Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej så är det ju givetvis, alla har ju olika intresse... men jag menar att vissa tycker det är lite konstigt att man gillar hästar för man är kille? Det känns lite trist...

När jag nätdejtade var det en del killar som backade när dom fick reda på att jag hade häst. Tråkigt, visst, men inte orimligt. Och lika bra egentligen att dom sållar bort en redan där så man själv slipper gnäll sen om hur mycket tid och pengar man lägger på hästen :p

När jag nätdejtade var det en del killar som backade när dom fick reda på att jag hade häst. Tråkigt, visst, men inte orimligt. Och lika bra egentligen att dom sållar bort en redan där så man själv slipper gnäll sen om hur mycket tid och pengar man lägger på hästen :p
Ja det är nog lika bra... man vill ju gärna hitta nån som delar ens intresse :)

När jag levde med min exman så fick jag höra hur besvärligt det var med min häst de sista 5 åren....han ville att jag skulle sälja?? Att han sedan hade 2 jakthundar som krävde väldigt mycket hörde inte dit?? Vi levde tillsammans i nästan 25 år och jag hade 2 hästar när vi träffade varandra. Så det var inte så att han helt plötsligt kom på en dag....oj, hon har hästar!! Utan han visste om det redan från början. Trots det var de sista 5 åren riktigt jobbiga då min exman förändrades otroligt mycket pga missbruk och det sedan ledde till att vi skiljde oss.

Jag skapade då en profil på MP och skulle dejta för första gången på 25 år! Otroligt läskigt om jag ska vara ärlig:o Min tanke då var ju att INGEN man kommer att acceptera att jag har egen häst. Men så fel jag hade!! Det var ingen av dem som jag kom i kontakt med som sa någonting negativt om det utan i princip alla tyckte att det var positivt att jag hade ett eget intresse. Så det var en stor överraskning för mig!!

Jag hittade min särbo och nuvarande "Kärlek" på första dejten och vi bestämde direkt på plats att vi var tillsammans....trots att vi inte hade haft sex...så kan det gå;) Och jo, sexet är magiskt :love: Det blev "kärlek vid första ögonkastet" så att säga:love:

Hans exfru har haft häst och sedan har de haft kennel och hunduppfödning i många år. Det första han sa till mig när jag berättade att jag hade egen häst var: Vad bra att du har ett eget intresse! Jag ser inte det som något negativt eller som ett hinder för ett ev. förhållande! Och nu nästan 1 år senare har det inte varit några problem alls :love:

Dock har jag INTE varit ute efter någon som vill dela mitt intresse utan jag är gärna tillsammans med en man som inte rider eller har egen häst. Huvudsaken att vi har något annat intresse vi delar och tycker och tänker lika om livet och förhållandet :) Vårt gemensamma intresse är att resa och fotografera:)

Med tanke på HUR ofta jag och min exman tjafsade och bråkade de sista åren pga honom så känns det helt fantastiskt att INTE ha bråkat en enda gång på nästan 1 år. När man hela tiden måste kompromissa till ens nackdel för "husfridens skull" ...det är inte nyttigt för varken självkänslan eller självförtroendet kan jag säga:( Det gör en hel del med människan och jag kan säga så här i efterhand ....det är INTE värt det i längden!! Det gäller bara att träffa "rätt person" så att man tycker och tänker lika om det mesta:) Relationer är inte lätt!!

Mvh anaby:)

Mitt ex tyckte väl att detta med hästarna tog lite väl mycket tid, men det var inget enskilt stort problem i vår relation. Utan det var väl sammantaget att han tyckte jag hade (för) mycket i livet – ridningen, jobbet, en hel del socialt, och han inte hade så mycket.
De (få) jag hade kontakt med nu innan jag nästan direkt träffade F. var uteslutande positiva till en kvinna med egna intressen. Fast det är nog väldigt olika. Det SISTA jag skulle göra är att återigen bli tillsammans med en man som går hem 17 från arbetet och sen inte just har något att ta sig för. Mycket svårt.

Visst jag hade gärna träffat en man med häst. Men -jag letade inte aktivt efter det. För då tror jag att jag missar några vettiga bra personer.

Sen vet du ju inte om de backar pga hästen eller något annat. Men visst -jag har ibland känner att män, även i verkliga livet backar om jag berättat att jag haft traditionellt manliga intressen eller är lite nördig. Då verkar de snarare vilja vara vänner,

Samma sak som när jag för många år sedan tränade mkt styrka. Det hände att jag bla på gymmet fick lite märkliga kommentarer om att jag tog lika mkt i många övningar som män.

Om det skulle vara så att jag har nyfikna grannar som står och kikar genom titthålet i dörren om dagarna/kvällarna så undrar dom nog vad jag håller på med... Herrbesök tre dagar i rad! :up: Idag var det dock "bara" en kompis, men det vet ju inte ev nyfikna grannar... ;)

@Marcus
Själv tänker jag, kanske lite fördomsfullt att som man med häst att det snarare skulle vara lätt att träffa en hästtjej?
Men du har inte upplev det så?

Vad är det förresten som ni främst fastnar för i en dejtingprofil?
Dvs bilderna, innehållet i texten, sättet att uttrycka sig etc? Eller en blandning eller ngt annat?

Vad är det förresten som ni främst fastnar för i en dejtingprofil?
Dvs bilderna, innehållet i texten, sättet att uttrycka sig etc? Eller en blandning eller ngt annat?

Jag uppskattar om det finns en bra skriven presentation. Utan *ler*, *blink* och liknande... Gärna där det framgår vad som söks och hur dom är. Bild kräver jag oxå, och det bör finnas nåt i utseendet som tilltalar mig men exakt vad som tilltalar mig kan skifta väldigt! Citat och bilder på barn och bilar mm funkar riktigt dåligt...

Så, bra text och vettiga bilder!

Det är trist att inte ha nån särskild att ha kontakt med!

Hade bestämt träff med en kille förra veckan, som jag avbokade då jag blev sjuk. Han har känts lite sur och tråkig sen dess, och igår skrev han att han inte gillar att chatta för det är slöseri med tid. O_o
Lika bra att han visar sig underlig redan nu, så slipper jag fundera mer på honom.

Hade tänkt föreslå en promenad och så är människan inte hemma :mad:
Mitt liv vore så mycket enklare om jag bara kunde släppa honom. Han körde in på gården precis när jag kom från stallet, flög upp för trappan bara för att slippa prata med honom svettig och skitig :yuck:

Inte så rakt på sak, men det märks att vissa tycker det är lite "udda"....

Det där har jag med upplevt!
Om man sen dessutom inte är en rabiat tävlingsnörd så är det än värre. Skulle man vara en hängiven arbetsnarkoman med hästkörning tycks det gå bättre för dessa. Nog för att jag gillar köra i arbete med hästarna, men detta att femtioelva vagnar, kör brölopp mm (för det ska man göra om män är något i arbetshästsvängen) så blir man betraktad som konstig.

I bland undrar man om det är så att man är dum som håller i sina intressen. Men bruka våld på sig själv bara därför blir nog inte lyckat det heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 881
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31