Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men sluta lägg ord på min mun!!
Jag vill att kvinnor ska vara ÄRLIGA! Är jag skitkass i sängen vill jag höra det! Hur ska jag annars kunna bli bättre ?

Jag har inte lagt ord i munnen på dig. Jag har bara sagt att det kanske är dags att lära sig om patriarkatet så att du får svar på de frågor du ställer, istället för att lägga skulden på kvinnorna som är utsatta för patriarkatet.

Ibland undrar jag om inte allt snack om patriarkatet förstör mer för er kvinnor än det hjälper er. När ni lägger allt ansvar på mannen. Allt är männens fel.

Så kvinnan har inget egen ansvar alls för sin njutning ? Allt är männens ansvar ?

Bara för att förtydliga. Du har fått många bra svar på liknande kommentarer, men jag gör ett försök till. Det är en tvåvägs kommunikation. Det är inte bara ditt fel, det är inte bara hennes fel. Men en underlättar för både sig själv och sin partner om en också ser sin egen del i sammanhanget.

Bara för att förtydliga. Du har fått många bra svar på liknande kommentarer, men jag gör ett försök till. Det är en tvåvägs kommunikation. Det är inte bara ditt fel, det är inte bara hennes fel. Men en underlättar för både sig själv och sin partner om en också ser sin egen del i sammanhanget.
Tack för att du förtydliga det uppenbara. Eftersom du inte läst den tidigare tråden.

Ibland undrar jag om inte allt snack om patriarkatet förstör mer för er kvinnor än det hjälper er. När ni lägger allt ansvar på mannen. Allt är männens fel.

Igen, allt ansvar ligger inte på mannen. Men, allt ansvar ligger heller inte på kvinnan. Vi måste hjälpas åt så att vi allihop får ett större frirum att agera.

:rofl::banghead::rofl::banghead::rofl::banghead:

Jag är gift, för andra gången, och både mitt ex och min nuvarande man är fantastiska män som är feminister och vill avskaffa patriarkatet. Så, nej, det förstör inte ett jävla skit! Tvärt om! Men är man där nere i leran verkar det vara sjukt svårt att ta sig upp.

Du har inte fattat ett dugg, eller hur? Samhället har en maktstruktur som gynnar män (framför allt vita män) och det är ett helvete att försöka förändra den typen av strukturer, dvs ta bort orättfärdiga privilegier för en grupp. Vi kvinnor vill leva vårt liv på våra egna villkor, inte på villkor som satts upp av män i en privilegierad maktställning.

Ibland undrar jag om inte allt snack om rasism förstör mer för er mörkhyade än det hjälper er. När ni lägger allt ansvar på de vita. Allt är de vitas fel.

Låter inte lika charmigt va?

Hårdraget. Men som man antas man att man är ett svin från början. Alla män är svin som det verkar. Det lyfter ju inte direkt patriarkat snacket. Det hjälper er inte att anklaga män.

Fast om ni vill bryta patriarkatet är borde ni inte ta mer plats och ta för er lite då? Som tex att ta första steget ? :confused:
Är det inte lustigt att när kvinnor har förväntningar på sig som kvinnor tycker du det är väl bara att göra tvärtom och när du har förväntningar på dig som man tycker du det är allvarliga problem som gör att du inte är privilegierad?

Det är nästan som om du tycker att kvinnor enkelt ska bryta mot förväntningarna när du inte sätter samma krav på dig själv att du ska bryta mot förväntningarna?

Hårdraget. Men som man antas man att man är ett svin från början. Alla män är svin som det verkar. Det lyfter ju inte direkt patriarkat snacket. Det hjälper er inte att anklaga män.

Det är ingen som anklagar män. Det pekas på maktstrukturer som de facto finns i samhället. Maktstrukturer som (ofta) gynnar män. När män inser det, inser de också nyttan de själva har av att belysa och motarbeta dessa strukturer och inte skrämmas av och ta diskussionerna om strukturerna personligt.

Okej, nu har vi kommit lite väl långtifrån TOPIC; ? Jag lämnar denna diskussionen.
Jag har fått mitt svar. Tråkigt att kvinnor inte får lägga upp naturliga bilder på sig själva. Men då vet jag varför.

Okej, nu har vi kommit lite väl långtifrån TOPIC; ? Jag lämnar denna diskussionen.
Jag har fått mitt svar. Tråkigt att kvinnor inte får lägga upp naturliga bilder på sig själva. Men då vet jag varför.
Det får man som jag och andra kvinnor bevisar :) Varför man väljer att inte göra det varierar nog.

Jag antar skamlöst att du menar bland annat mig med din fula generalisering. Vill du vara snäll och precisera var jag varit lika rövhattig som en man som oombett tar sig rätten till min kropp, rätten att kommentera den eller rätten att kräva att jag visar den på det sätt han uppskattar?

Jag tänker inte precisera något eftersom jag inte pekat ut någon särskild och ärligt så har jag inte tid eller lust att läsa igenom olika användares inlägg en gång till för att se just var de ev. varit "rövhattiga".
Men du tar uppenbarligen åt dig som det verkar. Du kanske ska fundera på varför du gör det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar