Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om tidigare relationer... Frågan om hur länge man varit singel är ju rätt vanligt förekommande. Jag har inte haft nån seriöst förhållande på över tio år. Men däremot kk förhållande, där åtminstone jag varit "trogen" ;)... Låter jag väldigt oseriös om jag svarar så? Nu är jag ju ute efter ett riktigt förhållande så att säga... Hade ni undrat om det inte varit nåt fel på nån som varit över 30 men aldrig varit seriös?

På tal om tidigare relationer... Frågan om hur länge man varit singel är ju rätt vanligt förekommande. Jag har inte haft nån seriöst förhållande på över tio år. Men däremot kk förhållande, där åtminstone jag varit "trogen" ;)... Låter jag väldigt oseriös om jag svarar så? Nu är jag ju ute efter ett riktigt förhållande så att säga... Hade ni undrat om det inte varit nåt fel på nån som varit över 30 men aldrig varit seriös?

Alltså, det beror på var du befinner dig i livet idag och vad den som tar kontakt med dig söker.

Så här; om jag dejtar med utgångspunkt att finna en livskamrat så vill ju jag att den jag dejtar också ska göra det. Vad som händer på vägen, fram tills att man hittar den där stora kärleken, det vet man ju aldrig.
Jag har varit "seriöst sökande" i snart tre år. Och dejtat en del och haft något slags förhållande med någon men fortsatt kalla mig för singel hela tiden. Det är ju egentligen samma sak som du, även om vi söker olika saker i slutänden så att säga.
Men jag är noga med att bara dejta såna som faktiskt vill avsluta sina singelliv.

Så om du är tydlig med vad du vill tror inte jag alls att du uppfattas som "oseriös" på något sätt. Du vill ju inte ha något förhållande i den bemärkelsen, och då är det inte heller särskilt märkligt att du inte har haft det tidigare heller. Tycker jag.
:)

Jag hatar den frågan och förstår inte vad man får ut av att veta hur länge någon varit singel. Tycker det känns som en kuggfråga. Har man varit singel en kort tid avgör de gärna på eget bevåg att man inte är "redo" eller är oseriös i sin dejting. Har man varit singel länge så är man konstig och "varför har man inte hittat någon?". Numera svarar jag som det är oavsett och deras reaktion på mitt svar säger mer om dem än om mig.

Jag hatar den frågan och förstår inte vad man får ut av att veta hur länge någon varit singel. Tycker det känns som en kuggfråga. Har man varit singel en kort tid avgör de gärna på eget bevåg att man inte är "redo" eller är oseriös i sin dejting. Har man varit singel länge så är man konstig och "varför har man inte hittat någon?". Numera svarar jag som det är oavsett och deras reaktion på mitt svar säger mer om dem än om mig.
Jag tyckte det var relevant för i princip alla som var nysinglar hade hang ups på sina ex. Undvek dessa.

Jag tyckte det var relevant för i princip alla som var nysinglar hade hang ups på sina ex. Undvek dessa.
Visst kan det vara så, men jag tänker att det har med mycket annat än tiden som gått också sen ett uppbrott. ett av mina ex hade hang-up på mig i mer än ett år efter att vi separerade medan jag var redo att dejta samma dag han flyttade... (Han kanske fortfarande har det, men jag har inte haft någon kontakt med honom efter det) efter typ ett år brukar nog ändå de flesta anses ha varit singel "tillräckligt" länge för att gå vidare. Sen vet jag att vi är lite olika åldrar, barn, skilsmässor och långdragna historier är inte lika vanligt bland mina dejtingobjekt som dina kanske var och det kan ju också påverka tiden för att gå vidare.

Jag skulle tänka att olika relationer är olika. Dina relationer med andra säger ingenting om din relation med mig, så att säga. Man funkar ju olika med olika personer.

Jag har träffat män som flera år(!) efter att vi slutat ses har hört av sig för att kolla om jag råkar vara singel. Det verkar vara lite standardbeteende att vi träffas ett tag, slutar umgås, de hittar någon flickvän, de gör slut med flickvännen, kollar om jag är singel, hittar någon annan, gör slut, kollar med mig igen osv. Så att någon varit singel länge verkar inte alls betyda att de kommit över tidigare partners/dejter/whatever. Själv är jag övertygad om att när något tar slut så finns det en anledning till det och då är det ingen idé att försöka igen och igen och igen. Men ja, männen jag träffat har inte delat den uppfattningen. Hoppas någonstans att det ska bli bättre när jag blir äldre och även andra fått möjlighet att bli "gamla och kloka" :angel:

Visst finns det dom som aldrig går vidare. Dock råkade jag på några stycken som inte ens hunnit flytta ut, eller med nöd och näppe gjort det. Det var tjaffs om bodelning, vårdnad, jobbiga ex osv.

Jag märkte att många nysinglar reggade sig omedelbums på nätet i nån form av pepp och tröst när förhållandet brakat ihop.
Jag hade inte ork med sånt.

Jag skulle tänka att olika relationer är olika. Dina relationer med andra säger ingenting om din relation med mig, så att säga. Man funkar ju olika med olika personer.
Sant, men ändå... finns det inte en risk att man ändå undrar om det inte är något fel på personen? Jag själv skulle ju undra, om någon i min ålder sagt att den aldrig haft ett seriöst förhållande ;) Men visst, med lite mer information så hade jag ju antagligen förstått personen bättre.

Sant, men ändå... finns det inte en risk att man ändå undrar om det inte är något fel på personen? Jag själv skulle ju undra, om någon i min ålder sagt att den aldrig haft ett seriöst förhållande ;) Men visst, med lite mer information så hade jag ju antagligen förstått personen bättre.
Jag brukar tänka att jag skulle bli rätt fundersam om en person i tex min ålder (eller ja, långt före min ålder, redan vid 30) var "oskuld" (gräsligt ord). Det är väl en variant på temat.

Men i stort sett ser jag inte att en persons relationshistorik säger så mycket om hur personen och jag kommer att relatera, förutom kanske att jag skulle känna mig lite orolig om det gällde en generellt sett väldigt ensam person, som saknade goda vänner. Jag är - utan att fatta varför - lite nästan liksom rädd för "osociala" personer och jag är klart rädd för att vara den enda person som är viktig för någon. En partner som inte har fler viktiga personer i sitt liv än mig vore rätt hemskt.

Men jag tänker inte att det är "bra" personer som har partner, och mindre "bra" personer eller rentav personer med "fel" på som lever ensamma. Tvärtom finns det ju hemska människor som har jättelånga relationer, där de misshandlar sin partner och allt möjligt. Jag ser helt enkelt inte den kopplingen. (Utom lite omotiverat då när det gäller "gamla oskulder".)

Både håller med och inte. Den jag träffade först från HP hade varit singel i fyra år med några dejter efter det bara. Han var helt klart inte över sitt ex alls.

Men jag håller med om att det är en relevant fråga, det går att göra ngn slags bedömning iaf.

Visst finns det dom som aldrig går vidare. Dock råkade jag på några stycken som inte ens hunnit flytta ut, eller med nöd och näppe gjort det. Det var tjaffs om bodelning, vårdnad, jobbiga ex osv.

Jag märkte att många nysinglar reggade sig omedelbums på nätet i nån form av pepp och tröst när förhållandet brakat ihop.
Jag hade inte ork med sånt.

Måste erkänna att jag är lite en av dem. Jag lämnade ett långt förhållande för två år sen. Och har stor del av tiden efter det haft ett förhållande med en man. Det har varit "stormigt", oklart och i somras avslutade jag det. Inte för att jag var över honom utan för att det inte funkade helt enkelt. Under hösten reggade jag mig på HP för att jag kände att jag behövde dejta ngn annan för att komma vidare, för att få lite perspektiv. Men jag har varit öppen med att jag inte letar efter den stora kärleken eller ngn att flytta ihop med etc. Och det finns inga praktiska oklarheter mellan mig och exet.

Jag hade inte tyckt det var konstigt. Du har ju uppenbarligen haft relationer, är nog inne på Petruskas linje att det kanske hade varit konstigt om du inte haft några relationer alls.

Sen har jag förstått att det där med vad en kk är är väldigt olika för olika personer. En del använder det för att beskriva ett förhållande där det inte finns ambitioner att t ex flytta ihop eller skaffa barn etc. Dvs ngt jag skulle kalla ett förhållande.

Ja, eller helt enkelt antingen nyligen blivit dumpade och desperat ville hitta någon ny för att slippa vara ensam, eller nyligen tagit sig ur ett förhållandr som varit fysiskt tomt länge så att säga.
Jag undviker båda sorterna om jag kan.

Igår kväll kom jag på att jag skulle träffat en snubbe i söndags.
Jag var så upptagen med annat att jag glömde bort det.
Hörde av mig igår och skrev som det var, jag glömde.
Han har inte svarat.
Folk är så stingsliga :p :D

Usch, vad jag tycker att det är tråkigt med folk som bara mailar ett "hej", med små bokstäver också, och inget mer.

Så otroligt anonymt och intetsägande.

Usch, vad jag tycker att det är tråkigt med folk som bara mailar ett "hej", med små bokstäver också, och inget mer.

Så otroligt anonymt och intetsägande.
Fast om killen ser tilltalande ut för mig och kanske även har en vettig presentation så har jag faktiskt svarat "hej" tillbaka, för att ge honom en chans att bättra sig typ. Det kan ju komma nåt vettigare då :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 991
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 765
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka