Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gå bara fram och snacka med honom nästa gång du ser honom helt enkelt. Varför krångla till det mer än så?

Vi pratar flera gånger i veckan, problemet är väl att vi inte pratar om "rätt saker." Tillfället är inte på den nivån att jag skulle kunna fråga "Vill du träffas och dricka kaffe med mig på lördag?" och jag vet inte hur jag ska skapa ett sådant tillfälle.

Vi pratar flera gånger i veckan, problemet är väl att vi inte pratar om "rätt saker." Tillfället är inte på den nivån att jag skulle kunna fråga "Vill du träffas och dricka kaffe med mig på lördag?" och jag vet inte hur jag ska skapa ett sådant tillfälle.
ÄH, det går ju att byta samtalsämne! Om ni pratar, oavsett om vad, så kan du ju säga ungefär: "Förresten, nu när vi ändå pratar... Vill du träffas och dricka kaffe på lördag?". Det behöver inte vara så mycket mer avancerat än så ;)

Det är väl ingen konstig fråga om ni pratar flera gånger i veckan... Samla lite mod och fråga :) Inget tillfälle är perfekt, så kör, bara kör! Du har allt att vinna och inget att förlora på en såpass oskyldig fråga

Smiter in i tråden bara för att berätta om den smidigaste förfrågningen jag varit med om :D Skjutsade hem väninna och hennes kamrat som jag träffat för första gången den kvällen, precis när dom klev ur bilen vände sig kamraten till mig och sa "men du tycker väl om kaffe du va?" och jag sa "ja såklart!", -"men då kanske vi kan ses och ta en kopp?" och jag blev typ så paff att jag sa ja tack av bara farten. Det fick verkligen upp ögonen för mig att svårare än så behöver det faktiskt inte vara ;)

Hade en träff igår men det kommer inte bli mer. Tycker nog att det är lite tråkigt om jag är ärlig. Inte för att det hade kunnat bli varaktigt men det var kul att ses. Han har dessutom sagt att han ska vara rak och säga om det inte känns intressant, men än så länge har han bara slutat skriva precis som så många andra.

Å andra sidan har jag pratat med killen jag har nämnt innan i 7 timmar de två senaste dagar så att..

Alltså det här är ärligt uppriktigt och rejält pinsamt men jag bara måste skriva av mig.
Jag har inte varit singel sen jag gick i sjuan. Nu ska jag vara det. Jag vet att jag vill och behöver det. Sedan jag bestämde det och bara kapade allt så har det rullat på. Jobb i veckorna som är genuint socialt och roligt. Vänner, restaurangbesök och intressen på kvällarna och förra helgen blev jag hämtad på fredagen på jobbet av en riktig nära vän och tillbakakörd på måndagen och vi hade jättekul med ridning och matlagning och annat kul. Det har bara rusat förbi och känts så härligt egoistiskt nytt och fritt på något sätt!
Idag när slutade jobbet så handlade jag massa god mat och en fredagsblomma åt mig själv och åkte hem.
Och exakt där kom en vansinnigt konstig känsla. Vad händer nu? Borde jag planerat något att göra? Vad vill jag göra? Det är ju nu jag tänkt att det ska kännas så härligt att göra vad jag vill och bara njuta av friheten fast jag har ångest tror jag. Jag ser ju att jag är patetisk men känslan jag har nu är bara så märklig.

Alltså det här är ärligt uppriktigt och rejält pinsamt men jag bara måste skriva av mig.
Jag har inte varit singel sen jag gick i sjuan. Nu ska jag vara det. Jag vet att jag vill och behöver det. Sedan jag bestämde det och bara kapade allt så har det rullat på. Jobb i veckorna som är genuint socialt och roligt. Vänner, restaurangbesök och intressen på kvällarna och förra helgen blev jag hämtad på fredagen på jobbet av en riktig nära vän och tillbakakörd på måndagen och vi hade jättekul med ridning och matlagning och annat kul. Det har bara rusat förbi och känts så härligt egoistiskt nytt och fritt på något sätt!
Idag när slutade jobbet så handlade jag massa god mat och en fredagsblomma åt mig själv och åkte hem.
Och exakt där kom en vansinnigt konstig känsla. Vad händer nu? Borde jag planerat något att göra? Vad vill jag göra? Det är ju nu jag tänkt att det ska kännas så härligt att göra vad jag vill och bara njuta av friheten fast jag har ångest tror jag. Jag ser ju att jag är patetisk men känslan jag har nu är bara så märklig.
biteme_bigarmhug.gif

Och jag kan inte föreställa mig hur man gör när man inte är singel...

Det är så konstigt. Det är väl ovana. Det är ju inte det att det är superspännande att ta helg i en relation heller hela tiden men det har funnits en plan att förhålla sig till. Vad som ska göras vad som ska handlas och så vidare. Jag känner mig nog bara ovant ensam. har läst lite och ska på film nu så det går lite bättre.

Det är så konstigt. Det är väl ovana. Det är ju inte det att det är superspännande att ta helg i en relation heller hela tiden men det har funnits en plan att förhålla sig till. Vad som ska göras vad som ska handlas och så vidare. Jag känner mig nog bara ovant ensam. har läst lite och ska på film nu så det går lite bättre.
Och jag som mestadels varit singel. Har kanske varit singel i drygt 38 år och i relation i två.
Jag har än så länge kännt mig låst i relationer och fri som singel. Men det kanske är för jag varit i fel relationer...?

Jag ramlade in på en riktigt "sockersöt" profil, med en massa "så här kommer jag göra i vårt förhållande" (typ smeka ens hår och lämna massa söta post-it-lappar i lunchlådan, osv).

Sedan skriver han, "Det har blivit något fel på mitt pass. Det står att jag är 40 fast jag egentligen är 30! Så jag sätter 35 här. Ok? Ok!" Men jaha? Varför inte bara skriva den riktiga åldern?

Han avslutar presentationen med att beklaga sig över alla tjejer som inte "vågar" skicka meddelanden till honom, sådana fegisar är han inte intresserad av. Underförstått att han är ett riktigt kap och alla blir intresserade av att läsa hans press/se hans bilder. Samt beklagar han sig över alla tjejer som inte "vågar" ha offentliga bilder utan väljer privata.

Som profilbild har han en bild med texten, "Här står jag i min nya tröja, kom och känn! 50% ylle, 50% pojkvänsmaterial".

:yuck:

Jag ramlade in på en riktigt "sockersöt" profil, med en massa "så här kommer jag göra i vårt förhållande" (typ smeka ens hår och lämna massa söta post-it-lappar i lunchlådan, osv).

Sedan skriver han, "Det har blivit något fel på mitt pass. Det står att jag är 40 fast jag egentligen är 30! Så jag sätter 35 här. Ok? Ok!" Men jaha? Varför inte bara skriva den riktiga åldern?

Han avslutar presentationen med att beklaga sig över alla tjejer som inte "vågar" skicka meddelanden till honom, sådana fegisar är han inte intresserad av. Underförstått att han är ett riktigt kap och alla blir intresserade av att läsa hans press/se hans bilder. Samt beklagar han sig över alla tjejer som inte "vågar" ha offentliga bilder utan väljer privata.

Som profilbild har han en bild med texten, "Här står jag i min nya tröja, kom och känn! 50% ylle, 50% pojkvänsmaterial".

Fan vad jag trivs som singel plötsligt...

:rofl: :rofl: :rofl:

:rofl::yuck::banghead:

Jag kommer nog förbli singel, men när man läser sånt här känns det helt plötsligt helt okej och till och med att föredra :)

Wow! Han kryssade verkligen i alla rutorna. :rofl:

Fast inte de rutor man vill ha :meh:

Svarade nej på en kontaktförsök från en 8 år yngre kille eftersom han, enligt min högst personliga åsikt, är för ung. Fick ett mail tillbaka där han förklarar att han träffat många äldre kvinnor och det är ju faktiskt bara 8 år och...

Varför känns det som att jag upplever detta ofta. Vad har hans tycke och smak att göra med att jag inte är intresserad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka