Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är väl inte otydlig? Även om jag uttrycker mig lite slappt.

Men jag har klargjort min ståndpunkt ang att prioritera djur före partners. Jag tar djurägaransvaret på stort allvar medan jag tycker att många andra tar kärleksrelationer på alldeles för stort allvar.

Och frågan gällde väl huruvida djurägarskap någonsin ställs i konflikt med kärleksrelationer, vilket vi kommit fram till att så sker. :)
Jag blir lite intresserad här och tror att jag är på ditt spår, fast lite diffust. Har du lust att lägga ut texten lite om vad det handlar om då folk tar kärleksrelationer på för stort allvar. (För min del behöver det inte relateras till djur.)

På Hund häromdagen var det någon som just omplacerat sin ena hund för den var ljudrädd och inte längre klarade att bo i stan. Ingen har hittills sagt att hon borde ha flyttat, folk har beklagat men glatt sig åt att hon hittat ett nytt bra hem åt hunden eller gillat hennes inlägg.
Ja, det där är ju jävla intressant.

Varför är det som @Trani skriver om att prioritera djur så provocerande? Jag måste säga att jag är lite tagen av den uppfostrande/normerande ton med vilken hennes åsikter bemöts och hanteras. För mig ser det i extremt hög grad ut som normbrott från @Tranis sida och så rättning i ledet från diskussionen i frågan i övrigt. Det hade jag inte förväntat mig.

Varför är det som @Trani skriver om att prioritera djur så provocerande? Jag måste säga att jag är lite tagen av den uppfostrande/normerande ton med vilken hennes åsikter bemöts och hanteras. För mig ser det i extremt hög grad ut som normbrott från @Tranis sida och så rättning i ledet från diskussionen i frågan i övrigt. Det hade jag inte förväntat mig.
För min del tycker jag det är konstigt att bostad prioriterad högre än en kärleksrelation
Synen på relationer är riktigt låga här på buke

För min del tycker jag det är konstigt att bostad prioriterad högre än en kärleksrelation
Synen på relationer är riktigt låga här på buke

Det är dock inget svar på eller kommentar till funderingen om djur, som du ändå citerade.

Vad i all världen menar du med "Synen på relationer är riktigt låga här på buke?" Förutom att meningen är oklart formulerad, så består ju buke av tusentals personer. Det råder nog ingen samsyn vad gäller vare sig relationer eller något annat här.

Ja det är märkligt att man förväntas prioritera på vissa sätt.

Ja det är märkligt att man förväntas prioritera på vissa sätt.
Själv vet jag inte riktigt om jag tycker något principiellt i frågan. Jag brukar försöka få till lösningar av typen "både och", dvs jag hade försökt pussla ihop djuret och allergikern i mitt liv på något sätt.

Men jag blev förvånad av tonen i diskussionen.

Själv vet jag inte riktigt om jag tycker något principiellt i frågan. Jag brukar försöka få till lösningar av typen "både och", dvs jag hade försökt pussla ihop djuret och allergikern i mitt liv på något sätt.

Ja jag tycker folk ska göra det som passar dom. Det kan säkert bli jättebra
med omplacering.
Själv skulle jag dock inte välja att omplacera ett djur för en kärleksrelation, ett jobb, en resa etc.
Utan då skulle det vara att jag inte se något val tex sjukdom eller allergiskt barn.
Men alla får göra det som passar dom.

Jag funderar på en annan sak angående relationer.
Jag har hört många som säger att "han gör mig hel"
Eller "jag känner mig komplett när jag är med honom"

Jag fattar inte det?
När jag haft relationer har jag inte känt mig mer hel, dvs jag känner mig halv innan?

Ska man inte ha den tryggheten i sig själv?

Senast ändrad:
@Petruska Jag blir inte särskilt provocerad alls faktiskt så förstår överhuvudtaget inte din fråga. Jag tycker dock att det är @Trani som är uppfostrande, man ska minsann inte skaffa djur om man kan tänka sig att sälja dem om det absolut är tvunget (om det inte är av skäl som är godkända av Trani själv, exempelvis allergiskt barn).

Jag lägger mig inte i alls hur nån annan prioriterar i sin relation faktiskt. Man får prioritera sina krukväxter om man så vill. Men det betyder inte att jag köper resonemanget att 1) relationer till barn och djur är likvärdiga, eller 2) man är per definition en dålig djurägare om man kan se scenarier, förutom allergi hos barn, där man kan behöva sälja djuren.

Och jag tycker att ni har vänt och vridit på det här OT-spåret tillräckligt nu :)
Ja, jag är fan böjd att hålla med. Men givetvis vill jag bemöta ett inlägg som svepande kallar [alla som inte höll med trani] uppfostrande, normerande och provocerade.

Dito. Jag har haft hund. Jag är allergisk. Jag har sambo och barn. Jag spoonar möjligen med sambon nån gång om året, aldrig med hunden ( @niphredil ).
Jag stryper den som slickar mig i ansiktet.
Vi älskade hunden ofantligt, men hon var vår hund. Hund i sängen för mig är grus och hår och läskigt.
Jag hade gjort allt för att få det att funka med hunden om partnern hade blivit allergisk.

Jag är mycket mer allergisk mot katt, men frekvent dammsugning, ingen katt i sovrummet och att jag tvättar händerna efter kontakt, då funkar det. så pass mycket kompromissvilja tucker jag man behöver (särskilt i ett förhållande där det finns barn).

Jag har inga problem alls med omplacering av djur.
Båda våra hundar är omplaceringar. Vi har själva omplacerat två katter som tydligt visade att de inte trivdes hos oss.
Hästar har jag köpt och sålt ett antal under åren.

Har funderat lite på min priolista, det blir egentligen fel att säga att jag prioriterar hästen och hunden först.
Sanningen är mer den att jag prioriterar mig själv.
Jag mår som allra bäst när jag är i stallet. Där är jag riktigt lycklig och njuter verkligen varje sekund. Även om det är lera och spöregn.
Därför kommer jag alltid prioritera hästlivet för en relation. Om jag inte helt plötsligt vaknar en dag och tycker att hästar och pest och pina.

Samma med hunden, jag känner nu halv utan hund och det är en sån självklarhet att ha hund att jag inte kan föreställa mig livet utan.
Nu har jag ingen brukshund utan en lat fluff som tycker promenader och träning är djurplågeri. Så han tar inte så mycket tid men bunden blir jag såklart även om jag inte ser det som så.

Kollegan är btw allergisk. Men han kan vara hemma hos mig några timmar om han medicinerar och har även varit med till stallet och faktiskt ridit Fille en sväng.
Bo ihop är dock uteslutet men jag har svårt att se mig själv vilja ha en sambo igen.
Alla mina rosa saker liksom :D
Av det du beskriver så borde väl en man med lite äldre barn inte vara ett hinder för en relation med dig? Jag försöker inte övertala dig, bara spåna, då du faktiskt kan få fler att välja på :) Du vill inte vara sambo, men äta middag, ligga och resa. Tycker jag en frånskild pappa borde klara av :)

Av det du beskriver så borde väl en man med lite äldre barn inte vara ett hinder för en relation med dig? Jag försöker inte övertala dig, bara spåna, då du faktiskt kan få fler att välja på :) Du vill inte vara sambo, men äta middag, ligga och resa. Tycker jag en frånskild pappa borde klara av :)

Lite äldre som 20 + isf och det känns svårt om killen ska vara runt 35

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 838
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka