Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv känner jag mest för att lägga ner det helt. Jag vet inte om jag orkar hålla på med att slösa min tid på ingenting, jag tycker jag har så mycket jag måste hinna med ändå att det känns bara jobbigt att försöka klämma in några dejter med karlar som är lika blasé som jag är.

Det känns som det är mest avskrap, bittra SD-sympatisörer, oallmänbildade, för unga eller för gamla eller på för långt avstånd. De i min ålder verkar mest leta 20-åringar och jag vägrar svara de som skriver i sin profil att det gör inget om jag är korkad bara jag är snygg. :meh:

Jaha, nu efterfrågas det om bilder från en som är långt över min övre åldersgräns. En som kallar sig ungdomlig till både sinne och utseende men vad jag kan se på hans bilder så behöver han starkare glasögon. Varför tror pensionärer att jag skulle vara intresserad? :arghh:

Ni med Tinder. Kan en person "försvinna" ur flödet utan att man svept åt nåt håll? Och inte visas igen? Eller har den andra personen ändrat något då?

Alltså säg jag sitter där och sveper och så dyker "Kalle" upp på skärmen. Innan jag tyckt varken bu eller bä blir jag dock upptagen med annat och klickar ner appen. Sen när jag lågt senare öppnar den så laddas nya personer. "Kalle" dyker inte upp i närmsta svepandet iaf. Och ja jag var på ungefär samma ställe båda gångerna och vet att Kalle också befann sig på ungefär samma ställe båda gångerna.

Personen återkom efter ett tag i flödet så det verkar bara sorteras om... :S

Full fart i helgen. Jag skrev tidigare att jag skulle hålla mig borta från M men av någon anledning går det bara inte. Jag skrev i ett inlägg i en annan tråd att jag ville ha mer passion i livet och det kommer jag definitivt att så men den snubben. Vi hade vårt första "gräl" i fredags när han gjorde ett ganska rejält övertramp och jag bestämde mig återigen för att bryta helt. Så bokade istället in en träff med E på lördagen och en med H på söndagen.

E är bara för söt. Vi pratade i flera timmar och det finns absolut en spänning där. Tyvärr blev det ingen avskedskyss så jag skickade ett sms när jag kom hem. "Det ligger något i att man oftare ångrar saker man inte vågade än saker man faktiskt gjort, hade gärna kyssts innan jag åkte". Tror ni inte att jag fick världens gulligaste sms tillbaka? "Då är vi två. Jag tror inte att jag har några problem med att hoppa fallskärm eller bungy-jump, men när det gällde att kyssa dig blev jag oerhört feg, även om det kändes som båda ville det. Konstigt nog är det exakt samma sak jag tänkt på sen du åkte". :love:

Dejten med H på söndagen gick bra. Vi pratade i två timmar och skrattade väldigt mycket. Han verkar också vara en bra kille och jag kan tänka mig att träffa honom igen. Har jag tur som bara hittat trevliga killar eller har jag för låga krav? :confused::rofl:

Men problemet är att varken E eller H får mig att känna lika mycket som M. M har något som stör mig oerhört samtidigt som jag inte kan låta bli honom. Jag körde en liknelse igår att jag kände mig som en fluga som cirkulerade runt en varm glödlampa. Trotts att man vet att det riskerar att brännas kan man inte låta bli. Han har bett om ursäkt för övertrampet och jag vet inte om jag är naiv eller inte men jag tror på honom. Ska träffa honom ikväll och vi ska försöka börja om. Låter ganska kul när man sätter det i perspektiv att vi haft kontakt i två veckor och träffats en gång. Men vi får se hur det går. Mitt liv står inte och faller med honom men han har något som gör att jag inte kan släppa honom. Det som gör mig mest orolig är att han kommit så nära att skulle han såra mig så skulle det göra ont, E och H han inte alls den makten över mig utan med dem känner jag mig i kontroll.

Full fart i helgen. Jag skrev tidigare att jag skulle hålla mig borta från M men av någon anledning går det bara inte. Jag skrev i ett inlägg i en annan tråd att jag ville ha mer passion i livet och det kommer jag definitivt att så men den snubben. Vi hade vårt första "gräl" i fredags när han gjorde ett ganska rejält övertramp och jag bestämde mig återigen för att bryta helt. Så bokade istället in en träff med E på lördagen och en med H på söndagen.

E är bara för söt. Vi pratade i flera timmar och det finns absolut en spänning där. Tyvärr blev det ingen avskedskyss så jag skickade ett sms när jag kom hem. "Det ligger något i att man oftare ångrar saker man inte vågade än saker man faktiskt gjort, hade gärna kyssts innan jag åkte". Tror ni inte att jag fick världens gulligaste sms tillbaka? "Då är vi två. Jag tror inte att jag har några problem med att hoppa fallskärm eller bungy-jump, men när det gällde att kyssa dig blev jag oerhört feg, även om det kändes som båda ville det. Konstigt nog är det exakt samma sak jag tänkt på sen du åkte". :love:

Dejten med H på söndagen gick bra. Vi pratade i två timmar och skrattade väldigt mycket. Han verkar också vara en bra kille och jag kan tänka mig att träffa honom igen. Har jag tur som bara hittat trevliga killar eller har jag för låga krav? :confused::rofl:

Men problemet är att varken E eller H får mig att känna lika mycket som M. M har något som stör mig oerhört samtidigt som jag inte kan låta bli honom. Jag körde en liknelse igår att jag kände mig som en fluga som cirkulerade runt en varm glödlampa. Trotts att man vet att det riskerar att brännas kan man inte låta bli. Han har bett om ursäkt för övertrampet och jag vet inte om jag är naiv eller inte men jag tror på honom. Ska träffa honom ikväll och vi ska försöka börja om. Låter ganska kul när man sätter det i perspektiv att vi haft kontakt i två veckor och träffats en gång. Men vi får se hur det går. Mitt liv står inte och faller med honom men han har något som gör att jag inte kan släppa honom. Det som gör mig mest orolig är att han kommit så nära att skulle han såra mig så skulle det göra ont, E och H han inte alls den makten över mig utan med dem känner jag mig i kontroll.
Jag förstår känslan.
Men- du skriver att han gjorde ett rejält övertramp efter två veckor?
Är han värd att satsa på?

Du skrev om M att han ville ha hårdare tag i sex än vad du vill. Och Jag vill nog ändå också vara med någon där jag inte behöver oroa mig för att få en massa blåmärken när han tar i mig.

Låter inte som en toppenkombo med vad du skriver i ditt senaste inlägg.

Jag förstår känslan.
Men- du skriver att han gjorde ett rejält övertramp efter två veckor?
Är han värd att satsa på?

Han sa en sak till mig som jag inte accepterar att bli kallad och jag markerade väldigt tydligt att jag inte tyckte att det var okej. Jag tror att han tog det på allvar och han verkade ärligt ledsen och ångerfull när han bad om ursäkt efteråt. Det jag är rädd för är att hamna i en situation där jag urskuldar saker han gjort. Jag vet att jag ligger på gränsen nu och det skrämmer samtidigt som det lockar.

Du skrev om M att han ville ha hårdare tag i sex än vad du vill. Och Jag vill nog ändå också vara med någon där jag inte behöver oroa mig för att få en massa blåmärken när han tar i mig.

Låter inte som en toppenkombo med vad du skriver i ditt senaste inlägg.

Angående sex så har vi pratat om det och jag tror att det kan finnas möjlighet för oss att hitta en väg där vi båda blir nöjda. Jag hör själv hur jag låter och jag vill verkligen inte hamna i en destruktiv relation. Gränsen är som sagt hårfin och jag vet vad jag skulle råda en vän i samma situation. Men ska träffa honom idag, annars vet jag att jag kommer gå genom hela livet och fundera. Vi ska träffas på en restaurang och jag kommer inte att följa med honom hem efteråt, jag måste hem och ta hand om djuren.

Vi hade vårt första "gräl" i fredags när han gjorde ett ganska rejält övertramp och jag bestämde mig återigen för att bryta helt.

Han har bett om ursäkt för övertrampet och jag vet inte om jag är naiv eller inte men jag tror på honom.

vi haft kontakt i två veckor och träffats en gång.

Begår någon ett rejält övertramp redan efter bara två veckor och 1 enda träff och dessutom i kombination vill ha betydligt hårdare sex än vad jag är intresserad av, så hade han snurrat så rejält av fartvinden som uppstår när jag springer åt motsatt håll att han inte kunnat gå på en rak linje på bra nog länge när han väl slutat snurra..

@Pernilla30 om du nu träffat två killar som känns bra, tycker jag absolut att du ska släppa M och kolla hur det utvecklas med de andra två. För mig ringer stora varningsklockor med att ni efter att ha haft kontakt i två veckor ska "börja om", det är tveksamt enligt mig om man någonsin kan/ska börja om, men två veckor in - nej det gör man inte. Släpp och gå vidare! De flesta har nog mött den där speciella personen som man blir helt utom sig av att vara nära, men om omständigheter inte är rätt, så är det inte värt det.

@Pernilla30: I all välmening men när du skriver om M ringer alla mina varningsklockor (och ja, jag har varit med för många män som inte varit bra för mig som gett liknande känslor som du har).

Var rädd om dig :heart

Jag skulle ALDRIG ge mig på något där jag ansåg gränsen vara hårfin. Aldrig.

Men var och en tar ju sina beslut.

Begår någon ett rejält övertramp redan efter bara två veckor och 1 enda träff och dessutom i kombination vill ha betydligt hårdare sex än vad jag är intresserad av, så hade han snurrat så rejält av fartvinden som uppstår när jag springer åt motsatt håll att han inte kunnat gå på en rak linje på bra nog länge när han väl slutat snurra..

@Pernilla30 om du nu träffat två killar som känns bra, tycker jag absolut att du ska släppa M och kolla hur det utvecklas med de andra två. För mig ringer stora varningsklockor med att ni efter att ha haft kontakt i två veckor ska "börja om", det är tveksamt enligt mig om man någonsin kan/ska börja om, men två veckor in - nej det gör man inte. Släpp och gå vidare! De flesta har nog mött den där speciella personen som man blir helt utom sig av att vara nära, men om omständigheter inte är rätt, så är det inte värt det.

Det är det här jag älskar med bukefalos. Allt stöd som finns och att det ändå känns som att vi alla vill varandra väl. Tack för att ni förmedlar det till mig! :heart

Jag vet att ni har rätt. Sitter här och kommer på väldigt många anledningar till varför jag inte ska lyssna på er men ingen idé att jag skriver ut dem här. Om inte jag tror på dem så kommer garanterat inte ni att göra det heller.

Det är det här jag älskar med bukefalos. Allt stöd som finns och att det ändå känns som att vi alla vill varandra väl. Tack för att ni förmedlar det till mig! :heart

Jag vet att ni har rätt. Sitter här och kommer på väldigt många anledningar till varför jag inte ska lyssna på er men ingen idé att jag skriver ut dem här. Om inte jag tror på dem så kommer garanterat inte ni att göra det heller.
Buke har flera gånger fått mig att nyktra
till då jag själv sett saker för rosaskimrande och då jag så gärna velat att det ska funka.

Nu är frågan kanske för personlig. Men det han kallade dig som var övertrampet? Var det i samband med sex?

Om svaret är ja, så du väljer själv om du vill gå eller ej. Men fundera lite på det jag skriver nedan först.

Först så det med hårt sex. Du skriver lite motsägelsefullt där. Dels att han varit lyhörd och backat där i början när du inte var bekväm. Det är bra. Samtidigt skriver du att du kanske vill ha nån där du inte behöver oroa dig för blåmärken.

Senare talar du om att ni nog kan hitta en medelväg båda är nöjda med.

HÄR tjuter mitt larm så det slår lock för öronen. Och inte för att han ska vara en psykotisk våldtäktsman. Utan för att jag själv vet att det där med att anpassa och undertrycka delar av sin sexualitet, eller försöka stretcha den att innefatta sådant man inte riktigt kanske drömmer om, det fungerar aldrig. Aldrig. Många, inkl jag, har försökt. Det går ett tag. Inte sen. Och man kan vara kompromissvillig som attans i början, men över tid så det gnager och pockar osv. Många (inte alla, de vettiga går istället) kommer då försöka flytta positionerna. Om den dominanta flyttar så är det oftast väldigt "curlat" för det innan, inklusive med känslor.

Men en sexuellt dominant man som på två veckor fått dig känna dig obekväm, fundera på om ni passar ihop sexuellt och gjort ett enormt övertramp. Det är INTE en särskilt bra sexpartner och visar enorm brist på grundläggande takt, ton och värderingar som bör finnas.

Jag, som om det inte framgått, gillar hårt sex - även jag får larmklockor som tjuter. Det där riskerar sluta riktigt tråkigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 521
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka