Jag tänker att man är olika och att man i bästa fall känner sig själv på den punkten. Andra känner man i alla fall inte, så det är omöjligt att säga hur det där funkar för dig om man inte är du.Ghaaa vad svårt det här är!! Jag var på dejt med T idag. Första dejten sedan det tog slut med Mr Right.
T var trevlig och intressant, vi hade mycket gemensamt och många saker att prata om. Vi pratade lätt bort 4 timmar och det kändes lättsamt och avspänt (och då är detta verkligen inte någon favoritsysselsättning för mig). Men inget mer. Kändes som någon som jag gärna hade haft som vän. Men inte ett endaste litet pirr i magen.
Frågan är om det är för att exet fortfarande gnager i bakhuvudet (mycket frustration och irritation kvar) eller om det helt enkelt inte är min typ. Utseendemässigt inte någon som jag spontant skulle falla för.
Sen jämför jag förstås med känslan av hur det var när jag och exet träffades, han slog mig fullkomligt till marken i känsloexplosion, första gången vi sågs, jag har aldrig känt så innan. Nu vill jag inte riktigt nöja mig med något mindre...
Jag vet att detta har avhandlats innan, men hur ska jag tänka? Är det lönt att försöka ses igen? Eller är det bara att lägga ner?
Själv tycker jag att ord som "pirr" eller "knullbar" är lite för starka för att riktigt vara aktuella när det gäller någon man träffar första gången (och man dessutom är nykter och kanske lite nervös etc).
Jag har läst någonstans att människor omedelbart och vid första kontakt med andra tyst frågar sig själva om personen är "sexuellt möjlig för mig" (i många fall, tex barnens klasskamrater eller ens morfars kompisar uppstår i princip inte ens frågan, de är helt enkelt inte sexuellt möjliga). Att någon är "sexuellt möjlig" tolkar jag inte utifrån mina egna upplevelser som att jag upplever något "pirr" eller någon direkt attraktion, utan just bara som att "ja, hen skulle jag kunna ha sex med om jag för övrigt gillar personen när vi har lärt känna varandra", ungefär. Personen "ser ut" som en möjlig sexpartner till mig. Sen kan det ju visa sig att hen röstar på sd eller tänder på vädurkaniner, och då upphör vederbörande att vara "sexuellt möjlig".
Så om det var trevligt och om personen var "sexuellt möjlig" på det viset, skulle jag inte lägga ner det genast pga avsaknad av (tydlig) attraktion.