Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
1. Mums, lite förminskande såhär strax efter lunch, precis vad jag behövde läsa.
2. Varför ska man strunta i rövhattar och "lägga sig platt", vika för mannens oförståelse att INTE bete sig som en rövhatt?
Det var ett förslag. Vill man ta striden så får var och en göra det. Tror inte att det leder nån vart dock.

1. Jo, du skuldbelägger mig och även när du ovan "ger råd om att strunta i rövhattar".
2. En kvinna ska kunna lägga upp exakt vilka bilder hon vill. Återigen en ganska klumpig kommentar av dig.

Visst är det härligt med härskartekniker, jag blir alldeles till mig i kroppen <3

(Och ja, jag är medveten om att mina två kommentarer här ovan om härskarteknik skulle kunna klassas precis som just HT..)

1. Okej, jag fattar ingenting tyvärr ? Så man kan inte uppna munnen längre utan att skuldbelägga nån?
2. Så en man ska kunna lägga ut en bild på sin kuk också utan att få negativa kommentarer ?

Jag tycker det låter jättekonstigt att kvinnor inte ska kunna visa sin kropp utan att en MAN ska få för sig att dom äger den. Jag är ju medveten om att det finns rövhattar. Men märker man inte ganska snart om en man är rövhatt ? Dvs, måste man ta till drastiska metoder ?
Det är helt otroligt hur mycket du dumförklarar kvinnor. Du om någon visar på jävligt taskig kvinnosyn härinne.

Du själv är ett jättebra exempel på varför man måste dra till drastiska metoder. Du förstår absolut ingenting av vad användarna i den här tråden försöker få fram till dig. Hjälp säger jag bra. Varför ska kvinnor behöva märka att en man är en rövhatt och dra till med drastiska metoder? VARFÖR kan inte männen ta ansvar?

Och ett jättebra exempel på att vi icke män dessutom även ska ta just det ansvaret att försöka utbilda männen. Och männen har såklart rätten att även då, trots att de ber oss om det, avfärda allt engagemang efter två sekunder med att det inte stämmer typ. Vi serverar information på ett guldfat i en strid ström och mannen ligger platt och avfärdar och orkar inte sätta sig in i situationen på egen hand heller. Men ska SÅKLART fortsätta kommentera!

1. Okej, jag fattar ingenting tyvärr ? Så man kan inte uppna munnen längre utan att skuldbelägga nån?
2. Så en man ska kunna lägga ut en bild på sin kuk också utan att få negativa kommentarer ?
1. #mansplaining. Och jo, självfallet ska man kunna öppna munnen utan att skuldbelägga någon, det är bara det att du inte verkar klara av att inte göra det.
2. Ja? Jag har väll aldrig skrivit att en man inte skulle få göra det? Men jag förstår inte varför man skulle lägga upp bilder på sina könsorgan till att börja med.

Det är klart dom kan. Var och en måste ju ta ansvar.
Men att börja skyla kroppen är det en lösning ?
Skyla kroppen?

1. #mansplaining. Och jo, självfallet ska man kunna öppna munnen utan att skuldbelägga någon, det är bara det att du inte verkar klara av att inte göra det.
2. Ja? Jag har väll aldrig skrivit att en man inte skulle få göra det? Men jag förstår inte varför man skulle lägga upp bilder på sina könsorgan till att börja med.

Skyla kroppen?

1. #womansplaning Men då är det du själv som skuldbelägger dig. Jag har aldrig gåt ut efter att skuldblägga någon. Jag gick ut för att hjälpa ge råd. Sen att du inte gillade mitt råd ska jag ta ansvar för det ?

2. Okej. Inte jag heller. I dom bästa av världar så skulle det vara så.

Alltså varför lägger män ut bilder där de är omgivna av massa vänner (klarar de inte av att vara bra nog själva?), varför lägger män ut bilder när de fiskat/jagat (behov av att hävda sig?), varför lägger män ut bilder där man ser deras klockor/bilar (dåligt självförtroende?), varför lägger män ut bilder där de visar upp sina muskler (har de ingenting innanför pannbenet?).... :cautious::meh:
En del av det du nämner kan ha med deras intressen att göra. Vilka intressen de har säger en del om personen vilket kan vara intressant att veta. Om en man t.ex. inte ska få kunna lägga ut en bild där han fiskat eller jagat, så borde det alltså vara lika fel om jag lägger ut en bild där jag rider? (Vilket jag faktiskt hade.)

Sedan kan jag ju tycka att det vore tacksamt om män som nödvändigtvis vill ta kort på kuken kan lägga upp det i sin presentation istället för att skicka den till folk som inte bett om det. Då väljer man i alla fall själv om man vill klicka på den och konversera med människan eller inte.

1. #womansplaning Men då är det du själv som skuldbelägger dig. Jag har aldrig gåt ut efter att skuldblägga någon. Jag gick ut för att hjälpa ge råd. Sen att du inte gillade mitt råd ska jag ta ansvar för det ?

2. Okej. Inte jag heller. I dom bästa av världar så skulle det vara så.

1. Du kan inte ha en åsikt om huruvida du skuldbedlägger någon eller inte. Det är INTE en åsiktsfråga utan fakta. DU fattar bara inte att DU använder svenska språket på ett sådant sätt att du skuldbelägger. Simpel as that.

Varför börjar du diskutera kvinnor när det är män vi diskuterar? Är bröst jämförbart med ett könsorgan?

Nej, därför att det borde vara lika för män och kvinnor. Bröst är väl lika sexualiserat som en kuk ? Därför jag tog det som exempel. En mans nakna bröst är ju inte lika sexualiserade.

Det är klart att det inte är en lösning, men ska kvinnor behöva stå ut med vad som helst bara för att män inte kan skärpa sig? För att du ska få se en kroppsbild?

Nej, jag bara undrade varför?
Urvalsprocessen blir jobbigare för mig. Men ja då vet jag att det är männens fel :).

Nej, därför att det borde vara lika för män och kvinnor. Bröst är väl lika sexualiserat som en kuk ? Därför jag tog det som exempel. En mans nakna bröst är ju inte lika sexualiserade.

Fast det är ju ännu ett jävla problem och ett bra exempel på rövhatteri. Sluta sexualisera bröst.
Du sitter och säger att det borde vara lika för män och kvinnor när man diskuterar MÄN. Men kommer sen och säger att det är OK att sexualisera KVINNORS bröst men inte MÄNS bröst. *Spyr lite inombords*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar