Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det där kan ju förstås användas som selektering också. För att specifikt attrahera personer som inte är intresserade av text. :p

Fast det där stämmer ju inte riktigt - jag läser presentationer och jag kan ju inte gärna vara ensam. ;)
Det behöver inte vara många ord. Mitt känsla är att det är nåt slags lägstanivå för engagemang, det skall oerhört mycket till för att en profil utan text skall kännas intressant för mig.

Jag drunknar i matchningar ändå. Låter bilderna beskriva vem jag är istället.
Tycker man märker rätt snabbt när man skriva med någon om det finns någon connection.

Jag träffade ju min militär på krogen, vi for till honom och låg. Åkte hem på morgonen och sen skickade jag ett sms på kvällen och frågade om han ville träffas igen!

Han skrev ju då att ja, men bara om vi ligger, typ.

Inga krusiduller utan pang på :D

Oj det lät lätt! Skönt när det bara blir :).

:p:p:p
Nu har jag i princip bara dejtat på engelska men när jag bara vill ligga med någon så säger jag att jag vill träffa personen "for drinks". Det har ALLA fattat vad jag menat med. En kille insisterade länge att vi skulle ses för middag och jag fortsatte säga drinks och till slut så sket vi i det, dvs båda fattade vad det betydde men han ville ha en riktig dejt och jag ville bara ligga.

Så mitt tips är att föreslå nåt liknande. Du skrev att det var nån snubbe du gärna ville ta ett par glas med? Så föreslå det :).

Nu har jag föreslagit att vi ska ta en öl (jag dricker allt utom öl :p). Han va på, men intresset känns lite halvsvalt. Vi får väl se. Ingen big deal om det inte blir något, förutom att jag missar chansen att snacka spanska :arghh:.

Då får du väl leta bland äldre personer och hoppas på att det är bättre där :p När jag var 18-20år så träffade jag mestadels män som var ca 30, till stor del för att de i min ålder kändes så tokigt fjantiga/irriterande/jobbiga. Även den man jag träffar nu är ganska mycket äldre än mig, många skulle nog säga att det är "på tok för mycket". Så länge vi inte pratar om något som påminner oss om åldersskillnaden så känns det helt ok. (jag har även träffat ett flertal män i min ålder, så jag är inte "knäpp" och bara letar bland äldre ;) )

Tack så mycket för tipset om lite "äldre" män! :bow:
Har nu så smått börjat prata med några som är 26-29 år gamla (dvs. 6-9 år äldre än mig). Och alltså, det är verkligen något helt annat än de 20-23 åringar jag brukade snacka med innan! De äldre går det ju faktiskt att föra en normal, vettig, konversation med :eek: Det är (i sammanhanget) en snudd på religiös känsla! :love:

Har precis reggat mig på bc. Nu förstår jag var männen hänger :sneaky:. Få som skriver på tinder, men här dundrar mejlen in. Ingen intressant än sålänge men jag är ändå positivt överraskad av att de är trevliga i sina mejl. Hade förväntat mig total galenskap.

Venezolanen som jag vill ligga och snacka spanska med verkar intresserad ändå :). Ska bli kul att träffa honom i nyktert tillstånd.

Insåg senast jag var hos militären att jag inte kommer få några känslor där heller.

Vi klickar verkligen inte alls på andra plan än sängen. Skönt ändå, men jag vill känna hjärtklappning och rus.. är väl bara för tidigt :)

Har precis reggat mig på bc. Nu förstår jag var männen hänger :sneaky:. Få som skriver på tinder, men här dundrar mejlen in. Ingen intressant än sålänge men jag är ändå positivt överraskad av att de är trevliga i sina mejl. Hade förväntat mig total galenskap.
.

Nä har inte stött på många "nötter" där... Killar är väldigt raka och jag föredrar det alla dar i veckan....
Jag har visserligen skaffat plusmedlemskap så nu får jag dessutom bara meddelanden från den åldersgrupp jag "söker" i ...

Okej hörrni, jag är helt totalt jättelost och smått skräckslagen vid tanken, men jag funderar på att skaffa tinder. Så. Är tinder bara för sex/kk-relationer? Vad ska jag tänka på för att undvika nybörjarmisstag(rörande allt från bildval till sekretessinställningar(?) till hemliga nya kodord som jag inte förstår eftersom jag fortfarande tror att det är "titta på etsningar" som gäller:p)? Jag är egentligen inte i första hand ute efter något tillfälligt, men är kanske samtidigt inte helt redo för något seriöst och behöver närma mig detta med försiktighet:eek::D

Herregud, just nu är det mycket karlar. Orkar inte ens presentera dem här i tråden, men en utav dem förtjänar ett eget inlägg.

Vi träffades på en fest igår kväll och gick hem tillsammans. Tanken var väl att vi skulle ligga, men vi hade bara så mycket att prata om. Satt uppe och drack bubbel och snackade skit till kl. 8 på morgonen. Det var liksom känslor i luften på ett helt annat sätt än vad det brukar vara, och vi pratade om att det känns som att vi känt varandra hur länge som helst. Det var något i mig som bara kändes som "hemma", med honom.

I morse slog hela systemet bakut. Jag fick total panik och ringde en kompis och bara grät. Snyftade helt orimliga saker som typ "Tänk om han kommer slänga sina smutsiga kläder på mitt golv? JAG VILL INTE HA KLÄDER PÅ GOLVET!" och "Han glömde släcka badrumslampan två gånger och jag kan liksom inte leva mitt liv med en tänd badrumslampa! Eller att alltid behöva tjata om det!"

O_o

Tror visst att det är en viss fröken här som inte alls är lika redo för något seriöst som hon själv tror..

@ptr klippa och raka sig för att skaffa tjej?! Jisses... Jag som typ bara har dejtat killar/män med skägg :P
Ja skulle det gälla så skulle det formligen stå en kö utanför huset, för nu vart det bra kort! Nu är det inte bara så andra inte känner igen mig, nu är det så jag undrar vad det är för rolig gubbe som dyker upp i spegeln!

Herregud, just nu är det mycket karlar. Orkar inte ens presentera dem här i tråden, men en utav dem förtjänar ett eget inlägg.

Vi träffades på en fest igår kväll och gick hem tillsammans. Tanken var väl att vi skulle ligga, men vi hade bara så mycket att prata om. Satt uppe och drack bubbel och snackade skit till kl. 8 på morgonen. Det var liksom känslor i luften på ett helt annat sätt än vad det brukar vara, och vi pratade om att det känns som att vi känt varandra hur länge som helst. Det var något i mig som bara kändes som "hemma", med honom.

I morse slog hela systemet bakut. Jag fick total panik och ringde en kompis och bara grät. Snyftade helt orimliga saker som typ "Tänk om han kommer slänga sina smutsiga kläder på mitt golv? JAG VILL INTE HA KLÄDER PÅ GOLVET!" och "Han glömde släcka badrumslampan två gånger och jag kan liksom inte leva mitt liv med en tänd badrumslampa! Eller att alltid behöva tjata om det!"

O_o

Tror visst att det är en viss fröken här som inte alls är lika redo för något seriöst som hon själv tror..
Fortsätter det kännas bra kommer ni att jämka ihop er om sådana detaljer! Att du reagerar är nog för att huvudet faktiskt känner sig berört och funderar på vart det ska ta vägen.

O_o

Jag blir alltid lite rädd när jag träffar någon jag gillar eller om det börjar bli seriöst.
Kan det vara något sånt?

Jag blir alltid lite rädd när jag träffar någon jag gillar eller om det börjar bli seriöst.
Kan det vara något sånt?

Totalt livrädd. Alla dom där larviga frågeställningarna utvecklades senare under samtalet till "Tänk om det inte blir bra?", "Tänk om jag inte blir lycklig?", "Tänk om han blir sjuk?", "Tänk om han dör?!" Och så grät jag liksom hysteriskt från ingenstans över den här fiktiva tragedin till relation.

Det här med att mitt ex försökte ta sitt liv verkar ha satt djupare spår än vad jag trodde. Det var nytt för mig, men helt plötsligt väldigt tydligt.

Totalt livrädd. Alla dom där larviga frågeställningarna utvecklades senare under samtalet till "Tänk om det inte blir bra?", "Tänk om jag inte blir lycklig?", "Tänk om han blir sjuk?", "Tänk om han dör?!" Och så grät jag liksom hysteriskt från ingenstans över den här fiktiva tragedin till relation.

Det här med att mitt ex försökte ta sitt liv verkar ha satt djupare spår än vad jag trodde. Det var nytt för mig, men helt plötsligt väldigt tydligt.

Det är hårt att ha levt bredvid en sådan människa. Det märker en för livet och är något man behöver få hjälp med att hantera. Om inte annat för att inte lasta på en ny bekantskap detta där man istället vill ägna energin åt att bygga relation.
Sen den tråkiga sidan, rädslan och risken för att man dras till ytterligare än som har samma tendenser liggande och lurande där inne i själen.

Det är hårt att ha levt bredvid en sådan människa. Det märker en för livet och är något man behöver få hjälp med att hantera. Om inte annat för att inte lasta på en ny bekantskap detta där man istället vill ägna energin åt att bygga relation.
Sen den tråkiga sidan, rädslan och risken för att man dras till ytterligare än som har samma tendenser liggande och lurande där inne i själen.

Den lurar absolut. Min vän försökte lugna mig idag och säga att relationen med mitt ex var en mycket speciell sådan och att jag inte borde vara orolig för att det ska bli så illa igen, då vanliga relationer inte går så snett. Hon trodde inte att jag riskerar att dras till en sådan person en gång till. Jag sa att oavsett om jag skulle dras till en liknande person igen eller inte så finns det minst lika svåra trauman som kan drabba en relation. Tänk om han får cancer? Tänk om han dör i en bilolycka? Hon sa att man inte kan gå och vara rädd för sådana saker, och det fattar jag såklart själv också. Frågan är bara.. om man är rädd då, ändå?

Hon sa att man inte kan gå och vara rädd för sådana saker, och det fattar jag såklart själv också. Frågan är bara.. om man är rädd då, ändå?
Är man kär nog så får det vara värt det, fastän man är rädd. Det finns saker jag är så orolig över att jag blir fysiskt illamående av bara tanken. Så jag knuffar knuffar knuffar undan tankarna varje gång de kommer. Vad är alternativet? Inte leva med min man som jag älskar så mycket av rädsla för att nåt ska hända honom? Det går ju inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar