Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnade på radio. Artisten Charlotte Perrelli berättade att de hade fått reda på att någon använt bilder på hennes man på en dejtingsida. Även andra mindre kända personer hade varit med om det
Varför gör folk så? Då kan de ju aldrig träffa personerna?

Hade en liknande diskussion med mina vänner för någon vecka sedan, fast där gällde det inte att sno någon annans bilder utan att använda extremt fördelaktiga bilder på sig själv :D Vinklar, smink och filter kan ju göra så att man ser betydligt både smalare och snyggare ut än vad man egentligen är. Vissa män har en tendens att ha keps/mössa på bilderna om de inte har något hår kvar osv. Jag har alltid tänkt att jag inte vill dyka upp och vara en besvikelse :p Visst väljer jag bra bilder, men jag vill ju ändå visa hur jag faktiskt ser ut. Det skulle ju vara hemskt tråkigt att dyka upp i dörren på en bar och mötas av ett smått besviket ansiktsuttryck :D

Hade en liknande diskussion med mina vänner för någon vecka sedan, fast där gällde det inte att sno någon annans bilder utan att använda extremt fördelaktiga bilder på sig själv :D Vinklar, smink och filter kan ju göra så att man ser betydligt både smalare och snyggare ut än vad man egentligen är. Vissa män har en tendens att ha keps/mössa på bilderna om de inte har något hår kvar osv. Jag har alltid tänkt att jag inte vill dyka upp och vara en besvikelse :p Visst väljer jag bra bilder, men jag vill ju ändå visa hur jag faktiskt ser ut. Det skulle ju vara hemskt tråkigt att dyka upp i dörren på en bar och mötas av ett smått besviket ansiktsuttryck :D
...och allt för många män på Tinder väger ca 20 kilo mera på bild nr 3 än på första bilden :meh:

Känner mig lite lack.. :arghh: jag är, så vitt jag vet, enda av kvinnligt kön på min avdelning på jobbet som är singel och då har jag blivit något villebråd som både en del män tycker att de kan via mina kollegor "boka" eller som en del av mina kvinnliga kollegor kan para ihop mig med män jag har noll intresse av. Jag känner bara att kan inte jag och min civilstatus få vara ifred? :arghh::rage: Bara för att jag är singel betyder ju inte att jag vill ha vem som helst, hade jag velat det så hade jag inte varit singel :meh: kön av intresserade män är lång, bara det att jag vill ha den som inte är intresserad - alltid :grin:

Och de män som tycker sig ha rätt att få en bara för att man är singel, vad hände liksom med att lära känna en person och låta ömsesidigt tycke uppstå? :confused:

Rakade av skägget och klippte håret kort för ett par år sen. Hade låtit det sitta för där vara så många kommentarer om att jag skulle klippa mig och skaffa tjej.
Nu alla kommentarer om att man skulle blivit så "farlig för flickorna", den meningen att de skulle falla som furor för en.
Korkat är det, är väl i stort sett samma kille utan skägg som med. Betydligt mindre tränad och mera barlast, så inte kan väl förändringen varit positiv på det viset.
För min egen del så märker jag då ingen skillnad med eller utan skägg, är lika trögt i vilket fall. Lägger inget jättejobb på det just nu, men funderar och önskar kan man väl göra ändå.

Sen vart jag trött på alla som inbillade sig att jag skulle spela gitarr och kom och viftade med nävarna på nåt vis som tydligen skulle säga något om vilken musik de lyssnade på eller nåt, men det är nåt annat.

Rakade av skägget och klippte håret kort för ett par år sen. Hade låtit det sitta för där vara så många kommentarer om att jag skulle klippa mig och skaffa tjej.
Nu alla kommentarer om att man skulle blivit så "farlig för flickorna", den meningen att de skulle falla som furor för en.
Korkat är det, är väl i stort sett samma kille utan skägg som med. Betydligt mindre tränad och mera barlast, så inte kan väl förändringen varit positiv på det viset.
För min egen del så märker jag då ingen skillnad med eller utan skägg, är lika trögt i vilket fall. Lägger inget jättejobb på det just nu, men funderar och önskar kan man väl göra ändå.

Sen vart jag trött på alla som inbillade sig att jag skulle spela gitarr och kom och viftade med nävarna på nåt vis som tydligen skulle säga något om vilken musik de lyssnade på eller nåt, men det är nåt annat.

Haha, jag gjorde tvärtom. Sparade ut skägget och bytte ut den tidigare arga bilden mot en gladare "skogshuggare deluxe" och besöken på sidan har minskat avsevärt! :)

• Gilla
Reactions: ptr
Det är bara förnamnet folk ser.
Och mina profilbilder på Facebook väl? Med hjälp av den infon kan de hitta mitt Facebook-konto och fullständiga namn (som inte är Karlsson) och därmed lätt ta reda på både adress och telefonnummer, och den infon vill jag ju inte dela med random folk.

Och mina profilbilder på Facebook väl?
Njae, man väljer vilka och hur många. Eller, om man på riktigt tycker att det är en bra idé, ingen alls.
(De som väljer att inte visa bild känns imho ungefär lika lockande som de som visar bild men inte orkar skriva ens en kort presentation... :meh: )

Njae, man väljer vilka och hur många. Eller, om man på riktigt tycker att det är en bra idé, ingen alls.
(De som väljer att inte visa bild känns imho ungefär lika lockande som de som visar bild men inte orkar skriva ens en kort presentation... :meh: )
Jag har inga problem med att visa mig med bild :) jag vill bara kunna separera mina nätdejtarbilder från bilder som används på andra ställen.

Och mina profilbilder på Facebook väl? Med hjälp av den infon kan de hitta mitt Facebook-konto och fullständiga namn (som inte är Karlsson) och därmed lätt ta reda på både adress och telefonnummer, och den infon vill jag ju inte dela med random folk.

Jag har inga bilder från fejan :)

Har ingen press på Tinder, ändå ingen som läser och ärligt talat så läser jag sällan vad andra skriver heller :p

Har ingen press på Tinder, ändå ingen som läser och ärligt talat så läser jag sällan vad andra skriver heller :p
Fast det där stämmer ju inte riktigt - jag läser presentationer och jag kan ju inte gärna vara ensam. ;)
Det behöver inte vara många ord. Mitt känsla är att det är nåt slags lägstanivå för engagemang, det skall oerhört mycket till för att en profil utan text skall kännas intressant för mig.

Fast det där stämmer ju inte riktigt - jag läser presentationer och jag kan ju inte gärna vara ensam. ;)
Det behöver inte vara många ord. Mitt känsla är att det är nåt slags lägstanivå för engagemang, det skall oerhört mycket till för att en profil utan text skall kännas intressant för mig.
Det var samma för mig när jag använde det. Ingen text = inget för mig

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar