Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad spelar min ålder för roll ?
Kul att du vaskat fram gamla kommenterar :D

* Wow, hur kom du till slutsatsen att jag la skulden på tjejen? Jag var fine med hon hade lägre sexlust. Jag har aldrig nånsin kommenterat till nån tjej varför vi har sex så sällan och frågat om allt är bra. Men du läste väl inte hela tråden :banghead:

* Ja, jag trodde inte att fullt påklädda bilder där man gör en vanlig aktivitet tex rida, spela fotboll eller vad det nu är.... Skulle ge dumma kommenterar. Men tydligen så? Men rövhattar kommer väl alltid att finnas.
What?!?! Det står i första meningen!! Du skuldbelägger tjejen genom att säga att hon har låg sexlust!!! Läste du inte hela tråden?? :banghead: Sexlusten varierar, beroende på tex partnern.

Men du tillhör en privilegierad grupp (vit man). Nu dejtar inte jag men som kvinna blir en ALLTID dömd och bedömd efter ens utseende och kläder. Det anses helt ok att kommentera mig och ta på min kropp, oombedd.

1. Klär jag mig heltäckande är jag pryd
2. Klär jag mig i tex urringat är jag en slampa (eller är inte tillräckligt urringad för att jag ska vara intressant)
3. Klär jag mig i heltäckande arbetskläder är jag ful eftersom det inte syns hur min kropp ser ut (dvs om jag är knullvärd eller ej)
4. Är jag fet är jag äcklig och borde inte visa mig offentligt
5. Är jag benig är jag ointressant för vem vill ligga med ett staket
6. Är jag inte rakad på rätt sätt/orakad är jag ohygienisk och äcklig
7. Säger jag ifrån när jag får kommentarer om min kropp eller blir kladdad på är jag en tråkig bitterfitta
8. Säger jag ifrån när jargongen blir sexistisk är jag en humorlös kärring
9. Upplyser jag en man om att jag inte uppskattar anonyma sms och har polisanmält det överreagerar jag
10. Varenda gång jag går ensam genom en stad har jag strategier för hur jag ska göra om någon attackerar mig: Nycklarna i handen, telefonen redo, väljer en upplyst väg osv

Det här är bara några saker vi får stå ut med. Att du vägrar se problemen med en patriarkal struktur och tycker att kvinnor har det så mycket bättre på dejtingsidor är så vansinnigt förminskande av riktiga problem. Jämför "Reell risk att bli tafsad på eller värre" vs "Det är så svårt att få en dejt på en dejtingsida". Jag vet vad jag tycker är värre och vem som är privilegierad.
:bow:

Jag har själv inga problem med att ta första steget, MEN är medveten om att det finns en norm/förväntan att kvinnor inte "ska" ta första steget. Det hänger också lite ihop det som, jag tror, diskuterades i en annan tråd (och det här är lite djupt vatten att ta upp vad som diskuteras i andra trådar), nämligen det här med att vara "för" på. Som kvinna blir man matad i samhället, bland annat genom populärkultur, att man ska vänta på mannen och inte vilja för mycket. Frirummet att agera som kvinna är väldigt litet.
Det är så stort som vi gör det. Det har aldrig varit problematiskt för mig och om det är det så har man etablerat ett problem tidigt. Varför följa könsroller man inte gillar och sedan vara irriterad på att dessa finns? I detta fall så är det på en personlig nivå med en person du förhoppningsvis ska spendera kvalitetstid med. Då är det ingen nackdel att veta att personen har värderingar man inte delar på ett tidigt stadie.

Varför tänker du så? Om han är tillsammans med dig borde han ju attraheras av dig ?
Jag tänker att hon kanske bara har lägre sexlust än mig. Eller att det är något som påverkar hennes lust. Trötthet, mkt på jobbet m.m.
Är det fel tänk?
Ja, visst borde han ju det. Och det var min poäng. Jag skulle tro att ditt resonemang är vanligare bland män, och mitt bland kvinnor (självklart med undantag). Ena gruppen tenderar att lättare lägga "felet" hos någon annan, den andra hos sig själv.

Jag säger inte att jag gör rätt. Inte alls! Och jag jobbar på det. Men jag är iallafall medveten att det finns strukturella skillnader här.

Men sluta vara en sådan drama queen! Självfallet har du exakt samma rätt som alla oss andra att skriva och diskutera, men i ett diskussionssammanhang så krävs det även en uns av analytisk förmåga, något du verkar sakna helt.
Det kanske finns en anlendning till att vissa får mer tummar upp än andra?
Mmm, för att vissa jagar efter tummar och är väldigt partisk, analytisk och eftertänksamma i sina ordval för att skaffa sig likes. Jag förstår att det är beroende framkallande och varför man gör det. Men jag är inte så brydd utan säger bara vad jag tycker :).

Skulle nog vilja påstå att exakt samma saker gäller för kvinnor, att inte vara för på (för då är du en h*ra/uppmärksamhetssökande), lik väl som killen "ska" ta första steget så "ska inte" kvinnan göra det osv :)

Fast om ni vill bryta patriarkatet är borde ni inte ta mer plats och ta för er lite då? Som tex att ta första steget ? :confused:

Mmm, för att vissa jagar efter tummar och är väldigt partisk, analytisk och eftertänksamma i sina ordval för att skaffa sig likes. Jag förstår att det är beroende framkallande och varför man gör det. Men jag är inte så brydd utan säger bara vad jag tycker :).

Fast om ni vill byta patriarkatet är borde ni inte ta mer plats och ta för er lite då? Som tex att ta första steget ? :confused:
Du är nog en trollkarl. Annars undrar jag verkligen.

Men vafaan?!?! Läste du inte din egna tråd??? Ja, det är fel tänk!!

Kom igen? Berätta vad som är rätt då?
Att det är jag som är kass i sängen? Jag tog ju det som ett alternativ också... men varför fan kan ni inte tjejer berätta det då? Varför säga att man är nöjd ?

Det är så stort som vi gör det. Det har aldrig varit problematiskt för mig och om det är det så har man etablerat ett problem tidigt. Varför följa könsroller man inte gillar och sedan vara irriterad på att dessa finns? I detta fall så är det på en personlig nivå med en person du förhoppningsvis ska spendera kvalitetstid med. Då är det ingen nackdel att veta att personen har värderingar man inte delar på ett tidigt stadie.

Visst blir "problemet" så stort som en gör det. Vad jag däremot tycker är att det är förminskande att inte erkänna att normen/förväntan att män ska ta initiativet finns. För den förväntan finns, vad man nu än tycker om det. Och det är ju jättebra att du och jag inte följer den normen och faktiskt vågar ta initiativ!

Kom igen? Berätta vad som är rätt då?
Att det är jag som är kass i sängen? Jag tog ju det som ett alternativ också... men varför fan kan ni inte tjejer berätta det då? Varför säga att man är nöjd ?

Roligt att du klagar på kvinnor när dom gör saker som patriarkatet har orsakat; Som kvinna ska man vara NÖJD och säga att man är NÖJD oavsett om man är det eller inte.

Oh, snap vilken fin förminskande kommentar. Härskarteknik från en privilegierad, så charmigt. Du har inte funderat på om det kan vara så att tex @Masqueradee är väl utbildad i språk och kan uttrycka sig väl? Och att det finns flera här som är det?

Fast om ni vill byta patriarkatet är borde ni inte ta mer plats och ta för er lite då? Som tex att ta första steget ? :confused:

Därför att tar vi plats är vi gapande kärringar som ni ändå inte behöver lyssna på. Jag tar fighten när jag orkar men har full förståelse för de som inte orkar.

Roligt att du klagar på kvinnor när dom gör saker som patriarkatet har orsakat; Som kvinna ska man vara NÖJD och säga att man är NÖJD oavsett om man är det eller inte.

Men sluta lägg ord på min mun!!
Jag vill att kvinnor ska vara ÄRLIGA! Är jag skitkass i sängen vill jag höra det! Hur ska jag annars kunna bli bättre ?

Fast om ni vill bryta patriarkatet är borde ni inte ta mer plats och ta för er lite då? Som tex att ta första steget ? :confused:
Jag skriver analytiskt, eftertänksamt och precis vad jag tycker och får tummar upp för det, praktiskt va?! ;) Det kan faktiskt så att jag och många andra får tummar upp för att vi är av åsikter som förtjänar det vettu, det behöver inte vara för att vi fiskar likes..!

Och så ströslar vi på lite skuldbeläggande igen :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar