Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft kontakt med en man några dagar nu. Vi har skrivit sporadiskt till varandra. Han verkar vettig och trevlig, det lilla vi hörts. Idag föreslog han att vi skulle höras per telefon. Jag blev lite "tagen på sängen" och frågade om det är ok att jag låter det smälta några dagar och att jag är alldeles för slö just nu för att ge ett representativt intryck (efter att ha landat i soffan efter många timmar ute). Jag orkar liksom inte prata med någon alls. Mannen sa att det är ok för honom, men att det ju är bra att prata om man är avslappnad och slö. ...och att han ju vill lära känna mig som jag är. Vi skrev lite till, och nu fick jag ett meddelande ( har inte öppnat det och läst hela dock) "Hur farligt kan det vara? Här är mitt nummer"
Hmmm...:meh::crazy: Inte mycket till respekt där, tycker jag. Vad tycker ni?

Han kanske bara är otålig, längtar efter att prata med dig, det kan vara lätt att råka trampa på folk i sin iver, utan att tänka sig för/vara respektlös för det. Säg att du menade allvar med att få landa i det i ett par dagar, att du inte är någon telefonmänniska :) Om du tycker han kan "vara värd" det ;)

Han kanske bara är otålig, längtar efter att prata med dig, det kan vara lätt att råka trampa på folk i sin iver, utan att tänka sig för/vara respektlös för det. Säg att du menade allvar med att få landa i det i ett par dagar, att du inte är någon telefonmänniska :) Om du tycker han kan "vara värd" det ;)
Good point. Jag fick taggarna ut bums ;)

Har haft kontakt med en man några dagar nu. Vi har skrivit sporadiskt till varandra. Han verkar vettig och trevlig, det lilla vi hörts. Idag föreslog han att vi skulle höras per telefon. Jag blev lite "tagen på sängen" och frågade om det är ok att jag låter det smälta några dagar och att jag är alldeles för slö just nu för att ge ett representativt intryck (efter att ha landat i soffan efter många timmar ute). Jag orkar liksom inte prata med någon alls. Mannen sa att det är ok för honom, men att det ju är bra att prata om man är avslappnad och slö. ...och att han ju vill lära känna mig som jag är. Vi skrev lite till, och nu fick jag ett meddelande ( har inte öppnat det och läst hela dock) "Hur farligt kan det vara? Här är mitt nummer"
Om jag frågade någon om vi kunde ringa och han sa att han var slö och inte kände sig representativ - då skulle jag nog tycka att han lät rätt knepig. Representativt intryck - det är väl ingen teaterföreställning man sätter upp?

Om jag frågade någon om vi kunde ringa och han sa att han var slö och inte kände sig representativ - då skulle jag nog tycka att han lät rätt knepig. Representativt intryck - det är väl ingen teaterföreställning man sätter upp?
Nej, ingen teaterföreställning, men man vill ju orka prata iaf... Det är ju hela idén med telefonkontakt.

Alltså @Bison, jag har en Buke-crush på dig. :love: Satan vad underhållande du är. :D

Därför har jag bestämt mig för att härma dig och eventuellt träffa en granne. Han är inte så snygg men vi har fejsbokchattat lite och han är himla trevlig. Många gemensamma intressen också. Första messet så bjöd han över mig på "te eller whatever" :D och efter te-diskussionerna här fick det mig ju att skratta.

Alltså @Bison, jag har en Buke-crush på dig. :love: Satan vad underhållande du är. :D

Därför har jag bestämt mig för att härma dig och eventuellt träffa en granne. Han är inte så snygg men vi har fejsbokchattat lite och han är himla trevlig. Många gemensamma intressen också. Första messet så bjöd han över mig på "te eller whatever" :D och efter te-diskussionerna här fick det mig ju att skratta.

Vad hundvakter ni tycks behöva!

Jag skulle behöva hundvakt! Fått ett erbjudande men eftersom personen är för mig helt okänd människa fick jag tacka nej. :(

Mja fast jag skulle nog kunna neka telefonsamtal med en främmande människa om jag inte kände mig på humör eller var trött. Jag hade kanske dock inte valt ordet representativ utan bara avstyrt det med en bortförklaring.

Meddelande från person utan presentation och bild.

"Allt bra? Själv ångest efter festen med jobbet där jag gjorde bort mig sååå"

Alltså. Jaha. Suck.

Annars har jag träffat en otroligt charmig person, träffat på honom 2 gånger, men jag vet inte vad han heter i efternamn och har ingen aning om hur jag ev skulle gå vidare.
Jag blir totalt urusel så fort jag träffar någon som faktiskt intresserar mig.

Meddelande från person utan presentation och bild.

"Allt bra? Själv ångest efter festen med jobbet där jag gjorde bort mig sååå"

Alltså. Jaha. Suck.
Känner igen det där. Typiska massmejl för att få prata om någon fantasi, gissningsvis en sexuell sådan, med andra människor.

Suck är nog rätt ord.

Respekt...? Ganska liten fjuttig grej för att dra in »respekt« tycker JAG. Jag hade bara tyckte det var trevligt med att han visar att han VILL få kontakt/prata. Mesar göre sig icke besvär liksom. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 880
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka