Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dessutom kan det vara så att en tidigare tjej tyckte det var för lite av den varan och blev det som gjorde att det rann över och de gick isär. Det misstaget vill han inte hamna i igen. Är det dessutom så att han eller ni är obekväma med att prata om varifrån era olika egenheter kommer ifrån ja då kan det bli lite tuft att gaffla in rätt så det blir lagom och trivsamt för båda.
Det är inte bortskämt att tycka, men fånigt att inte försöka resonera om det.

Går inte det, tja det är en annan fråga.
Jag har varit väldigt tydlig med att jag är i stort behov av space, att jag är självständig osv osv, men han har, och fortsätter, envisas med att "ta hand om mig"...

Visst kan vi resonera om det, men vi båda kommer nog landa i att vi nog inte passar ihop. Han VILL ta hand om sin partner och jag drivs till vansinne..

Jag har varit väldigt tydlig med att jag är i stort behov av space, att jag är självständig osv osv, men han har, och fortsätter, envisas med att "ta hand om mig"...

Visst kan vi resonera om det, men vi båda kommer nog landa i att vi nog inte passar ihop. Han VILL ta hand om sin partner och jag drivs till vansinne..

Lät synd det där, men så kan det vara förstås.

För en del. För andra är det inte så.
Det stämmer säkert, jag argumenterar inte emot

Frågan är varför en del trivs bättre som singel?
Frågan är varför en del trivs bättre i par?

Om det är olika personligheter, då köper jag argumentet att det är bättre att vara själv

Om det är för att en har blivit sviken i tidigare förhållanden, som en hellre väljer singellivet
Då tycker jag bara det är sorgligt

Om det är olika personligheter, då köper jag argumentet att det är bättre att vara själv

Om det är för att en har blivit sviken i tidigare förhållanden, som en hellre väljer singellivet
Tvåsamhet brukar passa rätt kasst om man är polygam eller så också skulle jag vilja påstå. It ain't all black and white så att säga...

Tvåsamhet brukar passa rätt kasst om man är polygam eller så också skulle jag vilja påstå. It ain't all black and white så att säga...
Det är ju precis det jag skriver...
Alla gör sina egna val...
Men............. Om en väljer att vara singel pga dåliga erfarenheter i tidigare förhållanden.......... Då .......är det sorgligt.

Men............. Om en väljer att vara singel pga dåliga erfarenheter i tidigare förhållanden.......... Då .......är det sorgligt.
Som @stjarnhimmel säger är det inte det du skrev. Jag skulle utöver det vilja drista mig att påstå att exempelvis polygami är mer en läggning än ett val.

Jag tror nog @Lampan menade att hon tycker att tvåsamhet är det bästa som finns -inte att det är lag, liksom, och alla tycker/ska tycka så
Fast då kan det vara bra att skriva det.

När man istället som @Lampan skriver att
" Om du hittar rätt däremot, så finns inget bättre än tvåsamheten
Leta vidare om du vill ha en relation, hen finns där för dig"

Ja då tycker jag man har åsikter om andra och inte bara sig själv.

Om man vill ha en partner för att man har dåliga erfarenheter av singellivet, så är väl det också sorgligt i så fall? Dåliga erfarenheter behöver inte vara så dramatiska. Det kan tex handla om att man inte har råd med den där hästgården eller inte kan få barn på egen hand.

Dessutom kan det vara så att en tidigare tjej tyckte det var för lite av den varan och blev det som gjorde att det rann över och de gick isär. Det misstaget vill han inte hamna i igen.
Haha ja, det är säkert nån TJEJS fel att @Kivina s partner inte är lyhörd för hennes behov av space.

Eeeeeeeller så är det bara så att han är en väldigt fysisk person och har ett större behov av närhet och ompyssel. Varför måste du skylla det på nån tidigare partner eller relation?

@Kivina Dina inlägg är så intressanta. Jag se MÅNGA bukefalister som skulle beskriva samma sak men avsluta med Han är så GULLIG :love::love::love:

Många tar nog beteende som hans som kärleksbevis. Men ni två passar nog helt enkelt inte ihop, och det är illa att han inte förstår när du försöker få honom att tagga ner omhändertagandet.

Om det är en fråga är det kanske där du ska börja då, inte påstå att tvåsamhet är bäst för alla bara de hittar Den Ende Rätte. Det finns de som skulle tacka nej till tvåsamhet med honom också.

Och självklart handlar det inte om att man ska nöja sig i sin bitterhet och aldrig våga sig ut i världen igen, ingen säger det. Utan helt enkelt att det finns de (inte så få heller) som helt enkelt inte vill "bilda tvåsamhet" med någon. Tanken ger mig rysningar ärligt talat, och jag är inte det minsta sårad, rädd eller bitter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 993
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 765
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka