Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur agerar ni när ni bara vill ligga med någon?

Det här är andra gången jag träffar någon ute och vi båda säger att vi vill ses igen. Sedan rinner det ut i sanden. Jag vet inte vad jag ska skriva efteråt och känner mig osäker i situationen.

Den killen jag har på tråden nu skulle jag helst vilja träffa ute och dricka ett glas. Känns det rätt kan jag bjuda hem honom. Har dock otroligt svårt att ta det steget. Hade varit lättare om den andra hade frågat så kunde jag bara svarat ja.

Jag fattar inte var jag fått denna blyghet (eller vad det nu är) ifrån. Jag har ju oftast inga problem att gå fram till en kille ute och ge mitt nummer eller ev. va den som tar initiativ till hångel.

Har inte lärt mig än hur man får till sex som singel.

Det här är andra gången jag träffar någon ute och vi båda säger att vi vill ses igen. Sedan rinner det ut i sanden. Jag vet inte vad jag ska skriva efteråt och känner mig osäker i situationen.

Den killen jag har på tråden nu skulle jag helst vilja träffa ute och dricka ett glas. Känns det rätt kan jag bjuda hem honom. Har dock otroligt svårt att ta det steget. Hade varit lättare om den andra hade frågat så kunde jag bara svarat ja.

Jag fattar inte var jag fått denna blyghet (eller vad det nu är) ifrån. Jag har ju oftast inga problem att gå fram till en kille ute och ge mitt nummer eller ev. va den som tar initiativ till hångel.

Jag träffade ju min militär på krogen, vi for till honom och låg. Åkte hem på morgonen och sen skickade jag ett sms på kvällen och frågade om han ville träffas igen!

Han skrev ju då att ja, men bara om vi ligger, typ.

Inga krusiduller utan pang på :D

Bjud ut på ett glas whatever. Känns det bra när ni är på väg därifrån fråga om han har lust att följa med hem på.. Jag hade nog sagt en kopp te eller kaffe eftersom jag är ganska öppen med att jag dricker mycket sådant, sen om det inte är riktigt det jag menar behöver ju inte han veta ;) (Även om jag tror att han kommer fatta vinken).

Känner exakt detsamma!
Sista månaden har det känts som att det vore bättre att plocka ut hjärnan och låsa in det i familjens antika träskåp innan man öppnar Tinder :yuck:
Har också insett att det nog finns legitima anledningar till att jag varit singel hela mitt liv, mina (relativt) snart 20 år till trots. Som dagens 19-25 åringar är står man inte ens ut med de 5 min på Tinder. :yuck:
Då får du väl leta bland äldre personer och hoppas på att det är bättre där :p När jag var 18-20år så träffade jag mestadels män som var ca 30, till stor del för att de i min ålder kändes så tokigt fjantiga/irriterande/jobbiga. Även den man jag träffar nu är ganska mycket äldre än mig, många skulle nog säga att det är "på tok för mycket". Så länge vi inte pratar om något som påminner oss om åldersskillnaden så känns det helt ok. (jag har även träffat ett flertal män i min ålder, så jag är inte "knäpp" och bara letar bland äldre ;) )

Då får du väl leta bland äldre personer och hoppas på att det är bättre där :p När jag var 18-20år så träffade jag mestadels män som var ca 30, till stor del för att de i min ålder kändes så tokigt fjantiga/irriterande/jobbiga. Även den man jag träffar nu är ganska mycket äldre än mig, många skulle nog säga att det är "på tok för mycket". Så länge vi inte pratar om något som påminner oss om åldersskillnaden så känns det helt ok. (jag har även träffat ett flertal män i min ålder, så jag är inte "knäpp" och bara letar bland äldre ;) )

Låter väldigt vettigt! Och har själv övervägt det faktiskt. Över 33-35 känns lite väl "too much" men har faktiskt ändrat åldersintervall på Tinder från 18-25 till 22-30 nu. Bara presentationerna hos folk som är 10 år äldre än mig känns liksom så mycket mognare! :p

Låter väldigt vettigt! Och har själv övervägt det faktiskt. Över 33-35 känns lite väl "too much" men har faktiskt ändrat åldersintervall på Tinder från 18-25 till 22-30 nu. Bara presentationerna hos folk som är 10 år äldre än mig känns liksom så mycket mognare! :p
Det är bara att testa sig fram! :D Ibland kan det vara skönt att strunta i åldern (däremot inte strunta i om männen ljuger om sin ålder...).

Jag har intervall på 23-39, men jag "gillar" mest i åldersspannet 28-35 ungefär. Själv är jag 25 och det är ungefär där det känns bekvämt. Den äldsta jag träffat för en kopp kaffe är 40, vi har pratat med varandra sedan ungefär september och vi har snackat minst en gång i veckan, ofta fler, sedan dess och träffades för en kaffe innan jul. Där är vi båda medvetna om att det inte blir någonting, men vi är otroligt goda vänner och har ju uppenbarligen utbyte av varandra :)

Frågan blir väl lite varför dessa äldre män skulle vara intresserade?
Nu vet jag inget om just @Dressyrtjejen_97, hur hon uttrycker sig på dejtingsidor osv. Inte heller vet jag hur dejtingsidor fungerar riktigt :p Meen de äldre män jag träffat (och människor i allmänhet) trodde alltid att jag var ca 25 år gammal när jag var 17-20år, även efter att ha pratat med mig ett bra tag. De män som blev intresserade av mig trodde alltså att vi var mer jämngamla än vad vi faktiskt var och att det var mer "ok" än vad det kanske hade varit annars i allmänhetens ögon.

Mannen jag träffar nu, tja, han kanske vill träffa mig mest för att det kan vara någon slags "bekräftelse" för honom att han på något vis kan få uppskattning av någon som är så mycket yngre som jag är. Det vet jag inte. Inte heller bryr jag mig ett dugg om det, för vi trivs så otroligt bra ihop. Det borde väl ändå vara det viktigaste?

Intervall 26-42 här.. är själv 31. I princip alla jag har träffat har varit yngre än mig (förutom kollega 1) verkar ha en dragning dit...

Nu har jag i princip bara dejtat på engelska men när jag bara vill ligga med någon så säger jag att jag vill träffa personen "for drinks". Det har ALLA fattat vad jag menat med. En kille insisterade länge att vi skulle ses för middag och jag fortsatte säga drinks och till slut så sket vi i det, dvs båda fattade vad det betydde men han ville ha en riktig dejt och jag ville bara ligga.

Så mitt tips är att föreslå nåt liknande. Du skrev att det var nån snubbe du gärna ville ta ett par glas med? Så föreslå det :).

Nu vet jag inget om just @Dressyrtjejen_97, hur hon uttrycker sig på dejtingsidor osv. Inte heller vet jag hur dejtingsidor fungerar riktigt :p Meen de äldre män jag träffat (och människor i allmänhet) trodde alltid att jag var ca 25 år gammal när jag var 17-20år, även efter att ha pratat med mig ett bra tag. De män som blev intresserade av mig trodde alltså att vi var mer jämngamla än vad vi faktiskt var och att det var mer "ok" än vad det kanske hade varit annars i allmänhetens ögon.

Mannen jag träffar nu, tja, han kanske vill träffa mig mest för att det kan vara någon slags "bekräftelse" för honom att han på något vis kan få uppskattning av någon som är så mycket yngre som jag är. Det vet jag inte. Inte heller bryr jag mig ett dugg om det, för vi trivs så otroligt bra ihop. Det borde väl ändå vara det viktigaste?

Jag uttrycker mig (nog, lite svårt att vara objektiv mot mig själv) rätt "vuxet" och det har faktiskt hänt att killar som varit +/- jämnåriga med mig trott att jag varit typ 10 år äldre än de - bara för mitt sätt att uttrycka mig. (Och då skriver jag ändå "bara" på ungefär samma sätt som här på Buke).
Nej, men öht beskrivs jag som rätt så "lillgammal" så det kan säkert göra sitt...

Lyssnade på radio. Artisten Charlotte Perrelli berättade att de hade fått reda på att någon använt bilder på hennes man på en dejtingsida. Även andra mindre kända personer hade varit med om det
Varför gör folk så? Då kan de ju aldrig träffa personerna?

Praktikanten hörde av sig nu..
Jag känner nada, vi klickade ju bra, men det var inget vidare i sängen :o

Vinkevink! :)

Jag trodde ju inte ett ögonblick att ni inte skulle komma på det. Egentligen trodde jag det skulle komma fram lite tidigare än det gjorde, men när jag lagt upp bilderna i bildtråden sa jag att nu är det dags för popcorn :D.

Redan när jag sa att jag strukit mig från dejtingsajterna förväntade jag mig nyfikna frågor om varför. Men det var ingen som undrade.
Stort grattis och lycka till med allt i framtiden.

Nu har jag i princip bara dejtat på engelska men när jag bara vill ligga med någon så säger jag att jag vill träffa personen "for drinks". Det har ALLA fattat vad jag menat med. En kille insisterade länge att vi skulle ses för middag och jag fortsatte säga drinks och till slut så sket vi i det, dvs båda fattade vad det betydde men han ville ha en riktig dejt och jag ville bara ligga.

Så mitt tips är att föreslå nåt liknande. Du skrev att det var nån snubbe du gärna ville ta ett par glas med? Så föreslå det :).

"Ta en öl" är väl en klassiker här? Även om man inte dricker öl :p

Lyssnade på radio. Artisten Charlotte Perrelli berättade att de hade fått reda på att någon använt bilder på hennes man på en dejtingsida. Även andra mindre kända personer hade varit med om det
Varför gör folk så? Då kan de ju aldrig träffa personerna?
Vilket styrker min teori om att de värsta slemmen på dejtingsajterna inte vill träffas IRL, de vill bara ofreda kvinnor via nätet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: lingonben
·
Relationer Skapade ett nytt konto för att kunna vara anonym. När ens partners ex har stora problem med ens relation och inte kan låta bli att...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits