Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att en del av problemet är att båda parterna har så komplett olika ursprungspunkter i diskussionen. Han är helt oförstående till det perspektivet många andra har (med könsmaktsordning, patriarkat osv) för att det är inte något han har upplevt och därmed inte är direkt medveten om dess existens.

På andra sidan så anser personer detta vara faktum och i princip utgår från att alla tycker det och har samma kunskaper i ämnet. Då blir det även att man gärna använder termer, uttryck och förutsättningar som för en själv är helt givna men är totalt främmande för motparten. Det är inget bra utgångsläge för diskussion när man har helt olika grundkunskaper och grundtankar i ämnet, oavsett ämne.
Vi gav ju massa lättillgängliga tips på hur @Hero skulle kunna lära sig mer.

(Min fetning) Vi anser det inte vara faktum, det är faktum belagt med diverse forskning.
Det var inte så viktigt för poängen jag försökte göra utan som du ser mot slutet var det mer menat som en mall oavsett ämne. Mycket handlar även om precis vilka delämnen man pratar om inom feminismen och dess underdelar, vissa delar är mer att anse som fakta och andra som teorier. Oavsett vilket så var det inte så viktigt för vad jag menade.

Det var inte så viktigt för poängen jag försökte göra utan som du ser mot slutet var det mer menat som en mall oavsett ämne. Mycket handlar även om precis vilka delämnen man pratar om inom feminismen och dess underdelar, vissa delar är mer att anse som fakta och andra som teorier. Oavsett vilket så var det inte så viktigt för vad jag menade.

Okej, jag är med på vad du menar. Men, jag tycker att det är viktigt att trycka på att det faktiskt är faktum och inte att "vi" anser det vara faktum. Det finns tillräckligt många som inte tror att de patriarkala maktstrukturerna finns ändå, utan att "vi själva" hjälper till genom att förminska befintligheten av patriarkatet.

Jag tror att en del av problemet är att båda parterna har så komplett olika ursprungspunkter i diskussionen. Han är helt oförstående till det perspektivet många andra har (med könsmaktsordning, patriarkat osv) för att det är inte något han har upplevt och därmed inte är direkt medveten om dess existens.

På andra sidan så anser personer detta vara faktum och i princip utgår från att alla tycker det och har samma kunskaper i ämnet. Då blir det även att man gärna använder termer, uttryck och förutsättningar som för en själv är helt givna men är totalt främmande för motparten. Det är inget bra utgångsläge för diskussion när man har helt olika grundkunskaper och grundtankar i ämnet, oavsett ämne.
Fast vill man förstå så går det att googla! Hur enkelt som helst! Och flera länkar har delats.

img_4257.jpg

Men visst, det är så synd om männen som misstas för våldtäktsmän.

Som med all kommunikation så måste man anpassa informationen efter mottagare om man vill att det ska ske effektivt.

Jag tror att man hade kunnat göra det lite annorlunda och på så sätt haft bättre effekt. Nåja, nog om det.

Jamen såklart. Vi icke män hade ett ansvar att ubilda män. Juste. Mannen här i fråga ORKADE inte lyssna på podden jag själv rekommenderade. Hur kan du komma och påstå att vi skulle kunnat agera annorlunda? Du behöver inte ens svara mig för jag vet inte om jag orkar engagera mig mer just nu faktiskt.

Jamen såklart. Vi icke män hade ett ansvar att ubilda män. Juste. Mannen här i fråga ORKADE inte lyssna på podden jag själv rekommenderade. Hur kan du komma och påstå att vi skulle kunnat agera annorlunda? Du behöver inte ens svara mig för jag vet inte om jag orkar engagera mig mer just nu faktiskt.
Jag har redan skrivit att man inte måste göra något. Allt beror på vad man själv vill uppnå och hur mycket energi man orkar lägga ner på att göra det. Det vettigaste hade nog snarast vara att svara på den enkla frågan (eller ignorera den) och sedan låta ämnet vara. Ingen har blivit klokare nu verkar det som.

Fast vill man förstå så går det att googla! Hur enkelt som helst! Och flera länkar har delats.
Detta är jättesant men å andra sidan så har jag fått samma fenomen mot mig när jag har påstått något som för mig är självklart men andra tror på annat. Jag ombes länka källa till mitt påstående men syftet för detta verkar inte vara att uppdatera sin kunskap eller revidera sina tankar i ämnet utan mer för att få mig att inte orka. Så det går åt båda hållen.

Jag har redan skrivit att man inte måste göra något. Allt beror på vad man själv vill uppnå och hur mycket energi man orkar lägga ner på att göra det. Det vettigaste hade nog snarast vara att svara på den enkla frågan (eller ignorera den) och sedan låta ämnet vara. Ingen har blivit klokare nu verkar det som.

Låta påståendena stå oemotsagda till vem som helst att läsa? Nej tack. Skönt att det är slut nu.

För att återgå till det som tråden egentligen handlar om. Är jag oerhört gammal och ouppdaterad som inte har snap? (För att "prata" med eventuella dejter)
Och jag håller med, finns andra trådar för just detta ämne. Nej jag tycker inte du behöver snapchat, speciellt inte om du är lagd åt lite mer lugna hållet. Hela det formatet är baserat på bilder och videos så om du inte är bekväm med att kommunicera så så fyller det inte heller någon direkt funktion för dig :)

Jag har nyss lärt mig och blev till min glädje upplyst om att medelåldern var väl en bra bit under 20 typ. Så då behöver jag inte känna mig korkad utan bara i fel målgrupp :D

Jag arbetar som lärare(på högstadiet) och tycker liksom att det är något som mina elever använder :eek: Sen som @durachiny säger så känns det inte som det här med bilder och videos som kommunikation ger mig så himla mycket...

Jag arbetar som lärare(på högstadiet) och tycker liksom att det är något som mina elever använder :eek: Sen som @durachiny säger så känns det inte som det här med bilder och videos som kommunikation ger mig så himla mycket...

Det finns en chatt också. Behöver inte skicka bilder och filmer.
Jag har snap men lägger aldrig upp något, kollar däremot vänners storys och chattar ibland med ett par kompisar.

Jag skickar typ bilder o filmsnuttar till några av mina hästvänner. Sådant som inte passar på min extremhästiga instagram typ. Skaffade det egentligen för att följa en kändis story så det jag gör mest :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits