicka tillbaka dem igen, de var så himla långa och det gick inte att lägga upp dem heller...

Firma Karin Åberg har oxå. (www.sadlar.info). Kanske hon ska åt ditt håll på sadelutprovning inom kort så hon kan ta med några byxor du kan prova?!? Hon har flera olika märken och ofta bra priser. Värt ett försök...

Sprettur skrev:
TopReiters är tacksamma att köpa på postorder tycker jag, de är bra i modellen med. Har Sonnenreiter med, vissa av dessa är väldigt korta eller väldigt lååånga... Inget mellanting direkt..

/Emma

Sonnenreiter kan du få i olika längd, det är bara det att butiken kanske inte ha alla hemma. Man kan få t ex stl 42 i kort, normal, lång eller extra långa ben fick jag veta på Draumur utanf Vreta Kloster.

Jag har Horka, Sonnenreiter o Mountain Horse hemma. Köper för det mesta på Islandshestkonsult när jag varit uppe på Globen. Horka o Sonnenreiter har samma stl, MH är för lite smalare personer, fick gå rejält upp i stl där :crazy: (De är iaf inte gjorda för kvinnor som fött tre barn hur som helst.)

Icelandichorses skrev:
Vart köper "alla" islandsryttare sina islandsrydbyxor? eter väl igentligen jodpurshbyxor (stavas :confused: )

Tycker det är så många islandsryttare som har, men vart köper ni dem?? ::)

Finns det några postorderföretag som säljer islandshäst grejer vore jag jättetacksam om någon kunde tala om adressen dit :)

Bor du i Linköping, men då har du ju ganska nära till Draumur, där finns mycket o välja på o hon kan ta hem oxå tror jag säkert om modellen inte finns i din stl. Så finns ju Gerstorp, Stenholmen - ridskola mm med butik, vet ej om de har ridbyxor inne men du kan ringa o fråga.

Om du tar dej till Norrköping så finns Chapmans hästbutik på St Persgatan!! Även andra islandshästsaker då ägaren har islandshäst.

O så Hööks förstås, på IKEA-området. Men de hade inga fickor el så, byxorna. Såg annars OK ut.

Jag har just nu två par från Agersta. Blir att jag köper där eftersom jag varit installad/ridit/jobbat lite där i nästan alla år.

Jag tycker att många "islands-ridbyxor" är dyra. Synd eftersom de är så snygga... :smirk:

Sprettur skrev:
TopReiters är tacksamma att köpa på postorder tycker jag, de är bra i modellen med. Har Sonnenreiter med, vissa av dessa är väldigt korta eller väldigt lååånga... Inget mellanting direkt..

/Emma
Jo, det är bra med postorder. Sålänge det blir "rätt".
Annars är det ett helvete.
Men det är de kanske värt?

Balderum skrev:
Man kan få t ex stl 42 i kort, normal, lång eller extra långa ben
Hur vet man vad som är kort, normalt, långt och extra?
Vad ligger standardmåttet på?(om det nu finns ett?)

Sprettur skrev:
Börjes byxan är väldigt konstig i sitt utformande.. en i stallet köpte ett par, men hon fick skicka tillbaka dem igen, de var så himla långa och det gick inte att lägga upp dem heller...

Men så är det ju med ridbyxor, man kan ju prova 20 stycker av olika modell/märke och ha tur om en av byxorna passar *suck*.Jag har exempelvis 40 i vanlig byxstorlek, men får oftatst köpa 44 eller till och med 46 i ridbyxor (särskilt om jag vill köpa Pikeur som är små i storlekarna). Vissa är stora/små i storlekarna, andra är korta/långa i längden osv. Men jag har sett en del människor här nere i Småland som använder Börjes-byxan, men vi har inte så långt till Börjes för att prova!

Svíþjóð skrev:
Hur vet man vad som är kort, normalt, långt och extra?
Vad ligger standardmåttet på?(om det nu finns ett?)

Var där med en vän o hon har långa ben, där stod det 42 runt häcken o längden var 72 el nått sånt, har det inte i huvudet, var ett tag sedan. I stl 42 o uppåt har man normalt fött barn o har något breda höfter:p

Annars vet jag inte riktigt vad som är standard? Kollar mina...Nej, bara 42 står det i dem. Förut fanns stl med bred o längd på www.islandshestkonsult.se, butiken. Vet ej om de är kvar ännu. Men ofta kan man maila el ringa o tala om hur man är runt höften o innerbenlängd. O hoppas på det bästa!

Islandshestkonsult hade billigare skoridbyxor:

TREDWORLD

Skobyxa helskodd skyblå, sand, chocklad
795:-
Trjoja helskodd med dragkedja blå
975:-

Basic svart med röd rand
helskodd i svart eller röd både sko / stövelbyxa
från 875:-

Men ingen storlekstabell som de hade förut.

Tack,
Jag ska kolla vad jag hittar, och om man beställer från ett "mindre"(i jämnförelse med börjes och hööks) företag som är specialliserat på islandshästgrejer kan man ju faktiskt som du säger mejla, ska leta och mejla så hoppas jag att företagen har min storlek :p

Jag har också ett par ridbyxor från Börjes, fast jag har aldrig använt dom eftersom dom är förstora. Men till sommaren kan jag nog ha dom ;)

Jag hade ett par blåa islandsridbyxor från Börjes, men jag fick utslag av dom :smirk:

Nu har jag ett par Sonnenreiter med extra långa ben, dom enda jag kunnat ha!

Yeahnny skrev:
Jag hade ett par blåa islandsridbyxor från Börjes, men jag fick utslag av dom :smirk:
Var på Börjes igår, såg att de var teflonbehandlade, beror nog på det. Låter inte kul. Hoppas du reklamerade dem.

Yeahnny skrev:

Det är sånna jag har! Men det lät inte så bra det där med utslagen :smirk:

Sammets_rosa skrev:
Var på Börjes igår, såg att de var teflonbehandlade, beror nog på det. Låter inte kul. Hoppas du reklamerade dem.

Nää, det gjorde jag inte. Jag gav dom till min mamma :p

Även Horka har en billigare modell numer, som brukar ligga strax under tusenlappen. Samma butik har i af tidigare haft dem.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 976
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 252
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar