Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är sambo mindre känslosamt än gift?
Har han barn?
Om sambon får reda på detta känner du dig ok att kanske få en massa medelanden, anklagelser mm? Sånt är inte ovanligt om tredjeparten blir väldigt sårad. Iaf om kontakten blir väldigt flirtig el mer. Är det värt att ta emot alla tänkbara reaktioner och anklagelser....så kör på.

Jag är beredd! Jag tror jag har tänkt på allt, och jag skulle inte vilja vara hans sambo nu. Jag tycker inte han är fair mot henne. ...och ja, ändå fortsätter jag chatta. Så funkar det för allt för många tyvärr. ...och i detta fall (just nu) är jag också sån.

Han har barn från ett tidigare förhållande.

Jag är beredd! Jag tror jag har tänkt på allt, och jag skulle inte vilja vara hans sambo nu. Jag tycker inte han är fair mot henne. ...och ja, ändå fortsätter jag chatta. Så funkar det för allt för många tyvärr. ...och i detta fall (just nu) är jag också sån.

Han har barn från ett tidigare förhållande.

Jag vet ju ingenting om varesig honom, dig eller deras förhållande men jag kan ändå inte låta bli att undra lite. Om du tycker hans beteende mot sambon är så pass oschysst att du själv inte hade velat vara henne (dvs du hade inte velat att han betedde sig så mot dig om ni var tillsammans), varför fortsätter du chatta med honom? Frågeställningens kärna ligger i var du tänker det kan leda och vad du vill ha ut av det hela i längden? Har fått uppfattningen att du söker ett fast förhållande och inte "bara" lös bekräftelse. Min undran är lite luddig men jag tänker lite som så att om du söker partner* och du inte vill att han ska ha de egenskaperna som den du chattar med visar upp så känns det ju knepigt att fortsätta med honom ändå.

Och angående "våga och vinn" tänker jag att ja, man måste våga. Men en behöver ju inte vara vårdslös med sina känslor..

*Hela inlägget utgår egentligen från att jag fått för mig att du söker partner och har jag missuppfattat eller förväxlat dig med ngn annan så kan du ju ignorera alltihop.

(Det är verkligen inte meningen att hoppa på dig eller liksom fortsätta "tjata" om det hela, var bara en fråga som poppade upp i mitt huvud. Du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill!)

Ja och jag undrar vad det betyder.
Du skrev - Vill ännu tillägga en detalj - mannen är inte gift, "bara" sambo.

Och då tolkade jag det som att otrohet inte är lika allvarligt om man är sambo som om man är gift?

Det var bara en rättelse till dem som hade skrivit att han var gift.

Jag vet ju ingenting om varesig honom, dig eller deras förhållande men jag kan ändå inte låta bli att undra lite. Om du tycker hans beteende mot sambon är så pass oschysst att du själv inte hade velat vara henne (dvs du hade inte velat att han betedde sig så mot dig om ni var tillsammans), varför fortsätter du chatta med honom? Frågeställningens kärna ligger i var du tänker det kan leda och vad du vill ha ut av det hela i längden? Har fått uppfattningen att du söker ett fast förhållande och inte "bara" lös bekräftelse. Min undran är lite luddig men jag tänker lite som så att om du söker partner* och du inte vill att han ska ha de egenskaperna som den du chattar med visar upp så känns det ju knepigt att fortsätta med honom ändå.

Och angående "våga och vinn" tänker jag att ja, man måste våga. Men en behöver ju inte vara vårdslös med sina känslor..

*Hela inlägget utgår egentligen från att jag fått för mig att du söker partner och har jag missuppfattat eller förväxlat dig med ngn annan så kan du ju ignorera alltihop.

Ja jag söker partner, och jag chattar ed en upptagen man medan jag fortsätter kolla på män på nätet och i verkligheten.

Gränsfall, tycker jag.
Ja, det finns ju många definitioner på otrohet. Men ett par dagars chattande och ett tydligt uttalat besked om att man inte vill träffas för att man är upptagen - det tycker jag nog inte på något sätt kan definieras som otrohet.

Jag skulle inte vilja att min partner flirtchattade. Jag har dålig självkänsla och det skulle ställa till det för mig. Men otrohet skulle jag inte kalla det.

(Det är verkligen inte meningen att hoppa på dig eller liksom fortsätta "tjata" om det hela, var bara en fråga som poppade upp i mitt huvud. Du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill!)
Min erfarenhet av dessa killar är att gör de sånt här en gång så gör de det fler gånger. Även i nästa förhållanden. Men är man ok med det så är det ju bara att satsa.

Min erfarenhet av dessa killar är att gör de sånt här en gång så gör de det fler gånger. Även i nästa förhållanden. Men är man ok med det så är det ju bara att satsa.

Vem har nämnt nåt om att satsa? Han är upptagen och vill inte träffas pga det. Vi chattar, och det är trevligt.

Jag inledde dagens diskussion precis så "Risken är stor att jag blir sårad"...

Ja.. Jag kan ju inte säga något om andras risktaganden :p Men jag tycker det verkar onödigt att utsätta sig för stora risker när det finns killar som inte känns som en enda stor chanstagning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 991
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 755
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka