Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
1. Du kan inte ha en åsikt om huruvida du skuldbedlägger någon eller inte. Det är INTE en åsiktsfråga utan fakta. DU fattar bara inte att DU använder svenska språket på ett sådant sätt att du skuldbelägger. Simpel as that.
Nej, jag ska väl inte öppna munnen överhuvudtaget ? Jag kan ju beklaga över patriarkatet istället för att få många tummar upp. Men jag har aldrig varit ute efter det. Vad hjälper det ? Samhället ser ut som det gör just nu. På forum ska man väl säga vad man tycker ?

Nej, jag ska väl inte öppna munnen överhuvudtaget ? Jag kan ju beklaga över patriarkatet istället för att få många tummar upp. Men jag har aldrig varit ute efter det. Vad hjälper det ? Samhället ser ut som det gör just nu. På forum ska man väl säga vad man tycker ?

Att samhället ser ut som det gör idag är bland annat på grund av människor som dig. Kanske dags att göra något åt att du är riktigt dåligt insatt i saker och ting och sluta vara en rövhatt?

Att samhället ser ut som det gör idag är bland annat på grund av människor som dig. Kanske dags att göra något åt att du är riktigt dåligt insatt i saker och ting och sluta vara en rövhatt?

Wow ? Är det jag som skickar kukbilder och kommenterar kvinnors kroppar ? Hur kan du dra den slutsatsen ?

Jag brukar ha blandat ansikts/helkropps/aktivitetsbilder. Helkropp är något som många vill se och är intresserade av (jag inkluderat). Om någon beter sig på ett sätt jag inte uppskattar så brukar jag upplysa om detta alternativat unmatcha beroende på vad det gäller.

Ja för kukbilder och kommentarer på kvinnorskroppar är verkligen allt...

Läs igenom dina inlägg du gjort här i tråden, dessa påvisar utmärkt hur jag kan dra den slutsatsen.

Enda anledningen att du drar den slutsats är för att jag är Man. Hade en kvinnan kommit med mina kommenterar hade det inte blivit samma slutsats.

Enda anledningen att du drar den slutsats är för att jag är Man. Hade en kvinnan kommit med mina kommenterar hade det inte blivit samma slutsats.

Hahah nej.

Det är bara att läsa vad du skriver för att se att du inte förstår någonting gällande patriarkat, vad kvinnor går igenom och hur privilegierade män är, och hur du mansplainar, sexualiserar samt lägger över ansvaret på kvinnor.

Hahah nej.

Det är bara att läsa vad du skriver för att se att du inte förstår någonting gällande patriarkat, vad kvinnor går igenom och hur privilegierade män är, och hur du mansplainar, sexualiserar samt lägger över ansvaret på kvinnor.

Fast jag har aldrig sett hur privilegierad jag är ? Så länge jag hållit på med dejting är det alltid jag som ska ta första steget. Man ska säga rätt saker hela tiden . Inte vara för ytlig , inte vara för på, inte kommentera utseendet, inte hör av sig för ofta eller för sällan. M.m. Jag känner mig definit inte privilegierad på datingsidan. Tjejer kan bara sitta och vänta.

Fast jag har aldrig sett hur privilegierad jag är ? Så länge jag hållit på med dejting är det alltid jag som ska ta första steget. Man ska säga rätt saker hela tiden . Inte vara för ytlig , inte vara för på, inte kommentera utseendet, inte hör av sig för ofta eller för sällan. M.m. Jag känner mig definit inte privilegierad på datingsidan. Tjejer kan bara sitta och vänta.

Ärligt talat så är jag mållös. Gör dig själv en tjänst och lär dig lite om livet.

Grejen med privilegier är att man sällan är medveten om att man har dem. Bara som en liten passus.

Wow alltså. Måste säga att en del av er brudar här inne faktiskt framstår som lika stora rövhattar som männen ni kritiserar.

Okej, hade inte tanke på att det kunde vara att kvinnor blev dåligt bemött. Så då kan det ju inte vara mitt patriarkala tänk då jag inte har något sådant.
Försök iallafall att analysera dina påståenden. Jag vet inte hur gammal du är, du kanske är för ung, men testa iaf.
  • Du tror tjejer har låg sexlust för att de inte vill ligga med dig = Lägger skulden på tjejen, medan kanske de inte blev kåta på just dig?
  • Du tror att tjejer inte visar sina kroppar på dejtsidor för att de har dålig självkänsla = Lägger skulden på tjejerna, medan de antagligen inte vill ha kommentarer från män som de inte har bett om.
Kan du överhuvud taget se mönstret du följer?? Det är ett patriarkalt tänk.

Försök iallafall att analysera dina påståenden. Jag vet inte hur gammal du är, du kanske är för ung, men testa iaf.
  • Du tror tjejer har låg sexlust för att de inte vill ligga med dig = Lägger skulden på tjejen, medan kanske de inte blev kåta på just dig?
  • Du tror att tjejer inte visar sina kroppar på dejtsidor för att de har dålig självkänsla = Lägger skulden på tjejerna, medan de antagligen inte vill ha kommentarer från män som de inte har bett om.
Kan du överhuvud taget se mönstret du följer?? Det är ett patriarkalt tänk.

Om han frågar så kan han få svar och förändra sig. Bättre än att gå och bara leva i tankarna han redan har. Varför man inte har helkroppsbilder varierar nog och en viss del säkerligen som helt enkelt relativt helkropp har bättre ansiktsbilder (lättare att hittar rätt vinkel, ljus osv).

@Hero

Lite jävla eget ansvar får du faktiskt ta för att förstå. Lyssna på podden Penntricket (jag hajade efter bara första avsnittet, skulle föreslå att du lyssnar på de fem första avsnitten). De tar till och med upp detta. Varför ska vi kvinnor ta ansvar för att utbilda er män? Ta lite eget ansvar och läs på för fan innan ni ställer samma korkade frågor om och om igen!

Mvh ja jag är trött på er flathet
:bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar