Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte bara berätta att jag numer är sambo. Jag blev faktiskt den i den här tråden som helt enkelt blev sambo utan att vara himlastormande, upp-över-öronen- förälskad.
Och det fungerar förvånansvärt bra, måste jag säga.
Gulliga fika-killen och jag hittade en drömlägenhet som vi köpte tillsammans och det är lite som att bo med en kompis. Och faktum är att jag faktiskt inte saknar något alls. Tycker t om att livet är toppen! :)

Åh vad kul!!
Så ni hänger ihop ännu. Skoj :)

Skickade ett meddelande. Ej läst, men personen verkar vara inloggad med jämna mellanrum :confused::meh:

Oavsett, så är personen så halvt mysko med kontakt att jag inte vet om jag orkar med det här. Känner inte riktigt att man kan lita på honom av någon anledning. Med tanke på att han antagligen blir av med jobbet i Juni och jag flyttar i Januari hade det ju kunnat utvecklats till något trevligt utan att bli något permanent liksom.

Vet inte riktigt hur man dejtar här, tinder vågar jag inte gå inte närheten av det verkar vara rena köttmarknaden om du är västerländskt eller så måste du följa tre tusen tinder dejt etiketts regler O_o:meh:

"Färg på dina strumpor vart är du kittlig"

Jag har en tå som efter ett antal operationer ser helt jävla crazy ut. Kanske borde skicka en bild? :angel:
Haha, han har jag också fått meddelande av! Om inte exakt lika så bra nära ändå. Bemödade mig inte med ett svar.

Har inte loggat in på vare sig HP eller tinder sedan jag träffat spanjoren. Han tog dessutom bort sin tinderapp sist vi var tillsammans. Då är man ju nästan ihop ;)

haha fick du svar från honom också?:eek: Och här trodde jag att jag va så himla speciell :cry::cry::cry:

Haha, han har jag också fått meddelande av! Om inte exakt lika så bra nära ändå. Bemödade mig inte med ett svar.

Har inte loggat in på vare sig HP eller tinder sedan jag träffat spanjoren. Han tog dessutom bort sin tinderapp sist vi var tillsammans. Då är man ju nästan ihop ;)
Haha det förvånar mig inte ett dugg att han är en sån :D Har inte bemödat mig med att svara jag heller, men skulle han be om en fotbild så får han se min tå! ;)

Av alla idioter som buketjejerna får kontakt så vinner nog fan dina. Trist om du faktiskt vill träffa någon, men det måste ju ändå vara rätt underhållande, det du får.
Haha antingen det eller så är andra lite tystare med stolpskotten :p
Ja, nackdelen är ju att jag faktiskt vill träffa nån. Men underhållningen är ett fint tröstpris under tiden :D

ARRRG inget svar. man vill inte sticka många mail men man vill gärna ha svar. trodde att dejten gick så bra, 7 timmar. men nu har hon inte svarat på ett dygn. Hoppas jag inte blev Ghostad .

ARRRG inget svar. man vill inte sticka många mail men man vill gärna ha svar. trodde att dejten gick så bra, 7 timmar. men nu har hon inte svarat på ett dygn. Hoppas jag inte blev Ghostad .
Kanske hon behöver lite space? Tycker inte det är ett dugg konstigt att man inte hör av sig på dejting mail direkt. Kunna förstå om det va sms/Messenger, men om man måste logga in för att svara kan man jo faktiskt vara upptagen med annat :)

Kanske hon behöver lite space? Tycker inte det är ett dugg konstigt att man inte hör av sig på dejting mail direkt. Kunna förstå om det va sms/Messenger, men om man måste logga in för att svara kan man jo faktiskt vara upptagen med annat :)
Hon skrev att hon inte klickade med mig. Inget att göra åt det.

...och du gick igen igång till 100 %. För din egen skull tycker jag att du ska försöka få till en mera laid back inställning då du träffar kvinnor. Nu är det från 0 till 100 och till 0 igen...och följande - från 0 till 100 och till 0 igen. Dejting är jobbigt, men om man försöker ta det med ro och för vad det är, så mår man bättre.

...och du gick igen igång till 100 %. För din egen skull tycker jag att du ska försöka få till en mera laid back inställning då du träffar kvinnor. Nu är det från 0 till 100 och till 0 igen...och följande - från 0 till 100 och till 0 igen. Dejting är jobbigt, men om man försöker ta det med ro och för vad det är, så mår man bättre.
Jag tänker också man kan lyckas att skrämma bort vettiga, bra människor om man är för på. Jag tror dom flesta (mig själv inklusive) blir lite skrämda av personer som är för på. särskilt direkt. Oftast en varningslampa, eftersom personer som är för på är det oftast inte för dom gillar den PERSONEN så mycket, men dom är så på alla, och det är sjukt osexigt....:grin:

Så är det ibland.
Vi har sett några gånger nu där du blivit förtjust i någon fort och sen känns det som du blir ledsen när det inte blir någon relation av det? Det känns som att du blir väldigt besviken?

Det är lite dubbelt för jag brukar tänka att dejtingsidor och att dejta är bäst att göra när man inte absolut vill träffa någon utan kan hålla lite distans till det. När man kan tänka att mitt liv är bra och jag är lycklig men en partner är en bonus.
Om man verkligen vill träffa någon så tror jag det är lätt att man blir besviken.

Det är lite dubbelt för jag brukar tänka att dejtingsidor och att dejta är bäst att göra när man inte absolut vill träffa någon utan kan hålla lite distans till det. När man kan tänka att mitt liv är bra och jag är lycklig men en partner är en bonus.
Om man verkligen vill träffa någon så tror jag det är lätt att man blir besviken.

Så tänker jag också. Det finns alltför många baksidor och nackdelar med förhållanden, att det verkligen inte duger med vem som helst. Jag har sett till att skapa mig ett liv jag trivs med och en eventuell relation, hur den än ser ut, ska göra mitt liv bättre, inte sämre.

Men att hitta rätt person är som att hitta en nål i en höstack.

När jag dejtade (för 1,5 år sen och för 8 år sen) så var alla (totalt kanske 7 st) dejter både långa och trevliga. Ingen var misslyckad och ingen jag träffade var konstig eller nån ren besvikelse. Men trots detta så var det både då för 9 år sen, och nu senast, bara en av dessa jag ändå ville fortsätta träffa. Man kan ju ha jättetrevligt för stunden utan att för den skull känna att det är »kärleks-läge«.

Jag letar just nu ny häst och det är som provridningarna – det finns hästar man absolut gillar att rida där och då, men när man tänker till och kollar på filmen efter så inser man att man ändå inte vill ta det stora steget att köpa dem. :D

När jag dejtade (för 1,5 år sen och för 8 år sen) så var alla (totalt kanske 7 st) dejter både långa och trevliga. Ingen var misslyckad och ingen jag träffade var konstig eller nån ren besvikelse. Men trots detta så var det både då för 9 år sen, och nu senast, bara en av dessa jag ändå ville fortsätta träffa. Man kan ju ha jättetrevligt för stunden utan att för den skull känna att det är »kärleks-läge«.

Jag letar just nu ny häst och det är som provridningarna – det finns hästar man absolut gillar att rida där och då, men när man tänker till och kollar på filmen efter så inser man att man ändå inte vill ta det stora steget att köpa dem. :D
Nog tycker jag liknelsen är bra slående!

Jag undrar lite grann hur ni skulle tolka meningen "Jag letar efter någon som kan diska efter att jag lagat mat åt oss". Ibland brukar jag skämtsamt säga att det jag önskar i ett förhållande är "bla bla bla" och så avslutar jag med meningen ovan. Tolkar ni det som något med glimten i ögat eller att jag faktiskt anser att personen jag söker ska diska. Alltid.
Funderade på att lägga till det som en litet skämtsamt avslut på min profil, men undrar hur det skulle tolkas av andra.

Jag undrar lite grann hur ni skulle tolka meningen "Jag letar efter någon som kan diska efter att jag lagat mat åt oss". Ibland brukar jag skämtsamt säga att det jag önskar i ett förhållande är "bla bla bla" och så avslutar jag med meningen ovan. Tolkar ni det som något med glimten i ögat eller att jag faktiskt anser att personen jag söker ska diska. Alltid.
Funderade på att lägga till det som en litet skämtsamt avslut på min profil, men undrar hur det skulle tolkas av andra.
Svårt att säga utan att ha läst meningen i dess sammanhang. Men hade jag läst det på en killes sida hade jag nog tyckt det låtit rätt drygt om jag ska vara ärligt..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Svar
1 045
· Visningar
107 993
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser