Dejt i går. Kille med invandrade föräldrar.
Han påstod att Sverige gör en vinst för varje flykting vi tar emot, eftersom vi får massor av pengar från EU. I gengäld så får flyktingarna en massa pengar i bidrag, lägenhet före alla andra (gratis), gratis tandvård och går före i kön till bl a vården.
"Det är bevisat".
Jag förnekade bestämt att jag nånsin hört talas om några sådana direktiv. Men då var det ju klart att jag inte skulle erkänna att det var så, för hur skulle det se ut?
Gick inte att hitta några trovärdiga källor hur mycket jag än googlade.
Han fick inte sova över.
Jisses. Förvånande hur någon alla kan tro på sånt där, men än mer förvånande när det är någon med invandrade föräldrar?
Fast allt är relativt. Anser man 24 kr per dag (168 kr/v) är massa pengar så...
Det är vad en ensamstående vuxen asylsökande får i dagersättning på boende där mat ingår. På boende utan mat får de den hisnande summan av 71 kr per dag.
Det ska då räcka till "allt". Personlig hygien, kläder, skor, medicin, tandläk och sjukvård (får de höga kostnader kan de få bidrag), eventuella "nöjen" osv. Plus då all mat om de får det högre beloppet.
Har man jobb (anställning) och egen bostad på grund av att Mig inte kan erbjuda boende på orten kan man få bostadsersättning på - håll i er - 350 kr/månad som ensamstående.
Ändå lever myten om de höga bidragen tydligen kvar.