Islandshästridbyxor

Sv: Islandshästridbyxor

MyOne i Göteborg,Borås och Strömstad har Jodphursbyxor. Bla Ástund,Catago,Horka,B2B,Drako,Mountain Horse...

//ultrabeat

Jag kör Horka och är jättenöjd med dem. Rekommenderar att man köper lite tajta för de tänjer ut sig. Dock är de små i storlekarna. Har 38 i vanliga fall men får köpa stl 40. För mig som är strax under 1.60 passar de Horka som heter "normallånga" för de är ganska korta. Finns även extra långa men de är nog gjorda för de som är runt 1.65-170 misstänker jag.

Jag har ett par Top Reiter ridbyxor just nu. Förut hade jag Back2Back men de sprack i sömmarna efter ett tag. Jag använder mina ridbyxor dag ut och dag in. back2back vek sig i sömmarna på utkanten av benen så de gick upp:crazy: Top Reiters viker sig inte så de håller för mig;)

Sammets_rosa skrev:
Hööks hade ju ett par snygga i jeansmodell i nya katalogen. Även Börjes har en billig modell (de har även haft flera modellen i sin butik, bland annat från Sarm Hippic och Cavallo, ring direkt till hästaffären och hör efter.) Bor du i Linköping så har ju säkerligen Sharpman något som passar dig (Har ex. originalmodellen (Jeansbyxan) från Pikeur som Hööks gjort en kopia på, kan lova att de är väldigt snygga men kostar runt 1700kr!).

smaken är som baken men jag blev ordentligt besviken på h**ks, tyckte de såg snygga ut i katalogen men när jag var i butiken provade jag dem inte ens... de i jeans var inte heller snygga....

Yeahnny skrev:
Mjo, men jag trodde ju det var mig det var fel på....
Vad är teflonbehandling?
Kemisk behandling som ska göra byxorna mindre känsliga för smuts och fukt.

marijaa skrev:
smaken är som baken men jag blev ordentligt besviken på h**ks, tyckte de såg snygga ut i katalogen men när jag var i butiken provade jag dem inte ens... de i jeans var inte heller snygga....

Kolla in dem från Pikeur istället, du lär inte bli besviken! Vet själv hur det är, beställde hem bl.a. 2 grimmor från nya Hööks katalogen och de hade inte samma färgnyans som i katalogen. De skulle vara typ djupröda men var mer åt den ljusa och skrika hållet. Men de får väl duga!

Sammets_rosa skrev:
Kolla in dem från Pikeur istället, du lär inte bli besviken! Vet själv hur det är, beställde hem bl.a. 2 grimmor från nya Hööks katalogen och de hade inte samma färgnyans som i katalogen. De skulle vara typ djupröda men var mer åt den ljusa och skrika hållet. Men de får väl duga!

fast är de inte väldigt små i storlekarna? har 42/44 i vanliga byxor och har väldigt svårt att hitta ridbyxor som passar :cry:
Kort och knubbig är värdelöst, man får upp i stora storlekar och då är de för långa i stället...

Jag har köpt två fina grimmor från H. Det är de "smårutiga" med matchande grimskaft, en mörkblå till fuxen och en brun till silverbrunskäcken, båda jättefina!!
http://www.hooks.se/Butik/docs/produkt.asp?pf_id=SE-410449%20%20%20%20%20%20%20%20%20&dept_id=SE-94

Va synd att du inte kan ha Pikeur, förstår inte heller varför de ska va så små i storlekarna! Men Sonnenreiter har också haft "jeans" modeller och de verkar ha lite mer normala storlekar!
Men så är det ju alltid när man handlar på postorder, ibland blir det jätte bra och ibland blir det inte det!

Sammets_rosa skrev:
Var så här vadå?!

Du skrev att byxorna var teflonbehandlade, och att jag skulle ha reklamerat dom då jag fick utslag.
Är det inte meningen att dom ska vara behandlade?

Yeahnny skrev:
Du skrev att byxorna var teflonbehandlade, och att jag skulle ha reklamerat dom då jag fick utslag.
Är det inte meningen att dom ska vara behandlade?

Kan säga så här, det finns flera olika ridsportmärken som har ridbyxor som är behandlade på olika vis för att vara fukt och smutsavvisande. Exempelvis Börjes har den här byxan som ska vara teflonbehandlad. Nu kan det ju vara så att du är en person som är känslig (alltså fysiskt) och lätt reagerar på ex. kemikalier. Det innebär ju inte att alla andra gör det. Men det kan aldrig vara bra om man får en allergisk reaktion av ett klädesplagg oavsett om det är ett behandlat eller obehandlat materal, eller om man är extra känslig/allergisk eller ej. Det kan därtill vara så att det finns fler än du som har upplevt samma sak eller kommer att göra det. Att kontakta Börjes hade kanske varit ett sätt att få dem att ta sig en titt på byxan och på vilket sätt den är behandlad. Eller för dig att få sina pengar tillbaka och istället kunna köpa en byxa som du inte får utslag av!
Hänger du med i resonemanget?!

lånar knapp.. varför har inte islansryttarna"vanliga" ridbyxor?? vad ligger bakom den speciella isisridbyxan??

Jag rider i vanlig hederliga helskodda ridbrallor med chaps.. tycker jag funkar helt utmärkt

Det finns ju de som har "vanliga"ridbyxor också, och chaps..

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 976
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 252
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar