Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Respekt...? Ganska liten fjuttig grej för att dra in »respekt« tycker JAG. Jag hade bara tyckte det var trevligt med att han visar att han VILL få kontakt/prata. Mesar göre sig icke besvär liksom. ;)
Tjatare göre sig ej besvär, tycker jag!
Han sade ju redan från början att det var ok att jag lät det smälta nån dag, men sen släppte han det inte ändå. I två ytterligare meddelanden nämnde han telefonkontakten...och skickade telefonnumret.
Lugn och fin nu, mannen...

Fick ett roligt meddelande idag, rubrik "Angående ansökan att bli din slav":

"Hej. Hoppas allt är bra med dig?
Jag brukar egentligen inte själv vara den som tar kontakten men undrar om jag har någon chans till att bli någon form av slav för dig.
Hoppas så! Brukar egentligen inte själv börja skriva men verkar vara så att det behövs här?
Hoppas att du svarar så att jag åtminstone vet att du läst. Tack"

Jag svarade:
"Jag är inte det minsta intresserad. Nästa gång, skriv till någon som uttrycker att de vill ha en slav."

Givetvis kunde denna stackars individ inte hantera min ovarsamma hantering av egot, utan klämde ur sig ett: "Du behöver inte vara totalitär och otrevlig."

Totalitär? :D Jag är böjd att ta det som en oöverträfflig komplimang i det här sammanhanget.

Åh, ja funderar starkt över att stänga av flirt-funktionen, fast då kanske risken blir större att man får massa mail istället, från sådana man ändå inte är intresserad av... hmm.

Åh, ja funderar starkt över att stänga av flirt-funktionen, fast då kanske risken blir större att man får massa mail istället, från sådana man ändå inte är intresserad av... hmm.
Tvärtom, skulle jag säga. De som inte orkar skriva skickar en flirt istället. Har min flirtfunktion avstängd för jag tycker att de som är intresserade gott kan anstränga sig lite och skriva en rad.

Tvärtom, skulle jag säga. De som inte orkar skriva skickar en flirt istället. Har min flirtfunktion avstängd för jag tycker att de som är intresserade gott kan anstränga sig lite och skriva en rad.
Jo, förvisso, men tänker också att om man stänger av den får man fler mail man kanske hade klarat sig utan. :angel:
Nåväl, vi får väl se, svarar aldrig på flirtarna ändå. Någon desperat som flirtat två gånger och där hela jag skriker NEJ, funderar skarpt på att blockera användaren.

Har slagit av flirtarna jag också. Kan ju säga som så att antalet notiser har minskat drastiskt :p

Man kan ju se det som att eventuella idiotmail iaf är lite småroliga ibland. Flirtar är ju bara jävligt irriterande. Nästan lika irriterande som alla jäääävla gillningar, önskar att man kunde stänga av de också!

Fick ett roligt meddelande idag, rubrik "Angående ansökan att bli din slav":

"Hej. Hoppas allt är bra med dig?
Jag brukar egentligen inte själv vara den som tar kontakten men undrar om jag har någon chans till att bli någon form av slav för dig.
Hoppas så! Brukar egentligen inte själv börja skriva men verkar vara så att det behövs här?
Hoppas att du svarar så att jag åtminstone vet att du läst. Tack"

Jag svarade:
"Jag är inte det minsta intresserad. Nästa gång, skriv till någon som uttrycker att de vill ha en slav."

Givetvis kunde denna stackars individ inte hantera min ovarsamma hantering av egot, utan klämde ur sig ett: "Du behöver inte vara totalitär och otrevlig."

Totalitär? :D Jag är böjd att ta det som en oöverträfflig komplimang i det här sammanhanget.

Så hade jag tolkat det. Frågan är om hen inte är din slav redan? Jag menar, hen bönar och ber och du visar dig ointaglig, opåverkbar - ja, totalitär! Ni har nog redan en herre-slav-relation, skulle jag bedöma det som!

(Fint också att hen inser att det nog egentligen är slavägaren som bör ta initiativet i en uppgörelse av det här slaget, men du visade dig ju så till den grad avstängd att hen måste bryta den principen i ditt - ert? - fall.)

Tjatare göre sig ej besvär, tycker jag!
Han sade ju redan från början att det var ok att jag lät det smälta nån dag, men sen släppte han det inte ändå. I två ytterligare meddelanden nämnde han telefonkontakten...och skickade telefonnumret.
Lugn och fin nu, mannen...
Jag gillar ju inte att prata i telefon så jag hade nog aldrig sagt ok från början, men jag tycker nog att det är snudd på respektlöst att inte acceptera och ge dig det utrymme du bad om. Jag skulle säga "tack och hej" faktiskt och har så också gjort till de som tjatat om telefonnr trots att jag velat hålla kontakten via mail tills första träffen (eftersom jag gärna sågs tidigt tyckte jag inte att telefonkontakt var nödvändigt).

Det är inget annat i din "annons" som personen reagerat på, att det är som ett påpekande om det. Visserligen onödigt troligtvis men ändå.
Fast jag har ingen annons för att söka slav, jag har inte den läggningen alls ;) Så personen har läst ut all information om mig på mitt svar.

(Om hen inte reagerade på min presentation där det står att jag gillar chips.)

Hmm... Dejt i morgon med en kille från HP. Har pratat i telefon två kvällar och har verkar trevlig!

Den snygge, velige brandmannen vill visst ligga lite... Typ kk... Och ja, det är ju inte fel... Känner dock att jag bör träffa den andre killen först som verkar mer seriös. Vill ju trots allt ha "hela paketet" på sikt. Och om jag hade träffat brandmannen idag och det hade varit bra så hade jag nog gått på den enkla vägen och kört på ett kk-förhållande, om jag känner mig själv rätt... Verkar vettigare att ge första killen en chans, och om det inte blir nåt så kan jag roa mig med brandmannen... ;)

Hmm... Dejt i morgon med en kille från HP. Har pratat i telefon två kvällar och har verkar trevlig!

Den snygge, velige brandmannen vill visst ligga lite... Typ kk... Och ja, det är ju inte fel... Känner dock att jag bör träffa den andre killen först som verkar mer seriös. Vill ju trots allt ha "hela paketet" på sikt. Och om jag hade träffat brandmannen idag och det hade varit bra så hade jag nog gått på den enkla vägen och kört på ett kk-förhållande, om jag känner mig själv rätt... Verkar vettigare att ge första killen en chans, och om det inte blir nåt så kan jag roa mig med brandmannen... ;)
Det låter som en bra plan.
Roa sig behöver man

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 880
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Jag kunde köpa en hund
  • Akvarietråden V