Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var ju ändå ett lite mer kreativt svar än jag brukar få. Själv brukar jag skriva lite om varför jag blivit intresserad och så lite kortfattad info om mig.

När någon skriver "Hej, hur mår du", så känns det bara som en tom raggningsfras. Jag kan inte föreställa mig att personen faktiskt bryr sig på riktigt eftersom vi inte känner varann. Ibland funderar jag på att svara med en novell full med misär (påhittad). Då springer de nog åt andra hållet fortare än kvickt.

Jag gör det ibland. Skriver ett halvlångt svar att det inte är så bra och broderar ut om svårigheterna med aggressiv cancer i slutskedet samt vad det gör mer i detalj, men att jag försöker i alla fall...

(Nej jag har inte cancer. Inte vad jag vet om i alla fall)

Man kan väl konkluderar det är bra där finns någon för alla :bump:

Själv svarade jag aldrig på "Hej hur är det?" eller "läget" när jag hade HP. ibland kunna jag snegla in profilen, så om det hade varit världens snyggis med en intressant profiltext, så hade jag nog svarat :angel: Men 99 % av fallen, så saknade dessa "kortisar" profiltext, eller utroligt likgiltig profil.... Vad är "the Selling Point" då? :arghh:

Senast ändrad:
Det gör jag av noveller. Orkar inte ens läsa.
Är en rastlös person :p
Hur vet du då om du spiller tid på någon som är ointressant? Eller behövet du ägna tid åt att komma fram till det?

Jag är lite tidsmedveten och har inte lust att prata goja med folk i onödan. Jag vill veta direkt varför jag ska intressera mig för någon. Världen är så full med stolpskott att det skulle krävas för mycket av mig för att sålla bort de ointressanta om jag ska gagga med alla.

Man kan väl konkluderar det är bra där finns någon för alla :bump:

Själv svarade jag aldrig på "Hej hur är det?" eller "läget" när jag hade HP. ibland kunna jag snegla in profilen, så om det hade varit världens snyggis med en intressant profiltext, så hade jag nog svarat :angel: Men 99 % av fallen, så saknades dessa "kortisar" profiltext, eller utroligt likgiltig profil.... Vad är "the Selling Point" då? :arghh:
Samma här. Jag orkar inte snacka med anonyma människor som inte har något att komma med.

Hur vet du då om du spiller tid på någon som är ointressant? Eller behövet du ägna tid åt att komma fram till det?

Jag är lite tidsmedveten och har inte lust att prata goja med folk i onödan. Jag vill veta direkt varför jag ska intressera mig för någon. Världen är så full med stolpskott att det skulle krävas för mycket av mig för att sålla bort de ointressanta om jag ska gagga med alla.

Eftersom jag använder tinder så tycker jag ju redan att personen har något som intresserar mig, annars hade vi ju inte matchat från början.
Några snabba meddelanden fram och tillbaka ger rätt bra bild om det är något att fortsätta med eller om det är hejdå.

Eftersom jag använder tinder så tycker jag ju redan att personen har något som intresserar mig, annars hade vi ju inte matchat från början.
Några snabba meddelanden fram och tillbaka ger rätt bra bild om det är något att fortsätta med eller om det är hejdå.
Jag började med tinder för några dagar sedan och tycker inte det ger något. Två matchningar har det blivit. Den ena skickade jag ett meddelande till men fick inget svar. Den andra försvann medan jag funderade på vad jag skulle säga. Men rent generellt tycker jag det är svårt att få en bild av hur personen är då det vanligen bara är ett foto på personen och i bästa fall någon ynklig rad som inte säger så mycket.

Men jag har nog lite högre krav än de flesta på vilken sorts person jag kan tänka mig att ha en relation med. Det är t.o.m. möjligt att den personen inte finns, men då är det så.

Jag började med tinder för några dagar sedan och tycker inte det ger något. Två matchningar har det blivit. Den ena skickade jag ett meddelande till men fick inget svar. Den andra försvann medan jag funderade på vad jag skulle säga. Men rent generellt tycker jag det är svårt att få en bild av hur personen är då det vanligen bara är ett foto på personen och i bästa fall någon ynklig rad som inte säger så mycket.

Men jag har nog lite högre krav än de flesta på vilken sorts person jag kan tänka mig att ha en relation med. Det är t.o.m. möjligt att den personen inte finns, men då är det så.

Mina krav är enorma, därför jag är singel :p
Men det är trevligt tidsfördriv och lite lösa förbindelser är ju sällan fel :D

Mina krav är enorma, därför jag är singel :p
Men det är trevligt tidsfördriv och lite lösa förbindelser är ju sällan fel :D
precis det där rumsterar i mitt huvud ibland - kraven, vad skal man godta och inte. Det är jo SÅ svårt. Jag har vissa "krav", men jag är också beredd att sätta ner dessa för rätt person, då jag själv inte är perfekt, men det måste jo vara en balans. Killen jag träffar, han är sin "egen", utroligt känslig individ, med vissa sär-egenheter, men jo mer jag lärt känna honom, jo mer gillar jag hans "brand of crazy" (han är alltså inte galen, galen, men typ som mig, galen :rofl: Makes sense? ). Han är utroligt reflekterande och dom konstigheterna som kommit upp har gått att prata om och kommit fram till orsaken bak & varför när det varit något frågetecken från min sida.
Sen känns det bara bra att vara med honom, saknar honom när jag inte är med honom.... Men vi ger varandra väldigt mycket space, fast vi bor ganska nära, då vi inte vill det skal bli för mycket. Så han träffar sina kompisar, jag träffar mina & hänger i stallet och vad jag annars ägnar mig åt :laugh: Jag hoppas verkligen detta utvecklar sig till någonting seriöst med tiden, när jag fått ordning på mitt struliga liv!

(väldigt lång spin-off på Bison's inlägg, ooops :angel:)

Jag måste ju erkänna att jag är smått imponerad över sambomannens ihärdighet, vi har ju faktiskt haft kontakt med varandra i ~1 år nu, men han är trevlig, rolig att snacka med och även om han gärna vill komma hit så respekterar han ju min något avoga inställning till att involvera mig med en redan upptagen man.

Hade han varit singel däremot.. Ögongodiset där :D

Intressant dock att flera som jag hade kontakt med när jag faktiskt sökte något har börjat höra av sig igen. Måste vara vårkänslorna som stiger likt saven i björkarna :idea:

Pratade med en man häromdagen som verkligen var intelligent, empatisk, rolig och trevlig på samma gång, och inser i efterhand att jag mycket sällan råkat på denna kombination, speciellt som han dessutom var snygg.

Om han bara varit 10 år äldre, singel och blind också... ;)

Jag undrar lite grann hur ni skulle tolka meningen "Jag letar efter någon som kan diska efter att jag lagat mat åt oss". Ibland brukar jag skämtsamt säga att det jag önskar i ett förhållande är "bla bla bla" och så avslutar jag med meningen ovan. Tolkar ni det som något med glimten i ögat eller att jag faktiskt anser att personen jag söker ska diska. Alltid.
Funderade på att lägga till det som en litet skämtsamt avslut på min profil, men undrar hur det skulle tolkas av andra.
Om jag var det minsta tveksam skulle jag inte använda det. Kill your darlings.

Min personliga tolkning av det skulle vara att du inte tål en partner som också vill laga mat.

Edit: äh, jag menar inte tål. Jag menar att du gör en tydlig markering om att det du som lagar maten. Om jag gillade att laga mat skulle jag inte gilla den markeringen.

Hör och häpna men jag fick ett meddelande idag O_o och en bild på en spårvagn :D Tydligen väldigt stressad på jobbet.

Min vän fundera spå om han kör något slags 7 dagars spel (hon påstår att de är populära just nu).

Igår skypade jag med Italienaren också, som tyckte att det var ok att typ inte ha några kläder på för jag kunde ju inte se något ändå och han var ju faktist inte naken då han hade strumpor på sig :rofl: Vet inte riktigt vad hans deal är men jag behandlar det som att han inte är intresserad mer än vänner (humorn är ju på rätt ställe för mig i alla fall :D)

Blockar jag så kommer jag aldrig sluta undra hur många meddelanden han skickar innan han ger upp på riktigt - så nä. What can I say, idioter roar mig :)
Av någon anledning låg jag och funderade på den där dåren när jag hade migrän igår ... Och jag kom på vad jag hade velat göra precis innan jag blockade honom.

"Hej hej, tack för dina 40 meddelanden, mina följare har haft så himla roligt åt dem!"

Så hade han ju fått fundera på vilka sociala medier jag delat dem på :D

Av någon anledning låg jag och funderade på den där dåren när jag hade migrän igår ... Och jag kom på vad jag hade velat göra precis innan jag blockade honom.

"Hej hej, tack för dina 40 meddelanden, mina följare har haft så himla roligt åt dem!"

Så hade han ju fått fundera på vilka sociala medier jag delat dem på :D
Oooooh, jag gillar hur du tänker! Han har varit knäpptyst bra länge nu så varför inte, jag snor din replik rakt av :angel: Faaast jag ändrar 40 till 53 :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Svar
1 045
· Visningar
108 021
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser