Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man tror att man har en rimlig chans med någon som lagt ner kontakten med att hen har dålig magkänsla, som sagt att man inte kommer ses och som blockat en på en annan sida då behöver man inte ett ligg ---> man behöver lära sig ta ett nej

Sen riskerar han skaffa sig dåligt rykte om han skickar runt sånt till folk som inte vill ha det men om han tycker att patetiskt trakasserande asshole är en kul image att ha är det ju bara att han fortsätter med samma taktik! :up:
Personen är samma person som den var innan man började prata och man tyckte själv tydligen att det var bra nog då så det kommer vara likadant för nästa. Det skulle väl vara om det fanns något sorts review system på bodycontact men jag vet inte om det finns.

Personen är samma person som den var innan man började prata och man tyckte själv tydligen att det var bra nog då så det kommer vara likadant för nästa. Det skulle väl vara om det fanns något sorts review system på bodycontact men jag vet inte om det finns.
Alltså.... säger du att det inte spelar någon roll om folk skriver att dom inte är intresserade ---> du tycker det är okej att mata på sexuella meddelanden för "personen är samma person som den var innan man började prata" ?

:confused: Fattar inte vad du menar

Alltså.... säger du att det inte spelar någon roll om folk skriver att dom inte är intresserade ---> du tycker det är okej att mata på sexuella meddelanden för "personen är samma person som den var innan man började prata" ?

:confused: Fattar inte vad du menar
Nej jag menar att jag förstår från hans perspektiv varför han väljer att fortsätta göra det. Jag skriver ingenstans att det är ok och jag skulle inte uppskatta det själv.

Nu är det dags att joina tråden för min del tror jag. Jag är singel sedan drygt ett och ett halvt år och har känt ett tag att jag vill träffa någon (är inte helt klar med om jag vill ha ett förhållande eller vad jag är ute efter). Har tänkt att det vore ju käckt om man träffar någon via vänner och bekanta. Problemet med det är ju att jag redan känner alla i min bekantskapskrets och det således är lite svårt att träffa någon ny (no, shit Sherlock). Ja, lång historia kort så har jag skaffat Tinder (igen, gjorde en kort runda på Tinder för ett år sedan, men var inte riktigt redo då). Grejen är att jag har noll erfarenhet av dejting-svängen och vet liksom inte riktigt hur jag ska bete mig och vilka sociala koder som gäller. Att känna mig helt vilsen på det sättet gör mig dessutom galet nervös :nailbiting: Så, hit me med era bästa tips för bra dejt-upplevelser!

Nu är det dags att joina tråden för min del tror jag. Jag är singel sedan drygt ett och ett halvt år och har känt ett tag att jag vill träffa någon (är inte helt klar med om jag vill ha ett förhållande eller vad jag är ute efter). Har tänkt att det vore ju käckt om man träffar någon via vänner och bekanta. Problemet med det är ju att jag redan känner alla i min bekantskapskrets och det således är lite svårt att träffa någon ny (no, shit Sherlock). Ja, lång historia kort så har jag skaffat Tinder (igen, gjorde en kort runda på Tinder för ett år sedan, men var inte riktigt redo då). Grejen är att jag har noll erfarenhet av dejting-svängen och vet liksom inte riktigt hur jag ska bete mig och vilka sociala koder som gäller. Att känna mig helt vilsen på det sättet gör mig dessutom galet nervös :nailbiting: Så, hit me med era bästa tips för bra dejt-upplevelser!
Gör som du känner för och använd sunt förnuft när det kommer till din egen säkerhet så har du en bra start :) Det finns inga direkta måsten för hur du ska agera i sådana sammanhang i mitt tycke så gör det efter eget behag och som du känner dig bekväm med.

Gör som du känner för och använd sunt förnuft när det kommer till din egen säkerhet så har du en bra start :) Det finns inga direkta måsten för hur du ska agera i sådana sammanhang i mitt tycke så gör det efter eget behag och som du känner dig bekväm med.

Jag förstår nog vad du menar och tack för att du engagerar dig :up: Men, det gjorde mig inte direkt lugnare :p

Nja.
själva vigselakten är en ceremoni. Den följer bestämt manus och med bestämda delar. Man kan inte bara fråga varann och säga ja.

Däremot kan man gifta sig utan kalas. och man behöver inte ha några vänner eller bekanta närvarande. Det behövs två myndiga personer som finns på plats under ceremonin. Jag har några vigselförättare i bekantskapskretsen och har varit vigselvittne ett antal gånger.

Gifte mig i rådhuset med vigselförrättare, vittnen var 2 kontorister som jobbade där. Gjort på 10 minuter.

... dessutom beskrev du honom som översexuell bdsm-kille med elak blick. Dags att se över din kravspec, kanske? ;)

Alla jag visat bilder på honom för har skrikit till av skräck :laugh:. Den senaste lät såhär "Wtf what the hell was that!"

Tyvärr har de killar med snäll blick inte varit nå vidare trevliga heller :crazy:. Har du tips på någon inte alltför dyr asshole detektor så köper jag den gärna :idea:.

Förtydligande:
1) Om de människor som inte har den sociala kompetensen att bilda par aldrig nånsin lyckas, och därför blir kvar - alternativt snabbt återkommer efter misslyckade försök.
2) Om de människor som har den sociala kompetensen att bilda par förr eller senare lyckas, och därför lämnar permanent.
Kombinationen av 1+2 ger en en raffinering av bittra rövhattar ur båda könen.

Förtydligande:
1) Om de människor som inte har den sociala kompetensen att bilda par aldrig nånsin lyckas, och därför blir kvar - alternativt snabbt återkommer efter misslyckade försök.
2) Om de människor som har den sociala kompetensen att bilda par förr eller senare lyckas, och därför lämnar permanent.
Kombinationen av 1+2 ger en en raffinering av bittra rövhattar ur båda könen.
Det förklarar en del. Att hänga på dejtingsajter gav inte mycket. Men "plötsligt-händer-det-metoden" har däremot fungerat precis exakt varje gång för mig, utan undantag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 323
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar