Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi ska inte njuta, men vi ska låtsas njuta. På ett klädsamt och passande sätt. Samtidigt som vi ser sexiga ut, lite lagom gulligt sådär, utan svett. Annars kan mannen bli sårad och osäker :love:
Jag har nog träffat/umgåtts med helt annorlunda män än din definition här. har aldrig någonsin känt som du skriver.

Hade egentligen en "dejt" idag men han var så seg på svara så jag hann göra upp lite planer med tjejerna istället.

Vi bestämde dock att vi ska försöka sammanstråla ute imorgon. Är hamnfestival här nu :)

Alltså vad träffar en del på för män O_o

De jag stöter på ute på nätet/irl tycker det är hur sexigt som helst med en händig kvinna som inte är rädd för att bli svettig och skitig och aldrig är det nån som försöker pressa mig till något jag inte vill heller och alla -utan undantag- gillar att jag ger och tar lika gärna som jag får när det kommer till sex och de relativt få jag sexat med (efter ex-avskrädet) har alla tyckt det viktigaste är att jag har det bra/skönt :up:

Vill jag inte prova/göra något specifikt, så respekteras det helt oavsett när det sägs ifrån och sen är det inget mer med det liksom.

Sen att en del på nätet ändå frågar nån fler gång längre fram, upplever jag mer opportunistiskt än något annat, typ att en del tror att jag som kvinna "spelar svår", för att en del andra tydligen pysslar med sånt fjanteri.

Jag kan inte heller säga att jag har någon erfarenhet av tjatsex eller att jag är slampig som haft sex med flera. Å andra sidan vet jag de som är rädda för mig så det hänger kanske ihop att ingen våga säga ngt. :laugh:

Nu blir jag lite beklämd här. Det är jättebra att ni (@tott @pepp @Gnist @Mia_R ) inte känner igen beskrivningarna som kommit i tråden de sista sidorna! Jag har heller inte upplevt allt som beskrivs, men det blir ett förminskande och avfärdande av de användare som skriver om sina upplevelser när en är tvungen att påpeka att en själv minsann aldrig sett liknande beteenden. Det går liksom inte att komma ifrån att det finns strukturer i vårt samhälle som möjliggör rövhattsbeteende av män (generellt sett) och även om inte alla kvinnor sett eller upplevt det så innebär det inte att det inte finns.

Nu blir jag lite beklämd här.

Det får du ju bli om du vill, men sorry, fast nej det är inget förminskande alls att bli upplyst om att det inte händer alla/alltid. Jag är ändock 45 år och har ju träffat en del män och säkerligen har även övriga som inte stött på såna kräk träffat flera män utan att råka ut för dylikt.

Och sen får väl folk hugga bäst de vill nu, men jag är skapligt spyless på att så fort några skriver om något motsatt upplevt än "rövhattsbeteende", så får man höra att man förminskar andras upplevelser bara för att man inte delar de upplevelserna.

Det är väl Jättebra att inte alla av oss drabbas av de "strukturer i vårt samhälle" som allt skit går att hänvisa till, eller hur? Borde snarare ge andra kvinnor "hopp" än att de ska känna sig förminskade.

Nu blir jag lite beklämd här. Det är jättebra att ni (@tott @pepp @Gnist @Mia_R ) inte känner igen beskrivningarna som kommit i tråden de sista sidorna! Jag har heller inte upplevt allt som beskrivs, men det blir ett förminskande och avfärdande av de användare som skriver om sina upplevelser när en är tvungen att påpeka att en själv minsann aldrig sett liknande beteenden. Det går liksom inte att komma ifrån att det finns strukturer i vårt samhälle som möjliggör rövhattsbeteende av män (generellt sett) och även om inte alla kvinnor sett eller upplevt det så innebär det inte att det inte finns.
Jag ser det inte som ett förminskande utan som en balansering. Ibland när jag läser här är det väldigt hårda ord och stereotypa beteenden. Jag vill inte tjata om "inte alla män", men alla har faktiskt inte samma erfarenheter även om man kan tro det när man läser hur "alla" sågas jämns med fotknölarna.

Det får du ju bli om du vill, men sorry, fast nej det är inget förminskande alls att bli upplyst om att det inte händer alla/alltid. Jag är ändock 45 år och har ju träffat en del män och säkerligen har även övriga som inte stött på såna kräk träffat flera män utan att råka ut för dylikt.

Och sen får väl folk hugga bäst de vill nu, men jag är skapligt spyless på att så fort några skriver om något motsatt upplevt än "rövhattsbeteende", så får man höra att man förminskar andras upplevelser bara för att man inte delar de upplevelserna.

Det är väl Jättebra att inte alla av oss drabbas av de "strukturer i vårt samhälle" som allt skit går att hänvisa till, eller hur? Borde snarare ge andra kvinnor "hopp" än att de ska känna sig förminskade.

Jag håller med dig. Det är jättebra att inte alla upplevt all skit! Det tycker jag verkligen! Jag tänker att det beror på riktningen på diskussionen om det upplevs som hoppingivande att en berättar att en inte upplevt rövhattsbeteende, eller om det blir förminskande. Jag upplevde det du skrev som förminskande eftersom inledningen var "Alltså vad träffar en del på för män" och det indirekt skuldbelägger de kvinnor som träffar på rövhattar. Det är möjligt att det inte var din avsikt, men det var så i alla fall jag läste ditt inlägg.

Jag ser det inte som ett förminskande utan som en balansering. Ibland när jag läser här är det väldigt hårda ord och stereotypa beteenden. Jag vill inte tjata om "inte alla män", men alla har faktiskt inte samma erfarenheter även om man kan tro det när man läser hur "alla" sågas jämns med fotknölarna.

Som jag skrev till Gnist så kan ett sådant inlägg tolkas olika beroende på sammanhang. Även ditt inlägg tolkade jag förminskande och skuldbeläggande av de kvinnor som har erfarenheter av rövhattar. För att bemöta det du skriver om "inte alla" män och generaliseringar. Ja, det generaliseras och det görs för att lyfta frågan från individuella upplevelser till det allmänna planet. Jag tror (med betoning på tror) att det är det som förvirrar vissa. När man talar om män och de övergrepp och övertramp män gör mot kvinnor ska det inte handla om enskilda män utan om gruppen män. Forskning och statistik talar sitt tydliga språk och talar om för oss att det är ett generellt problem, även om det finns många, många jättebra män därute som inte begår övergrepp.

:rofl::banghead::rofl::banghead::rofl::banghead:

Jag är gift, för andra gången, och både mitt ex och min nuvarande man är fantastiska män som är feminister och vill avskaffa patriarkatet. Så, nej, det förstör inte ett jävla skit! Tvärt om! Men är man där nere i leran verkar det vara sjukt svårt att ta sig upp.
Alltså jag vet inte om jag blandar ihop dig med någon annan men var det inte ditt ex som bara drog till USA på nån pilotutbildning och lämnade dig och barnen i Italien och gjorde sig själv typ okontaktbar? Tycker inte jag fick intrycket att han var så fantastisk.

Jag upplevde det du skrev som förminskande

Även ditt inlägg tolkade jag förminskande och skuldbeläggande av de kvinnor som har erfarenheter av rövhattar.

Fast, det är ju just din personliga tolkning det, vad du läser in i det skrivna.

Om jag ville så skulle jag lika gärna kunna tolka dig som att du förminskar både mina och andras upplevelser, eller brist på upplevelser när det kommer till dylika män, att vi som inte upplevt sexuella rövhattar, vår upplevelse räknas inte, den är inte viktig.

Fast, det är ju just din personliga tolkning det, vad du läser in i det skrivna.

Om jag ville så skulle jag lika gärna kunna tolka dig som att du förminskar både mina och andras upplevelser, eller brist på upplevelser när det kommer till dylika män, att vi som inte upplevt sexuella rövhattar, vår upplevelse räknas inte, den är inte viktig.

Visst är det min tolkning, det har du rätt i. En sista fråga i det här sidospåret bara. Varför viljan att poängtera något som borde vara normen och det rimliga? Framförallt eftersom diskussionen handlar om det problematiska i relationerna mellan män och kvinnor?

Visst är det min tolkning, det har du rätt i. En sista fråga i det här sidospåret bara. Varför viljan att poängtera något som borde vara normen och det rimliga? Framförallt eftersom diskussionen handlar om det problematiska i relationerna mellan män och kvinnor?

Fast tråden handlar inte om det problematiska i relationer mellan män och kvinnor, den handlar om dejting. Somliga träffar dessvärre på en del sexuella idioter när de dejtar/har nån form av relation med någon, andra av oss inte och det blir ju för himla trist om bara de som träffar på de idioterna får skriva och vi andra ska bara hålla käft för att om man inte träffar på sexuella idioter så räknas ens upplevelser inte.

I n g e n här i tråden förminskar de som träffar på dylika, tvärtom skulle jag vilja påstå att stöttningen när det kommer till att bryta sig fri från sånt är väldigt stor här.

Att bara skriva och diskutera avarterna av män känns ju inte så produktivt.

Fast tråden handlar inte om det problematiska i relationer mellan män och kvinnor, den handlar om dejting. Somliga träffar dessvärre på en del sexuella idioter när de dejtar/har nån form av relation med någon, andra av oss inte och det blir ju för himla trist om bara de som träffar på de idioterna får skriva och vi andra ska bara hålla käft för att om man inte träffar på sexuella idioter så räknas ens upplevelser inte.

I n g e n här i tråden förminskar de som träffar på dylika, tvärtom skulle jag vilja påstå att stöttningen när det kommer till att bryta sig fri från sånt är väldigt stor här.

Att bara skriva och diskutera avarterna av män känns ju inte så produktivt.

Nej, tråden handlar inte om mäns komplicerade relation till kvinnor, men den diskussion som du kommenterade handlade om det.

Att bara skriva om att problemet inte finns är heller inte särskilt konstruktivt.

Läser man statistiken och ser till de patriarkala strukturerna är det att som kvinna bli utsatt för övergrepp. (Övergrepp är då inte bara våldtäkt utan också cat calling, att bli tafsad på osv)
Ja men jag syftade just på att "ställa upp på sex" och andra saker där jag väljer själv. Blir jag tafsad på är det inte ett val.

Inte jag heller - och jag är garanterat äldre än dig.
Känns som väldigt mycket generaliseringar här nu.
Ähem, inte jag heller och har inte heller träffat nån av motsatt kön som har varit sån. Tack och lov.
O jag är garanterat bland de absolut äldsta här :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar