Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så nu har jag varit på min fika. Kände inte att bilderna riktigt stämde överens med verkligheten, han gör sig nog bättre på bild... Well ingen direkt attraktion, men har absolut en hel del kvaliteer som jag gillar och vill ha hos en kille, så vill nog inte skriva av han helt. Jag är väl lite "skadad" från mitt ex där jag verkligen direkt kände att han såg så bra ut och kände en connection trots att det initialt inte fanns en tanke på någon relation eller dejt, så jag letar väl efter det igen... (Vilket blir en omöjlighet, för jag har bara känt så när jag absolut inte "letat" efter det eller någon)

Med tanke på att han insisterade på att köra mig hem och redan skickat ett mess, så gjorde jag nog ett bra intryck och jag kan tänka mig att träffa honom igen.

@Red_Chili
Jag tänker typ som dig angående arbetslösa, men samtidigt är jag ju själv lite i den sitsen kom jag på. Jag jobbar just nu iofs och har jobb om ett par månader igen, men inget däremellan. Måste inte jobba för att klara mig och har haft såna perioder förut där jag varit så att säga "frivilligt arbetslös". Jag är ambitiös och jobbar mycket när jag jobbar, men unnar mig att inte jobba ibland. Så jag tänker att det beror på varför man är arbetslös och hur man tänker kring det. Jag tycker själv att det är skitjobbigt när någon frågar vad jag ska göra sen och jag svarar "jag vet inte, jag tar det då" speciellt i dejtingsammanhang eftersom jag inte vill ha den "stämpeln" som en arbetslös får och jag själv ofta ger. Än värre kände jag när jag var sjukskriven och samtidigt utan jobb... (Dvs jag var sjukskriven från att vara tillgänglig på arbetsmarknaden, inte att jag skulle jobba och vara sjukskriven samtidigt så ingen missförstår)

@Red_Chili
Jag tänker typ som dig angående arbetslösa, men samtidigt är jag ju själv lite i den sitsen kom jag på. Jag jobbar just nu iofs och har jobb om ett par månader igen, men inget däremellan. Måste inte jobba för att klara mig och har haft såna perioder förut där jag varit så att säga "frivilligt arbetslös". Jag är ambitiös och jobbar mycket när jag jobbar, men unnar mig att inte jobba ibland. Så jag tänker att det beror på varför man är arbetslös och hur man tänker kring det. Jag tycker själv att det är skitjobbigt när någon frågar vad jag ska göra sen och jag svarar "jag vet inte, jag tar det då" speciellt i dejtingsammanhang eftersom jag inte vill ha den "stämpeln" som en arbetslös får och jag själv ofta ger. Än värre kände jag när jag var sjukskriven och samtidigt utan jobb... (Dvs jag var sjukskriven från att vara tillgänglig på arbetsmarknaden, inte att jag skulle jobba och vara sjukskriven samtidigt så ingen missförstår)

Jo, visst spelar det roll varför någon är arbetslös osv! Även jag har varit arbetslös långa perioder osv, så jag vet mycket väl hur det är och hur frustrerande det är att direkt få "latmaskstämplar" osv. Jag är absolut inte ute efter att umgås med personer som lever för jobbet, som anser att det roligaste i världen är att shoppa prylar som galningar eller bada i pengar, men just att vilja göra något och ha lite rutiner i livet är viktigt för mig. De jag träffat som haft ett ordentligt driv och varit roliga att umgås med, de har alltid haft antingen jobb, plugg eller aktivt försökt ordna något sådant. Det är genom att umgås med dem som jag själv blir en bättre person. I andra situationer dras jag lätt med ner i något latmaskhål och tappar motivationen till allt.

Jo, visst spelar det roll varför någon är arbetslös osv! Även jag har varit arbetslös långa perioder osv, så jag vet mycket väl hur det är och hur frustrerande det är att direkt få "latmaskstämplar" osv. Jag är absolut inte ute efter att umgås med personer som lever för jobbet, som anser att det roligaste i världen är att shoppa prylar som galningar eller bada i pengar, men just att vilja göra något och ha lite rutiner i livet är viktigt för mig. De jag träffat som haft ett ordentligt driv och varit roliga att umgås med, de har alltid haft antingen jobb, plugg eller aktivt försökt ordna något sådant. Det är genom att umgås med dem som jag själv blir en bättre person. I andra situationer dras jag lätt med ner i något latmaskhål och tappar motivationen till allt.
Fast det brukar i alla fall jag märka rätt fort, om en person bara inte råkar ha ett arbete just nu eller om det är något annat som felar.

@Red_Chili
Det där håller jag helt med om. Jag skulle inte klara av att umgås nära med folk som inte jobbar för att de inte orkar och inte heller folk som bara har sitt jobb. jag vill ha och behöver folk runt mig som har driv och ambition för att trivas. Nu vet jag inte hur han uttryckte sig eller hur er konversation varit, men verkar han bra i övrigt skulle jag träffa honom ändå och vara lite extra vaken på "latmaskstendenser".

Jag blir betydligt mer skeptisk mot killar som jobbar år ut och år in på skitjobb där de inte trivs, än nån som tar tag i sitt liv och ser till att utvecklas, även om det kan innebära perioder utan anställning. De värsta outvecklade slashasarna i min relationshistoria har fått jobb efter meningslösa KY utbildningar.

@Red_Chili
Det där håller jag helt med om. Jag skulle inte klara av att umgås nära med folk som inte jobbar för att de inte orkar och inte heller folk som bara har sitt jobb. jag vill ha och behöver folk runt mig som har driv och ambition för att trivas. Nu vet jag inte hur han uttryckte sig eller hur er konversation varit, men verkar han bra i övrigt skulle jag träffa honom ändå och vara lite extra vaken på "latmaskstendenser".

Det är just vissa latmasktendenser jag tycker mig sett lite här och där redan när vi skrivit, men tänkt att jag själv nog inte låter som någon speciellt rolig person alla gånger. Nååja. Människan är trevlig, så jag kommer fortsätta skriva så länge som det känns bra. Kommer dock akta mig för att ge honom några falska förhoppningar om en dejt förrän jag är säker på att jag i så fall skulle vilja något liknande :p

Mannen jag haft kontakt med har visat sig vara arbetslös, samtidigt som han nu utan tvekan visar att han vill ses. Jag har ingen större lust att umgås med personer som är arbetslösa, trots att jag själv verkligen inte(!) har något "fint" jobb.

De arbetslösa män jag haft kontakt med har nämligen varit arbetslösa för att de haft så stora psykiska problem att de inte klarat av att arbeta/plugga, för att de varit jäkla latmaskar eller för att de är idiotiska nog att tänka att de måste ha ett "fint" jobb och att de hellre är arbetslösa resten av livet än jobbar någonstans där det ändå är helt ok. Det blir aldrig bra då. Nu VET jag ju inte om den här mannen är något av det, det kan ju vara så att han nyligen blivit uppsagd och är i full fart att leta jobb, men det var något med hur han skrev som fick mig att tvivla starkt på det.

Sååå jag kan lugnt vänta ett bra tag till med att hitta någon dejt ;)

Inser nu att jag kanske är lyckligt lottad som lyckats dejta en hel del vettiga killar trots att jag varit långtidssjukskriven hela mitt vuxna liv (har aldrig haft ett jobb efter studenten) :o :D Det är faktiskt aldrig någon som reagerat särskilt på det alls inser jag nu i efterhand..
Man märker rätt snabbt på folk hur det kommer sig att deras liv ser ut som det gör. Som du skriver kan det ju finnas vettiga förklaringar. Men jag förstår att du är färgad av dina tidigare erfarenheter! Sedan har man ju sina dealbreakers, jag vägrar till exempel dejta musiker :angel:

Inser nu att jag kanske är lyckligt lottad som lyckats dejta en hel del vettiga killar trots att jag varit långtidssjukskriven hela mitt vuxna liv (har aldrig haft ett jobb efter studenten) :o :D Det är faktiskt aldrig någon som reagerat särskilt på det alls inser jag nu i efterhand..
Man märker rätt snabbt på folk hur det kommer sig att deras liv ser ut som det gör. Som du skriver kan det ju finnas vettiga förklaringar. Men jag förstår att du är färgad av dina tidigare erfarenheter! Sedan har man ju sina dealbreakers, jag vägrar till exempel dejta musiker :angel:
Ja, det är ju svårt att inte påverkas av erfarenheterna, men OM någon tex arbetslös skulle ta kontakt så vill jag i alla fall ge personen en chans. Jobb är enligt mig inte det viktigaste i livet heller :)
Hur kommer det sig att du vägrar dejta musiker? :p

Ja, det är ju svårt att inte påverkas av erfarenheterna, men OM någon tex arbetslös skulle ta kontakt så vill jag i alla fall ge personen en chans. Jobb är enligt mig inte det viktigaste i livet heller :)
Hur kommer det sig att du vägrar dejta musiker? :p

Jag har träffat en hel del, och samtliga har varit så väldigt känsliga och haft ett stort ego som måste tas om hand och peppas upp när kreativiteten dalar eller ett gig går dåligt. Jag orkar inte. :angel:
Var nyligen på en dejt med en kille som jag inte innan visste om att han sysslar med musik, och ja, han var likadan som de tidigare.

Jag är själv väldigt intresserad av musik och går ofta på konserter, har alltid gjort. Så många tycker att musiker borde intressera mig, men icke. :p

Jag har träffat en hel del, och samtliga har varit så väldigt känsliga och haft ett stort ego som måste tas om hand och peppas upp när kreativiteten dalar eller ett gig går dåligt. Jag orkar inte. :angel:
Var nyligen på en dejt med en kille som jag inte innan visste om att han sysslar med musik, och ja, han var likadan som de tidigare.

Jag är själv väldigt intresserad av musik och går ofta på konserter, har alltid gjort. Så många tycker att musiker borde intressera mig, men icke. :p
Sedan ett par dyrköpta erfarenheter i min flydda ungdom har jag tagit till mig följande motto: Jag är färdig med män som gömmer sig bakom sin gitarr!

Jag gör ett litet sporadiskt inhopp här!! Var på en klubb i fredags och hittade en utseendemässigt :love: :love: :love: :love:-kille som fick följa med, och han visade sig vara oerhört gullig också senare!!! Är hemskt kräsen och om anknytningsteorin är mer än en fluga passar jag perfekt in på en iaf ngt störd i det avseendet men just här lyckades inte ett enda irritationsmoment smyga sig in! Han glömde en grej här så vi har ju definitivt anledning att ses, men alltså gud jag önskar verkligen att jag slapp sitta med exjobbsuppsats så att mitt behov av mellanmänskliga relationer fick utlopp någon annanstans!!! Nu riskerar allt att koncentreras till denna lille oskyldige vilket resulterar i en fialotta pendlande mellan forcerat ultratal, typ munrörelser i takt svultet marsvin som efter en veckas armod får sin favoritfrukt, och nåt extremt tillknäppt som kanske kan liknas vid knausgårds pappa??? Eller kanske princessan Leonore?? samma abstraktionsförmåga + ordförråd som en 8-månades ヅ. Hejja hejja och alltså eloge till alla er som kastar er in i dylikt!!!! Ni är inga lortar!!!!!

Sällar mig till de som inte dejtar musiker. Kan även lägga till konstnärer på listan, ack dessa ömtåliga själar, deras armod och skaparångest.
Alltså, tar det slut mellan mig och den RINGMÄRKTE ska jag leva själv eller med en revisor.
Och den RINGMÄRKTE lägger förstås asfalt?

Gäller att vara hoppfull... ;)
En man drygt 6 mil ifrån mig skrev "Hej. Hoppas vi hörs..."
Jag skrev att jag tycker att hans ort är lite onödigt långt bort.
"Vad du är negativ, det är ju personkemin som räknas...??"
"Klart det", skrev jag, "men man måste ju kunna ses också."
"Kommer till xxxx (den närmaste stora staden, dock inte nära) i vår några veckor,

Kan ta en fika då ?"

:turd::turd::turd:

...och varför är det bara sådana som har problem med skiljetecken som kontaktar mig?:banghead:

Det kan vara så att jag ska på dejt på torsdag!

Känns väldigt förutsättningslöst faktiskt. Han är tre år yngre och har inga barn. Verkar inte desperat att skaffa några heller.

Trevlig att brevväxla med, inga konstigheter what so ever än så länge. Och ser bra ut på bild!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 974
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat