Är det pga att du tycker djurintresset är ointressant eller pga oönskade egenskaper du ser hos hundägare när du kikar på Hund?
Faktum är att jag älskar hundar väldigt mycket och gärna skulle vilja ha hund i framtiden, när jag är äldre. Men jag minns en tråd på Hund till exempel, där TS öppnade för en diskussion om fenomenet bli slickad i ansiktet av sin hund/låta hunden slicka en på munnen. Hon skrev att hon tyckte att det var jävla äckligt och folk blev jätteupprörda för det var så oförskämt att kalla folk äckliga som låter sina hundar göra så. Och jag kände mest "men vafan, det är fan assnubbigt". Tanken på att bli kär i nån som är superbra och sen komma hem och se den bli slickad på munnen får mig att vilja hurva över datorn kan jag säga.
Eller de trådar där folk berättar om sina sovvanor och hur de sover med sina djur. Fair enough. Men när verkar väldigt vanligt att älska att sova med sina hundar och spoona dom så drar jag också öronen åt mig. Helt irrationellt säkert, jag menar inte att jag har rätt på nåt vis. Men jag skulle inte vilja dejta nån och automatiskt vara tvungen att sova med alla hens djur.
Också slutklämmen: Jag älskar att resa. Jag älskar att vara obunden. Jag älskar att ha ett liv där vi kan göra lite som vi vill. Och man blir så bunden med hund, det går ju inte att komma ifrån. Det är ju en livsstil liksom.