Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför gör det att jag tänker patriarkaliskt ?

Nej

Trodde inte fullt vanliga, påklädda bilder där man gör någon aktivtet tex skulle ge ett dåligt bemötande.

Vilken människa pratar vi om ?
1) för att du lägger allt ansvar på @Masqueradee och inget som helst ansvar på männen som är rövhattar. Återigen är det kvinnan som ska ta ansvar föe mannens handlingar.

2) jo, det låter så.

3) en kvinna är aldrig säker från männens rövhatteri. Antingen så visar du för mycket (slampa, hora, uppmärksamhetstörstande) eller för lite (pryd, dålig självkänsla, tease, hora). Hennes kropp är alltid betraktad, kommenterad, allmän egendom.

4) kvinnan.

Och att du fortfarande inte tar in det här påvisar så hårt hur patriarkalt, privvat tänkande du har.

@Hero Jag känner tyvärr inte att jag orkar ta denna diskussion med dig. Du har fått förklaringar i andra tråder om feminism, du har blivit ifrågasatt till höger och vänster och det känns som att du vägrar inse att det kanske finns en problematik i det du säger och uttrycker. Men för att svara lite snabbt på dina frågor här ovan.. Det är en del av patriarkatet när du (i andra svar i den tråden) i princip skuldbelägger mig och säger att jag ödslar min tid på män när det är de som skickar bilder till mig, jo du har missat diskussionen när du inte kan tro att kvinnor blir utsatta om de lägger upp vissa bilder och människan jag pratar om är kvinnorna vars situation du inte kan sätta dig in i för att du inte är kvinna ("Jag har aldrig swipat som kvinna på tinder ?"). Jag är inte internationell student men jag är mycket väl införstådd i deras studiesituation, liksom.

1) för att du lägger allt ansvar på @Masqueradee och inget som helst ansvar på männen som är rövhattar. Återigen är det kvinnan som ska ta ansvar föe mannens handlingar.
:D, ursäkta att jag skrattar.
Men jag har väl inte lagt ansvar på någon ? Jag gav ett råd om att strunta i rövhattar ?

2) jo, det låter så.

Jaha, men du kan inte förklara varför ?

3) en kvinna är aldrig säker från männens rövhatteri. Antingen så visar du för mycket (slampa, hora, uppmärksamhetstörstande) eller för lite (pryd, dålig självkänsla, tease, hora). Hennes kropp är alltid betraktad, kommenterad, allmän egendom.

Okej, så det är för att undvika kommenterar om kroppen som man skippar helkroppsbilder?

Senast ändrad:
@Hero Det är en del av patriarkatet när du (i andra svar i den tråden) i princip skuldbelägger mig och säger att jag ödslar min tid på män när det är de som skickar bilder till mig, jo du har missat diskussionen när du inte kan tro att kvinnor blir utsatta om de lägger upp vissa bilder och människan jag pratar om är kvinnorna vars situation du inte kan sätta dig in i för att du inte är kvinna ("Jag har aldrig swipat som kvinna på tinder ?"). Jag är inte internationell student men jag är mycket väl införstådd i deras studiesituation, liksom.

Återigen har jag inte skuldbelagt dig.
Vilka är "vissa bilder"? Jag kan förstå bilder där man bara visar brösten och inget mer ?

@Hero

Lite jävla eget ansvar får du faktiskt ta för att förstå. Lyssna på podden Penntricket (jag hajade efter bara första avsnittet, skulle föreslå att du lyssnar på de fem första avsnitten). De tar till och med upp detta. Varför ska vi kvinnor ta ansvar för att utbilda er män? Ta lite eget ansvar och läs på för fan innan ni ställer samma korkade frågor om och om igen!

Mvh ja jag är trött på er flathet

Men herregud. Det är för att undvika MÄN som tror att kvinnans kropp är hans egendom.

Jag tycker det låter jättekonstigt att kvinnor inte ska kunna visa sin kropp utan att en MAN ska få för sig att dom äger den. Jag är ju medveten om att det finns rövhattar. Men märker man inte ganska snart om en man är rövhatt ? Dvs, måste man ta till drastiska metoder ?

Men jag har väl inte lagt ansvar på någon ? Jag gav en råd om att strunta i rövhattar ?

Okej, så det är för att undvika kommenterar om kroppen som man skippar helkroppsbilder?
1) då kör vi lite härskartekniker med. :up: :banghead: Du lägger ansvaret på kvinnan när säger varför lägger du tid på rövhattar och inte där problemet är: rövhattar.

Jag visar ju på hur du har ett patriarkaliskt tänk hela tiden. Sen att du inte läser det är en annan sak.

Nä, det är för att slippa bli behandlad som allmän egendom.

Jag tycker det låter jättekonstigt att kvinnor inte ska kunna visa sin kropp utan att en MAN ska få för sig att dom äger den. Jag är ju medveten om att det finns rövhattar. Men märker man inte ganska snart om en man är rövhatt ? Dvs, måste man ta till drastiska metoder ?
PATRIARKATET! Inser du verkligen hur förbannat jävla privvad du är som man? Och varför i hela glödheta tar du inte till dig det som skrivs?

Hur många ovälkomna kommentarer från okända får man inte enbart för en ansiktsbild? Hur många tror du att man får för en helkroppsbild? Hur mycket mansplaining får man inte för att man väljer att vara utan offentlig bild?

Alla tre är oönskade och ovälkomna, när man blir kontaktad av en okänd vet man inte om det är någon vettig eller en idiot. :meh: :cautious:

@Hero

Lite jävla eget ansvar får du faktiskt ta för att förstå. Lyssna på podden Penntricket (jag hajade efter bara första avsnittet, skulle föreslå att du lyssnar på de fem första avsnitten). De tar till och med upp detta. Varför ska vi kvinnor ta ansvar för att utbilda er män? Ta lite eget ansvar och läs på för fan innan ni ställer samma korkade frågor om och om igen!

Mvh ja jag är trött på er flathet

Orkar inte lyssna igenom 5 timmar pod tyvärr.
Har bara googlat Patriarkat då det är något jag inte hört talas om förrän jag började läsa igen på buke. Står bla annat att männen har många maktpositioner i samhället.
Vad har det med att jag ger råd om att undvika rövhattar att göra ?

PATRIARKATET! Inser du verkligen hur förbannat jävla privvad du är som man? Och varför i hela glödheta tar du inte till dig det som skrivs?
Fast jag har aldrig känt mig privvad ? Jag har bara kvinnliga chefer och kvinnorna på mitt jobb har minst lika mkt makt.

Har bara googlat Patriarkat då det är något jag inte hört talas om förrän jag började läsa igen på buke. Står bla annat att männen har många maktpositioner i samhället.

Du kanske fattar snabbare än 5 h o "slipper" lyssna på resten. I övrigt så tycker jag du ska hålla käften om du inte ens orkar upplysa dig själv för att förstå svaren du får av alla tålmodiga användare som sida upp och sida ner i tråd efter tråd försöker ge dig lite mer insikt. Som sagt. Eget ansvar!

Har du tittat på instagram -sidan assholes online? Eller läst dejting -trådarna? Då borde du märka att det inte är så ovanligt.
Även om man lyckas märka att mannen är en rövhatt så kan det ju vara så att man blir lite less när det är rövhatt nummer 36327 man träffade.

Men jag har väl inte lagt ansvar på någon ? Jag gav ett råd om att strunta i rövhattar ?

1. Mums, lite förminskande såhär strax efter lunch, precis vad jag behövde läsa.
2. Varför ska man strunta i rövhattar och "lägga sig platt", vika för mannens oförståelse att INTE bete sig som en rövhatt?

Återigen har jag inte skuldbelagt dig.
Vilka är "vissa bilder"? Jag kan förstå bilder där man bara visar brösten och inget mer ?
1. Jo, du skuldbelägger mig och även när du ovan "ger råd om att strunta i rövhattar".
2. En kvinna ska kunna lägga upp exakt vilka bilder hon vill. Återigen en ganska klumpig kommentar av dig.

1) då kör vi lite härskartekniker med. :up: :banghead: Du lägger ansvaret på kvinnan när säger varför lägger du tid på rövhattar och inte där problemet är: rövhattar.

Jag visar ju på hur du har ett patriarkaliskt tänk hela tiden. Sen att du inte läser det är en annan sak.

Nä, det är för att slippa bli behandlad som allmän egendom.
Visst är det härligt med härskartekniker, jag blir alldeles till mig i kroppen <3

(Och ja, jag är medveten om att mina två kommentarer här ovan om härskarteknik skulle kunna klassas precis som just HT..)

Skojar du? Snälla säga att du trollar nu. Du vet inte vad patriarkatet innebär, du tar inte åt dig av vad alla superbraiga användre säger om det och du 'orkar' inte utbilda dig?

Du själv är ett jättebra exempel på varför man måste dra till drastiska metoder. Du förstår absolut ingenting av vad användarna i den här tråden försöker få fram till dig. Hjälp säger jag bra. Varför ska kvinnor behöva märka att en man är en rövhatt och dra till med drastiska metoder? VARFÖR kan inte männen ta ansvar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar