Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller med @mandalaki - det där är ett råd jag hade gett en vän (och mig själv!) och här tycker jag väl ändå att vi är bland vänner?
För att en sådan relation ska kunna bli till något bra, så kräver det ju väldigt mycket speciella saker av den gifta parten och av hens make/maka. Och för all del också av den "tredje parten".

Jag menar inte att man måste vara en speciellt klok och enastående person för att det ska fungera, men relationerna måste se ut på vissa sätt, som de flesta relationer faktiskt inte ser ut. Man måste önska sig saker av relationerna, som faktiskt är något delvis annat än vad de flesta av oss vanligen önskar sig av sina relationer.

Nu skriver ju inte @tott allting här, så klart, men det finns inget i inläggen så här långt, som för mig tyder på att de förutsättningarna är på plats.

@tott : Att föreslå att någon är rädd om sig, att du är det, är faktiskt inte att lägga sig i ditt liv på något otillbörligt vis. Det är det inte.

Risken är stor att jag blir sårad...men jag är medveten om och vill ta den risken. Har fortsättningsvis kontakt med killen från julfesten, trots att han har sambo. Igår chattade vi lite under hela dagen och i morse fick jag meddelande igen. Börjar bli avslappnat och skönt...och ibland lite flörtigt från hans sida. Jag är lite försiktig med just den biten pga hans civilstatus.
Kanske han bara vill chatta, kanske han vill "sondera terrängen" kanske han vill ha bekräftelse..tja...framtiden har svaret.
Om du är medveten om risken att bli sårad.. så visst go for it!
Men jag tror man ska vara medveten om vad det innebär. Dvs inte ha förhoppningarna om att han kommer lämna sin nuvarande etc.
Så det handlar väl om vad du är ute efter?

Nu skriver ju inte @tott allting här, så klart, men det finns inget i inläggen så här långt, som för mig tyder på att de förutsättningarna är på plats.

Jag vet inget om förutsättningarna, jag känner knappt mannen, jag vet inte hur hans förhållande ser ut förutom att han är sambo. Vi chattar, han flörtar lite ibland. Vi trivs uppenbarligen båda med "sällskapet". Vad är (ert) problem med det?
Jag må vara korkad ibland, men jag känner till riskerna i detta. Jag planerar inte vår framtid (som med högsta sannolikhet inte kommer att bli). Jag chattar. Han chattar. Jag är glad i det och han är glad i det.

Om du är medveten om risken att bli sårad.. så visst go for it!
Men jag tror man ska vara medveten om vad det innebär. Dvs inte ha förhoppningarna om att han kommer lämna sin nuvarande etc.
Så det handlar väl om vad du är ute efter?
Just nu har jag trevligt i stunden. Jag planerar inte vår framtid, som jag skrev i mitt förra inlägg.

Jag hade aldrig orkat lägga all den tid och energi som krävs för att lära känna någon om den vore upptagen och risken var stor att jag skulle bli sårad.
Om jag redan kände personen och jag var kär och förstod att det fanns ett intresse tillbaka- kanske.
Men en främling jag inte kände? Nej. Då hade jag lagt den tiden och energin på att leta vidare. Finns så många män. Singelmän.

Jag hade aldrig orkat lägga all den tid och energi som krävs för att lära känna någon om den vore upptagen och risken var stor att jag skulle bli sårad.
Om jag redan kände personen och jag var kär och förstod att det fanns ett intresse tillbaka- kanske.
Men en främling jag inte kände? Nej. Då hade jag lagt den tiden och energin på att leta vidare. Finns så många män. Singelmän.

Jag har inte slutat leta på nätet för den här kontakten.

...och jag tycker ju inte det är jobbigt att chatta. Tar inte mycket energi.

Vad är det du hoppas få genom att våga?
Det här var inte direkt kopplat till den här grejen, utan mera överlag. Jag har vänner som stretar emot allt vad nätdejting och hopp om en bra framtid. De är så vansinnigt rädda för att bli sårade och "hamna dit igen". Jag vill inte leva så - med en ständig rädsla för att bli ledsen. Jag har precis kommit ut ur en tuff period och jag vågar möta livet igen - med med- och motgångar.
Som Sally sa "Kom ihåg - det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke"

Det här var inte direkt kopplat till den här grejen, utan mera överlag. Jag har vänner som stretar emot allt vad nätdejting och hopp om en bra framtid. De är så vansinnigt rädda för att bli sårade och "hamna dit igen". Jag vill inte leva så - med en ständig rädsla för att bli ledsen. Jag har precis kommit ut ur en tuff period och jag vågar möta livet igen - med med- och motgångar.

Aha, då tror jag jag förstår... Jag håller med om friskt vågat osv, men samtidigt tycker jag väl inte man ska rusa in i saker bara för att, oavsett vilka risker man ser. Men du säger dig ju medveten om riskerna med det här, så givetvis är det ju ditt val vad du väljer att göra.

Det kanske är så enkelt att du har lite berkäftelsebehov?
I så fall kan ju denna gifta mannen ge dig det. Du får upp din självkänsla, har lite kul under tiden och kan samtidigt dejta andra singelmän
Ja, varför inte... :)

I så fall kan ju denna gifta mannen ge dig det. Du får upp din självkänsla, har lite kul under tiden och kan samtidigt dejta andra singelmän

Har funderat på det där under de här dagarna vi har haft kontakt. Varför gör han det här? Varför gör jag det här? Min självkänsla är det inga större fel på, men i ärlighetens namn så känns det nog ändå bra att bli "sedd" och få lite uppskattning. En liten kick och egoboost. Sånt tycker väl alla om? Så ja, varför inte... :)

Vill ännu tillägga en detalj - mannen är inte gift, "bara" sambo

Bekräftelsebehov finns det väl ingen som inte har?

Sen är det ju lite olika var och hur man söker bekräftelse.

Jag påpekar mest detta för att det i de här trådarna lite väl ofta framställs som något slags svår karaktärsbrist hos personer (kanske främst män på dejtingsidor) att de har bekräftelsebehov. Jag tänker: det är klart att de har! Vem har inte det?

Bekräftelsebehov finns det väl ingen som inte har?

Sen är det ju lite olika var och hur man söker bekräftelse.

Jag påpekar mest detta för att det i de här trådarna lite väl ofta framställs som något slags svår karaktärsbrist hos personer (kanske främst män på dejtingsidor) att de har bekräftelsebehov. Jag tänker: det är klart att de har! Vem har inte det?
Men du missar en detalj: man ska söka bekräftelsen inom relationen! Annars må man döden dö. Eller åtminstone få herpes. ;)

Har funderat på det där under de här dagarna vi har haft kontakt. Varför gör han det här? Varför gör jag det här? Min självkänsla är det inga större fel på, men i ärlighetens namn så känns det nog ändå bra att bli "sedd" och få lite uppskattning. En liten kick och egoboost. Sånt tycker väl alla om? Så ja, varför inte... :)

Är sambo mindre känslosamt än gift?
Har han barn?
Om sambon får reda på detta känner du dig ok att kanske få en massa medelanden, anklagelser mm? Sånt är inte ovanligt om tredjeparten blir väldigt sårad. Iaf om kontakten blir väldigt flirtig el mer. Är det värt att ta emot alla tänkbara reaktioner och anklagelser....så kör på.

Nu blir jag nyfiken- vad är skillnad om man är sambo/ gift?
Jag tycker inte det är avgörande för om otrohet är ok eller inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 991
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 755
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka