Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är tillbaka efter en timmes hundpromenad i mörk skog och tolv minusgrader. Har tänkt en del på kioskmongon, och funderade på att skriva en essä med titeln
Den Svenska Kioskmongon - en kärleksfull betraktelse

Men det ska jag inte. Men jag kan berätta lite om Alg-Roger. Han gick i min årskurs på högstadiet, kom från en by strax bortom de tre min mellanstadieklass härstammade från. Av nån slumpmässig anledning var det mest tjejer i Alg-Roger's mellanstadieklass, så när den hamnade i parallellklass på högstadiet tydde han sig lite till killarna i min. Han var som de flesta andra killarna i min klass, lite intresserad av mopeder. Men han var inte riktigt motorintresserad, utan bara just lite intresserad. Det är det enda intresse jag kan komma ihåg att han visade.
De andra killarna var också intresserade av 50-tals-rock, eftersom det länkades till deras vidare intresse för större motorer än vad mopederna kunde bjuda på. Och tjejer. Men Alg-Roger var inte intresserad av musik. Huruvuida han var intresserad av tjejer vet jag inte. Men i så fall visade han det inte. Heller.
När jag tänker tillbaks på honom och hans intetsägande väsen så funderar jag om han inte hade en handfull bokstäver i den diagnos som inte ens var uppfunnen då.

När det kördes mopeder var den naturliga samlingsplatsen korvmojen som var mellan alla våra byar och centralorten. Där stod man och hängde. Och väntade på att nåt skulle hända. Så också Alg-Roger. Blev vi hungriga köpte vi luffare.
Och hände saker gjorde det. Var det inte ett utryckningsfordon som passerade, så hade Fet-Leffe skaffat ny bil.
(obs! namnet är fingerat.)

En del tjejer hängde också där, men de var de första som försvann. Se'n försvann vi andra, en efter en - när vi vidgade våra vyer, och upptäckte världen utanför. En del av oss gick det bra för. Andra gjorde det inte. Några blev kvar.
Roger var en av de som blev kvar i byarna. Och inte bara i byarna. Han käkade luffare med nästa generations mopedister. Och generationen efter honom.

Utflyttad till Mälardalen blev jag, och hem till föräldrarna åkte jag. Och Alg-Rogers allt större kroppshydda brukade jag se då jag körde förbi korvmojen kilometern hemifrån föräldrahemmet. Han stod utanför och tittade. Nu stod han ensam.
Se'n flyttade också mina föräldrar till Mälardalen, och jag slutade köra förbi.

Och tiden gick sin stilla gång, och Internet gjorde sitt intåg i stugvärmen. Och Facebook kom, och där började man vänna sig med bekanta - även från sin skoltid. De som man hade nåt gemensamt med, och ville byta ord med då och då. Se hur deras barn såg ut, och vilka som gängat sig med vilka - och annat trivialt.
Så började jag se Alg-Roger i trådarna i mitt flöde. Inte som vän, för jag bytte nog aldrig någon större mängd ord med honom. Men i kvinnliga bekantas trådar syntes han emellanåt. Ibland kunde det komma en korthuggen mening på tre-fyra ord. Mest skickade han bara hjärtan. Vid de mest märkliga tillfällen. En del sa ibland åt honom. "Roger. Just nu vill jag inte ha hjärtan från dig." Då slutade han.
Se'n dök han upp tre månader senare, i nån annan random kvinnotråd: <3
Ibland fick han hållas. Ibland fick han nya uppfostrande svar.

Jag tror Alg-Roger är urtypen för de jag och mina kamrater kallade kioskmongo. Men Roger kallade vi aldrig så, för han fanns ju bara omkring oss då han ännu inte hunnit bli en sådan. Och jag tror också att - för att anknyta till en annan poppis tråd på detta forum; Jag tror Roger och hans gelikar nu sitter och befolkar olika dejtingsiter - med tanke på vad ni ibland berättar därifrån.

Alltså fy tusan för kvällens dejt! Maken till översittare har jag nog aldrig träffat! En riktig jäkla besserwisser som även när vi pratade om en sak jag jobbat med även tyckte sig veta bäst! Jag satt inte en minut mer än nödvändigt och fikade med honom... :yuck:
Ha ha, den här tråden är ju bara för rolig att läsa. :D

Alltså åååååhh vad jag är less på att bo i en håla mitt i ingenstans. :banghead: Alla vettiga snubbar är så långt bort ju. Jag skaffade Tinder för ett tag sedan och där är det ju inte så livat, tusen matchningar och kanske tre som skriver något. Då och då kommer det upp roliga nissar att dra åt höger men jag har insett att flera av dem suttit på tåg som åkt förbi och alltså inte alls är boende i närheten. :down:

En spansk snubbe boende ~25 mil bort har jag skrivit med ett tag. Han hade två ganska dåliga bilder men jag är inte den som är den. Senare kom det fram att han är SUPERmusklig a'la tjurnacke(och jag vet inte om jag diggar det riktigt) och han envisas med att skriva på svenska trots att han knappt kan kommunicera (jag kan och förstår spanska). Han envisas med att säga att jag är 'fin och trevlig och att det här nog ska bli bra' typ, han är ju blyg. Han ska åka förbi här på vägen hem från ett jobb och frågade om vi kunde ses. Jomenvisst tänkte jag och så bokade vi in fredag när hans tåg (tåg! som väldigt oflexibelt transportsätt!) går förbi här. Nu är jag dock sjuuuuuukt osäker. Friskt vågat hälften vunnet eller skulle ni banga om ni var i min situation? Överanalyserar jag? Hur vet jag om jag är intresserad bara för att han är spansk:o? Och hur mycket skriftlig språkanalys ska en göra? Han kanske pratar jättebra och känner sig mer bekväm att fråga något om mig då? Hilfe bitte!
Äsch, vad har du att förlora? Ni kan ju ta en fika på tågstationen, och ta det därifrån. Ha en backup plan att använda ifall det blir jobbigt.

Är tillbaka efter en timmes hundpromenad i mörk skog och tolv minusgrader. Har tänkt en del på kioskmongon, och funderade på att skriva en essä med titeln
Den Svenska Kioskmongon - en kärleksfull betraktelse

Men det ska jag inte. Men jag kan berätta lite om Alg-Roger. Han gick i min årskurs på högstadiet, kom från en by strax bortom de tre min mellanstadieklass härstammade från. Av nån slumpmässig anledning var det mest tjejer i Alg-Roger's mellanstadieklass, så när den hamnade i parallellklass på högstadiet tydde han sig lite till killarna i min. Han var som de flesta andra killarna i min klass, lite intresserad av mopeder. Men han var inte riktigt motorintresserad, utan bara just lite intresserad. Det är det enda intresse jag kan komma ihåg att han visade.
De andra killarna var också intresserade av 50-tals-rock, eftersom det länkades till deras vidare intresse för större motorer än vad mopederna kunde bjuda på. Och tjejer. Men Alg-Roger var inte intresserad av musik. Huruvuida han var intresserad av tjejer vet jag inte. Men i så fall visade han det inte. Heller.
När jag tänker tillbaks på honom och hans intetsägande väsen så funderar jag om han inte hade en handfull bokstäver i den diagnos som inte ens var uppfunnen då.

När det kördes mopeder var den naturliga samlingsplatsen korvmojen som var mellan alla våra byar och centralorten. Där stod man och hängde. Och väntade på att nåt skulle hända. Så också Alg-Roger. Blev vi hungriga köpte vi luffare.
Och hände saker gjorde det. Var det inte ett utryckningsfordon som passerade, så hade Fet-Leffe skaffat ny bil.
(obs! namnet är fingerat.)

En del tjejer hängde också där, men de var de första som försvann. Se'n försvann vi andra, en efter en - när vi vidgade våra vyer, och upptäckte världen utanför. En del av oss gick det bra för. Andra gjorde det inte. Några blev kvar.
Roger var en av de som blev kvar i byarna. Och inte bara i byarna. Han käkade luffare med nästa generations mopedister. Och generationen efter honom.

Utflyttad till Mälardalen blev jag, och hem till föräldrarna åkte jag. Och Alg-Rogers allt större kroppshydda brukade jag se då jag körde förbi korvmojen kilometern hemifrån föräldrahemmet. Han stod utanför och tittade. Nu stod han ensam.
Se'n flyttade också mina föräldrar till Mälardalen, och jag slutade köra förbi.

Och tiden gick sin stilla gång, och Internet gjorde sitt intåg i stugvärmen. Och Facebook kom, och där började man vänna sig med bekanta - även från sin skoltid. De som man hade nåt gemensamt med, och ville byta ord med då och då. Se hur deras barn såg ut, och vilka som gängat sig med vilka - och annat trivialt.
Så började jag se Alg-Roger i trådarna i mitt flöde. Inte som vän, för jag bytte nog aldrig någon större mängd ord med honom. Men i kvinnliga bekantas trådar syntes han emellanåt. Ibland kunde det komma en korthuggen mening på tre-fyra ord. Mest skickade han bara hjärtan. Vid de mest märkliga tillfällen. En del sa ibland åt honom. "Roger. Just nu vill jag inte ha hjärtan från dig." Då slutade han.
Se'n dök han upp tre månader senare, i nån annan random kvinnotråd: <3
Ibland fick han hållas. Ibland fick han nya uppfostrande svar.

Jag tror Alg-Roger är urtypen för de jag och mina kamrater kallade kioskmongo. Men Roger kallade vi aldrig så, för han fanns ju bara omkring oss då han ännu inte hunnit bli en sådan. Och jag tror också att - för att anknyta till en annan poppis tråd på detta forum; Jag tror Roger och hans gelikar nu sitter och befolkar olika dejtingsiter - med tanke på vad ni ibland berättar därifrån.

Det tror jag med. Fast.... JAG är ju inget kioskmongo... Väl....?! :nailbiting:

Hade en väldigt intressant dejt tidigare idag. Visste typ inget om killen innan, och det var kul! Hade verkligen inga förväntningar men det blev jättetrevligt. Vi hade massor att prata om och en timme gick väldigt fort. Snygg var han också! :)
Opa!
Ses igen? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 974
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?

Hästrelaterat