Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker det känns som rundgång faktiskt. Om du läst tråden och sett vilka stolpskott man råkar ut för som kvinna så kan man vilja slippa diverse kommentarer från okända män på nätet.

Jo, har läst om flera stolpskott faktiskt. Men varför skulle man som kvinna slippa stolpskott om man kapa av kroppen ?

Swipat höger... mer än en gång....! Double:nailbiting:

Men hjälp vad mycket knasigt folk det finns på Tinder, jag trodde ni skojjade om kyssar i regnet på plåttak och in i solnedgången och evigheten men icke.. Och vad är grejjen med att ha en första bild på ett ägg eller en anka eller ett citat? Jag hade helt förträngt hur många stolpskott som vistas i världen. Det blev lite av en brysk påminnelse.

Skulle jag tindra, vilket inte kommer ske bc näver äver nätdejting igen, skulle jag ha noll helkroppsbilder. Inte för att jag har dålig självkänsla (im smokin ffs :D ) utan för att jag har noll tålamod med rövhattar som tror att min kropp är allmän egendom.

Igen så lägger du "skulden" på kvinnorna. Att det skulle vara kvinnornas självkänsla och inte hur männen bemöter kvinnorna. Försök att ta dig ut ur ditt patriarkala tänk.
Okej, hade inte tanke på att det kunde vara att kvinnor blev dåligt bemött. Så då kan det ju inte vara mitt patriarkala tänk då jag inte har något sådant.

Alltså varför lägger män ut bilder där de är omgivna av massa vänner (klarar de inte av att vara bra nog själva?), varför lägger män ut bilder när de fiskat/jagat (behov av att hävda sig?), varför lägger män ut bilder där man ser deras klockor/bilar (dåligt självförtroende?), varför lägger män ut bilder där de visar upp sina muskler (har de ingenting innanför pannbenet?).... :cautious::meh:

Alltså varför lägger män ut bilder där de är omgivna av massa vänner (klarar de inte av att vara bra nog själva?)
Ja, det undrar jag också... lika vanligt bland kvinnor. Ibland vet man inte vet det är man swipar på då man är omgiven av vänner på varje bild. Men enkelt att göra left swipe :)

Intressant slutsats. Så alla män är idioter ?
Ungefär som att då kan man ju sluta köra bil för jag kan ju dö i en trafikolycka.
När du kom med förslaget att jag skulle sluta ödsla tid på män som skickar dick pics och jag svarade med att jag då lika gärna kunde sluta ha kontakt med alla män.

Jo, har läst om flera stolpskott faktiskt. Men varför skulle man som kvinna slippa stolpskott om man kapa av kroppen ?
Därför att det låter som att du missat samhällsdiskussionen om kvinnors utsatthet.

Okej, hade inte tanke på att det kunde vara att kvinnor blev dåligt bemött. Så då kan det ju inte vara mitt patriarkala tänk då jag inte har något sådant.
Som sagt,... "hade inte en tanke på att det kunde vara att kvinnor blev dåligt bemött"...

Fast jag är inte kvinna ? Jag har aldrig swipat som kvinna på tinder ?
Du är så fast i ditt tänk att du inte ens kan sätta dig in i en annan människas situation.

Okej, förklara för mig varför jag har det ? Så jag kan komma ur det i så fall ;)
Se ovan.

När du kom med förslaget att jag skulle sluta ödsla tid på män som skickar dick pics och jag svarade med att jag då lika gärna kunde sluta ha kontakt med alla män.
Varför gör det att jag tänker patriarkaliskt ?

Därför att det låter som att du missat samhällsdiskussionen om kvinnors utsatthet.
Nej

Som sagt,... "hade inte en tanke på att det kunde vara att kvinnor blev dåligt bemött"...
Trodde inte fullt vanliga, påklädda bilder där man gör någon aktivtet tex skulle ge ett dåligt bemötande.

Du är så fast i ditt tänk att du inte ens kan sätta dig in i en annan människas situation.
Se ovan.
Vilken människa pratar vi om ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar