Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har som sagt lite tvärtomproblem just nu. Jag dejtar en karl som aldrig har tid att ses...det är barn, sjuka barn, jobb och jobb (och nu har det ju iofs varit jul och nyår så lite speciellt). Jag dejtar ju inte för att smsa och prata i telefon, jag dejtar ju för att umgås, kramas och ha sex. Känns ju dumt att avsluta något som i övrigt är bra för att en inte kan ses. Men det känns som att det är åt det hållet det är på väg. Jag ger det ett par veckor till, blir det ingen förändring får jag kasta mig ut på HP igen...

Det är anledningen till att jag helst träffar någon utan barn och som inte bor för långt bort

Jag har reagerat på att flera sett äldre ut än de anger sig att vara... Det där är ju bara ett tecken på det. Träffade även en son såg ut att vara 37 istället för 27. Iofs skulle jag kunna dejta båda åldrarna... Men då är det principen.
Undrar om det är vanligare att män ljuger om sin ålder än att kvinnor gör det? Jag vet inte, jag bara undrar...

Mycket därför jag har barnfri som krav

Jag har ju barn själv (fast lite större) så att sätta barnfri som krav hade känts lite konstigt. Men jag har tidigare valt såna som åtminstone har stora barn (förbi VAB-åldern). Den här karln dissade jag ju tre gånger innan jag sa ja till en dejt. Iofs. inte pga. barnen utan av andra skäl. Men jag gillar verkligen karln...tyvärr...

Undrar om det är vanligare att män ljuger om sin ålder än att kvinnor gör det? Jag vet inte, jag bara undrar...
Ja, jag tror det och samma dåliga ursäkt hela tiden, de känner sig yngre och letar därför efter yngre kvinnor. Jag har starka misstankar att det snarare rör sig om att de fixar inte att vara med jämnåriga kvinnor, de är svårare att imponera på och har egen livserfarenhet. :idea:

Jag har reagerat på att flera sett äldre ut än de anger sig att vara... Det där är ju bara ett tecken på det. Träffade även en son såg ut att vara 37 istället för 27. Iofs skulle jag kunna dejta båda åldrarna... Men då är det principen.

Hehe! Påminner mig om en som hade dolda bilder som han öppnade för mig efter en kort tids mailkonversation.
Han hade uppgett 43 år som ålder men med tanke på bilderna kunde han lika gärna ha varit 63.

Jag skrev att han såg mycket äldre ut än 43. Han svarade aldrig...

Ja, jag tror det och samma dåliga ursäkt hela tiden, de känner sig yngre och letar därför efter yngre kvinnor. Jag har starka misstankar att det snarare rör sig om att de fixar inte att vara med jämnåriga kvinnor, de är svårare att imponera på och har egen livserfarenhet. :idea:
Dels det. Dels kanske också hybris. De tror på allvar att just de är lika fräscha som de yngre kvinnorna, trots sin ålder.

Fast måste det vara sorgligt? Om en är nöjd med att vara singel och är mestadels olycklig i förhållanden? Är det inte mer sorgligt att känna sig tvingad att vara i en relation för att man "måste"?

Om man applicerar det på andra saker i livet som man går "miste" om för att man färgas av tidigare erfarenheter eller gör egna val så är oftast inte reaktionen att det är sorgligt. Tex jag gillade inte att jobba på kontor, alltså undviker jag sånt jobb. Jag har andra jobb som passar mig bättre där jag får använda kroppen och slipper sitta still, det är ingen som tycker det är sorgligt att jag inte vill/kan jobba på kontor, snarare att det är fint att jag hittat något som passar mig.
Att undvika något pga rädsla för att misslyckas/rädsla för ett en inte tro sig passa, det tycker jag är sorgligt, oavsett vad saken gäller
Det gäller självklart även människor som inte tror sig klara av att vara singel/ flytta från hemstaden/byta jobb/karriär/börja måla etc...
Alla hinder vi lägger för oss själva, är så meningslösa.

Den enda gången en går "miste" om något, är när en undviker något pga rädsla

Jag funderade på en sak om politiska åsikter. Tror ni att en högermänniska och en vänstermänniska kan funka ihop? Alltså varken extremvänster eller extremhöger, men säg vänsterpartiet/socialdemokraterna mot liberalerna/moderaterna?
Någon som lyckats med det?

Jag funderade på en sak om politiska åsikter. Tror ni att en högermänniska och en vänstermänniska kan funka ihop? Alltså varken extremvänster eller extremhöger, men säg vänsterpartiet/socialdemokraterna mot liberalerna/moderaterna?

Jag skulle personligen ha svårt med det, men mina föräldrar har varit gifta 40+ år och är S respektive M, så det har ju gått bra i af :D

Att undvika något pga rädsla för att misslyckas/rädsla för ett en inte tro sig passa, det tycker jag är sorgligt, oavsett vad saken gäller
Det gäller självklart även människor som inte tror sig klara av att vara singel/ flytta från hemstaden/byta jobb/karriär/börja måla etc...
Alla hinder vi lägger för oss själva, är så meningslösa.

Den enda gången en går "miste" om något, är när en undviker något pga rädsla

Absolut går man miste om något om man avstår av rädsla, men mina "" är för att jag anser inte att jag går miste om något när jag väljer att inte vara i en relation, men du verkar tycka att jag (och andra som väljer detta) går miste om den, i dina ögon, fantastiska tvåsamheten. I mina ögon är den inte alls fantastisk, för mig är tvåsamhet destruktivt. Så möjligen då att jag går miste om att må dåligt. Det gör jag gladeligen. Jag väljer inte heller att arbeta på kontor, inte av orsaken att jag är rädd att jag inte skulle passa eller misslyckas (jag vet att jag var väldigt duktig på mitt jobb) utan för jag inte trivdes i det långa loppet och det oavsett arbetsplats.

Ja det tror jag.
Jag är höger och en av mina närmaste vänner är vänster. Det är inga problem alls, så länge man inte håller på att pracka på sina åsikter på den andra så kan jag inte se att det skulle vara några problem.

Det skulle inte funka för mig. Vänner är en sak, det går bra så länge man inte pratar politik eller om båda har en öppen syn, men för mig funkar det inte i ett förhållande. Fast ännu värre är en som jag dejta som bestämt var vänster och tyckte vänster, men som inte levde som han lärde så att säga...

Absolut går man miste om något om man avstår av rädsla, men mina "" är för att jag anser inte att jag går miste om något när jag väljer att inte vara i en relation, men du verkar tycka att jag (och andra som väljer detta) går miste om den, i dina ögon, fantastiska tvåsamheten. I mina ögon är den inte alls fantastisk, för mig är tvåsamhet destruktivt. Så möjligen då att jag går miste om att må dåligt. Det gör jag gladeligen. Jag väljer inte heller att arbeta på kontor, inte av orsaken att jag är rädd att jag inte skulle passa eller misslyckas (jag vet att jag var väldigt duktig på mitt jobb) utan för jag inte trivdes i det långa loppet och det oavsett arbetsplats.
Självklart behöver du inte svara, men...
Jag trodde du sökte någon för en relation?
Söker du kanske bara dejter?

Varför är tvåsamheten destruktiv för dig?

Det är det för mig också. Jag har ju kommit till insikt att jag inte är kär och det här är nog en stor del i det hela. Vi har många likheter, men han har egenskaper som jag inte klarar av att leva med. Sen känns det som att han till stor del hänger upp sitt liv på mig.

Vi har tidigare pratat om att ev. flytta ihop i min gamla stad till våren. Jag frågade om han trodde att han skulle trivas där. Till svar fick jag "Bara jag får vara med dig så trivs jag". Gaaah, get a life!

Det blir bra för dig att sluta umgås med honom. Så nedbrytande att han inte kan lyssna på dina behov utan det handlar om hans behov rakt över.

(och det sista får mig att :wtf: - jag har varit där en gång på hedenhös tid, med en person som pratade om sig själv som "oss" inga egna planer för framtiden allt baserades på mina planer - helt outhärdligt)

Det skulle inte funka för mig. Vänner är en sak, det går bra så länge man inte pratar politik eller om båda har en öppen syn, men för mig funkar det inte i ett förhållande.

På riktigt? Vad är det som inte funkar? Jag menar, så länge man har någorlunda liknande människosyn så måste det väl vara ok att se olika vägar dit? Jag och en av mina bästa vänner har helt olika partipolitiska idéer, men delar grundsyn i det mesta. Fast det är klart, det gör ju att jag skulle ha svårt att umgås en längre tid med någon som en benhårt övertygad om att ett parti eller en inriktning sitter på den stora och enda sanningen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 991
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 765
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka