Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ghaaa vad svårt det här är!! Jag var på dejt med T idag. Första dejten sedan det tog slut med Mr Right.
T var trevlig och intressant, vi hade mycket gemensamt och många saker att prata om. Vi pratade lätt bort 4 timmar och det kändes lättsamt och avspänt (och då är detta verkligen inte någon favoritsysselsättning för mig). Men inget mer. Kändes som någon som jag gärna hade haft som vän. Men inte ett endaste litet pirr i magen.
Frågan är om det är för att exet fortfarande gnager i bakhuvudet (mycket frustration och irritation kvar) eller om det helt enkelt inte är min typ. Utseendemässigt inte någon som jag spontant skulle falla för.

Sen jämför jag förstås med känslan av hur det var när jag och exet träffades, han slog mig fullkomligt till marken i känsloexplosion, första gången vi sågs, jag har aldrig känt så innan. Nu vill jag inte riktigt nöja mig med något mindre... :cautious:

Jag vet att detta har avhandlats innan, men hur ska jag tänka? Är det lönt att försöka ses igen? Eller är det bara att lägga ner?
Jag tänker att man är olika och att man i bästa fall känner sig själv på den punkten. Andra känner man i alla fall inte, så det är omöjligt att säga hur det där funkar för dig om man inte är du.

Själv tycker jag att ord som "pirr" eller "knullbar" är lite för starka för att riktigt vara aktuella när det gäller någon man träffar första gången (och man dessutom är nykter och kanske lite nervös etc).

Jag har läst någonstans att människor omedelbart och vid första kontakt med andra tyst frågar sig själva om personen är "sexuellt möjlig för mig" (i många fall, tex barnens klasskamrater eller ens morfars kompisar uppstår i princip inte ens frågan, de är helt enkelt inte sexuellt möjliga). Att någon är "sexuellt möjlig" tolkar jag inte utifrån mina egna upplevelser som att jag upplever något "pirr" eller någon direkt attraktion, utan just bara som att "ja, hen skulle jag kunna ha sex med om jag för övrigt gillar personen när vi har lärt känna varandra", ungefär. Personen "ser ut" som en möjlig sexpartner till mig. Sen kan det ju visa sig att hen röstar på sd eller tänder på vädurkaniner, och då upphör vederbörande att vara "sexuellt möjlig".

Så om det var trevligt och om personen var "sexuellt möjlig" på det viset, skulle jag inte lägga ner det genast pga avsaknad av (tydlig) attraktion.

Gick på en jätterolig dejt igårkväll med en så fin kille som jag verkligen trivdes med. Vi hade massor gemensamt! Pratade lätt bort fem timmar. Snygg var han också. Och kysstes bra. Allt var såpass bra att jag tänkte det måste ju finnas något som är fel...
Så berättade han att han ofta röker på. :eek:
Gärna dagligen. O_o Och att ALLA hans vänner också röker. :cautious:

Blev väldigt besviken, eftersom mycket klickade mellan oss. Men jag är inte ute efter att försöka ändra på nån, liksom jag inte vill att nån ska försöka ändra på mig. Så det är bara att gå vidare. Ska eventuellt på en annan dejt imorgon. Ni kan ju hålla tummarna för att inte han också visar sig vara en haschis.. :nailbiting:
Det hade jag lagt ner. Det brukar ju innebära att personen inte har någon vettig personlig utveckling och mognad, och det blir outhärdligt i längden hur trevlig hen än är.

Blev en spontandejt för mig igår :) Började prata med killen i fredags, skrev en himla massa. Tyckte han verkade lite på för min smak, vilket jag också sa, men vi bestämde att ses igår, 1,5 senare sågs vi ;)
Såg bra ut, men gud vad han skulle berätta vad han kunde och visste... Jag har väldigt svårt får den stilen, tycker ödmjukhet är en fin egenskap. Lite kul(?) att förra killen jag dejtade var nästan likadan? För skrytsidan har inte kommit fram förrän vi träffats live. Så jag blir ju lite fundersam om det är jag som framkallar denna egenskap eller??

Jaja, ny dejt med en annan senare idag, hoppas på bättre lycka där ;)

Gick på en jätterolig dejt igårkväll med en så fin kille som jag verkligen trivdes med. Vi hade massor gemensamt! Pratade lätt bort fem timmar. Snygg var han också. Och kysstes bra. Allt var såpass bra att jag tänkte det måste ju finnas något som är fel...
Så berättade han att han ofta röker på. :eek:
Gärna dagligen. O_o Och att ALLA hans vänner också röker. :cautious:

Blev väldigt besviken, eftersom mycket klickade mellan oss. Men jag är inte ute efter att försöka ändra på nån, liksom jag inte vill att nån ska försöka ändra på mig. Så det är bara att gå vidare. Ska eventuellt på en annan dejt imorgon. Ni kan ju hålla tummarna för att inte han också visar sig vara en haschis.. :nailbiting:

Fy så trist! Lova att uppdatera efter dagens dejt också så hoppas vi att den är bättre ;)

Var in på min sida på HP, ett tag sen sist, men jag uppdaterade profilen och bilder när jag var inne för kanske 2 3 veckor sen. Tänkte idag "vad fasen, inte ett enda mail?!" och så får jag detta:
"
grattis till ditt nyblibvande egenförtagande :)
häst kille här uppväxt på landet på mindre häst hård

det va en väldans fin häst du hade he he
hur e det med dej i dag då"

Jag är så allergisk mot särskrivningar, avsaknad av punkter, och vad tusan menar han med "fin häst du hade he he" ?! :eek::confused: (Har som profilbild mig och förra hästen, en som jag gillar, för jag skrattar och är glad och tittar på Leila, det var efter vår första P&J..)

Var in på min sida på HP, ett tag sen sist, men jag uppdaterade profilen och bilder när jag var inne för kanske 2 3 veckor sen. Tänkte idag "vad fasen, inte ett enda mail?!" och så får jag detta:
"
grattis till ditt nyblibvande egenförtagande :)
häst kille här uppväxt på landet på mindre häst hård

det va en väldans fin häst du hade he he
hur e det med dej i dag då"

Jag är så allergisk mot särskrivningar, avsaknad av punkter, och vad tusan menar han med "fin häst du hade he he" ?! :eek::confused: (Har som profilbild mig och förra hästen, en som jag gillar, för jag skrattar och är glad och tittar på Leila, det var efter vår första P&J..)
"Hehe" kanske var för att han gav hästen och inte dig en komplimang? :)

Lite kul(?) att förra killen jag dejtade var nästan likadan? För skrytsidan har inte kommit fram förrän vi träffats live. Så jag blir ju lite fundersam om det är jag som framkallar denna egenskap eller??
Ta inte på dig ansvaret för andras beteende.

Jag skulle säga att det inte är så konstigt att du lätt kommer i kontakt med pratglada och utåtriktade personer. Det ligger ju i sakens natur att de är lätta att komma i samspråk med.

Sen är det ju tyvärr ett utbrett problem att män är väldigt upptagna av sig och sitt och gärna lägger ut texten om det i det oändliga.

Lägg inte det på dig!

Ta inte på dig ansvaret för andras beteende.

Jag skulle säga att det inte är så konstigt att du lätt kommer i kontakt med pratglada och utåtriktade personer. Det ligger ju i sakens natur att de är lätta att komma i samspråk med.

Sen är det ju tyvärr ett utbrett problem att män är väldigt upptagna av sig och sitt och gärna lägger ut texten om det i det oändliga.

Lägg inte det på dig![/QUOTE

Haha nejdå, tar inte det speciellt hårt ;) Men jag undrar såklart varför de gör så? Jag är såklart intresserad av att få veta saker om den andre, men denna strategi gör mig rätt avigt inställd. Jag gillar folk som kan driva med sig själva och inte tar sig själv på för stort allvar. Jag gissar också lite på att detta skytbeteende är ett sätt att få mig intresserad, genom att berätta hur bra han är. Tråkigt nog blir jag inte impad, bara avtänd ;)

Ska nog inte längre på dejt idag.... Skrev till honom tidigt i morse och sa vilken tid jag kunde, han läste för en timme sen, har inte svarat och nu är han utloggad??? Har hans nr iof, funderar på att skicka ett sms och tacka för dissen ;)

Ska nog inte längre på dejt idag.... Skrev till honom tidigt i morse och sa vilken tid jag kunde, han läste för en timme sen, har inte svarat och nu är han utloggad??? Har hans nr iof, funderar på att skicka ett sms och tacka för dissen ;)

Varför vara otrevlig? Släpp det och gå vidare. Själv funderar jag på vad man tror sig vinna på att vara dryg och försöka uppfostra andra till att dejta en. Ger ju knappast så sympatiskt intryck det heller.

Surt sa räven... ;)

Låt honom va, det är var och en fritt att dejta vem den vill

Varför vara otrevlig? Släpp det och gå vidare. Själv funderar jag på vad man tror sig vinna på att vara dryg och försöka uppfostra andra till att dejta en. Ger ju knappast så sympatiskt intryck det heller.

Jag var inte fullständigt allvarlig med det. Självklart så är jag inte ute efter att uppfostra någon att dejta mig? Men tiden jag föreslaget började liksom att närma sig, han hade läst mailet för 1,5 timme sen. Då hade ju jag tyckt det varit artigare att säga att man ändrat sig eller inte kan.

Surt sa räven... ;)

Låt honom va, det är var och en fritt att dejta vem den vill

Gillar nästan att jag framstår som en galning här!:D
Självklart får alla dejta vem man vill. Men har man bestämt att faktiskt ses så får man ju också säga när man ändrat sig.

Nu ska vi ju ses ikväll:cool:

Kan ju vara så att något hänt, han glömde bort, hans hund blev sjuk eller att han blev lite skrajsen när det väl närmade sig?

Hade inte velat dejta någon som hörde av sig med ett surt sms innan vi ens hunnit ses. Klart det är artigare att säga nej om en inte vill men så kanske inte ens är fallet. Låt det vara bara.

Själv har jag väldigt svårt att se hur jag skulle kunna falla för någon efter bara en träff, så för mig är det självklart att det krävs fler träffar :p tror dessutom att det lättare leder till sunda förhållanden om det startar lite lugnt jämfört med om allt ska gå i ett rasande tempo, då är det ju inget konstigt om det samtidigt tar lite tid att upptäcka de bästa sidorna hos någon.

Dessutom, om du nu inte var helt bekväm med sättet ni umgicks på så kan det ju mycket väl ha varit det som hindrade dig från att känna mer än "trevlig typ"! Så träffa honom en gång till åtminstone, men på ett sätt som du uppskattar mer?

Alltså jag är inte bekväm med att dejta, så det spelar ingen roll vad vi gör egentligen. Igår var ändå trevligt, åt lite och tog ett par öl och det kändes helt avslappnat. Tror att han var mer nervös än mig.
Jag vill nog ändå känna nånting, men du har säkert rätt i att det kan bli bättre förhållanden som börjar lite lugnt och man hinner lära känna varandra ordentligt.

Personligen har jag jättesvårt att tro att man kan "dejta fram" en fysisk attraktion. Elller "knullbarhet", som vi brukar kalla det i dom här trådarna.

Det där med fysisk attraktion kan växa fram med folk som man träffar mycket dagligdags, på en arbetsplats t ex. Men i dejtingsammanhang tror jag som sagt inte alls att det händer. Man måste redan på första dejten kunna tänka sig att hamna i säng med personen ifråga.

Noll fysisk attraktion och tveksamt om jag kommer att ändra mig på den punkten. Har inte någon lust eller möjlighet att träffa honom dagligen för att ta reda på om det kan ändra sig, så det kanske är lika bra att lägga ner.

Jag tänker att man är olika och att man i bästa fall känner sig själv på den punkten. Andra känner man i alla fall inte, så det är omöjligt att säga hur det där funkar för dig om man inte är du.

Själv tycker jag att ord som "pirr" eller "knullbar" är lite för starka för att riktigt vara aktuella när det gäller någon man träffar första gången (och man dessutom är nykter och kanske lite nervös etc).

Jag har läst någonstans att människor omedelbart och vid första kontakt med andra tyst frågar sig själva om personen är "sexuellt möjlig för mig" (i många fall, tex barnens klasskamrater eller ens morfars kompisar uppstår i princip inte ens frågan, de är helt enkelt inte sexuellt möjliga). Att någon är "sexuellt möjlig" tolkar jag inte utifrån mina egna upplevelser som att jag upplever något "pirr" eller någon direkt attraktion, utan just bara som att "ja, hen skulle jag kunna ha sex med om jag för övrigt gillar personen när vi har lärt känna varandra", ungefär. Personen "ser ut" som en möjlig sexpartner till mig. Sen kan det ju visa sig att hen röstar på sd eller tänder på vädurkaniner, och då upphör vederbörande att vara "sexuellt möjlig".

Så om det var trevligt och om personen var "sexuellt möjlig" på det viset, skulle jag inte lägga ner det genast pga avsaknad av (tydlig) attraktion.

Knullbar kan vara ett för starkt ord för mig, men pirr tycker jag nog att jag kan dra en parallell till "sexuellt möjlig för mig". Och det var han inte, inte igår i alla fall.

Jag vill känna nånting och hur vi definierar den känslan är nog lite olika. Men nu har jag vänt och vridit på det hela med hjälp av er input och kommit fram till att jag inte kan se honom som en framtida partner. Framtiden får utvisa om vi kan vara vänner.

Tack för hjälpen :)

Mannen jag haft kontakt med har visat sig vara arbetslös, samtidigt som han nu utan tvekan visar att han vill ses. Jag har ingen större lust att umgås med personer som är arbetslösa, trots att jag själv verkligen inte(!) har något "fint" jobb.

De arbetslösa män jag haft kontakt med har nämligen varit arbetslösa för att de haft så stora psykiska problem att de inte klarat av att arbeta/plugga, för att de varit jäkla latmaskar eller för att de är idiotiska nog att tänka att de måste ha ett "fint" jobb och att de hellre är arbetslösa resten av livet än jobbar någonstans där det ändå är helt ok. Det blir aldrig bra då. Nu VET jag ju inte om den här mannen är något av det, det kan ju vara så att han nyligen blivit uppsagd och är i full fart att leta jobb, men det var något med hur han skrev som fick mig att tvivla starkt på det.

Sååå jag kan lugnt vänta ett bra tag till med att hitta någon dejt ;)

Mannen jag haft kontakt med har visat sig vara arbetslös, samtidigt som han nu utan tvekan visar att han vill ses. Jag har ingen större lust att umgås med personer som är arbetslösa, trots att jag själv verkligen inte(!) har något "fint" jobb.

De arbetslösa män jag haft kontakt med har nämligen varit arbetslösa för att de haft så stora psykiska problem att de inte klarat av att arbeta/plugga, för att de varit jäkla latmaskar eller för att de är idiotiska nog att tänka att de måste ha ett "fint" jobb och att de hellre är arbetslösa resten av livet än jobbar någonstans där det ändå är helt ok. Det blir aldrig bra då. Nu VET jag ju inte om den här mannen är något av det, det kan ju vara så att han nyligen blivit uppsagd och är i full fart att leta jobb, men det var något med hur han skrev som fick mig att tvivla starkt på det.

Sååå jag kan lugnt vänta ett bra tag till med att hitta någon dejt ;)
Du är en förnuftig tjej :)
Du ska ha en fin kille med lite go i
Det är du värd!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 974
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 685
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?

Hästrelaterat