Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han sa en sak till mig som jag inte accepterar att bli kallad och jag markerade väldigt tydligt att jag inte tyckte att det var okej. Jag tror att han tog det på allvar och han verkade ärligt ledsen och ångerfull när han bad om ursäkt efteråt. Det jag är rädd för är att hamna i en situation där jag urskuldar saker han gjort. Jag vet att jag ligger på gränsen nu och det skrämmer samtidigt som det lockar.

Angående sex så har vi pratat om det och jag tror att det kan finnas möjlighet för oss att hitta en väg där vi båda blir nöjda. Jag hör själv hur jag låter och jag vill verkligen inte hamna i en destruktiv relation. Gränsen är som sagt hårfin och jag vet vad jag skulle råda en vän i samma situation. Men ska träffa honom idag, annars vet jag att jag kommer gå genom hela livet och fundera. Vi ska träffas på en restaurang och jag kommer inte att följa med honom hem efteråt, jag måste hem och ta hand om djuren.

Oavsett vad han kallade dig så är hans ord en del av den han är. Att cencurera vad han säger är bara att snygga till fronten. Hans värderingar kommer troligtvis vara de samma.

Nej det kom upp när vi pratade om skilsmässan från min exman. Så inget sexuellt i alla fall men oavsett inte acceptabelt.

För mig är det inget man säger till någon man vill inleda en relation till (vänskaplig eller mer spelar ingen roll). Oavsett betydelsen att du är eller att du betett dig som en. Tycker han att du handlat fel får han säga just det och inte ta till skällsord, det bådar inte gott för en god grund till en respektfull relation.

Nej det var i inte i samband med sex utan han kallade mig "jävla fitta" när vi chattade. Jag reagerade starkt för jag accepterar inte att bli kallad sådana nedsättande saker. I hans försvar så har vi tidvis en ganska grov jargong men sådana saker är inte okej för mig. För vissa kanske det inte är en stor grej men för mig är det oacceptabelt och jag har sagt åt honom att gör han det igen så kommer jag att lämna utan att tveka.

Jag vet att jag låter motsägelsefull. Problemet var nog att vi på något sätt triggade varandra första gången vi träffades. Det blev att vi testade gränserna vilket jag är ovan med efter 9 år med samma oerhört snälla och milda partner. Det som gjorde att jag inte blev rädd var just att han backade på en gång, ingen millisekunds fördröjning utan verkligen på en gång. Annars hade det inte alls känts bra.

Jag tror heller inte att han är så oerhört dominant egentligen, mer jag som är fruktansvärt oerfaren. Men jag känner mig så pass modig att jag säger ifrån när det är något jag inte gillar. Jag har i princip haft sex i missionären i 9 år så allt (och då menar jag allt) är oerhört nytt (och spännande). Jag har verkligen försökt vara tydlig med nu att jag är oerfaren och att han måste ta det lugnt, en sak i taget. Problemet är att jag inte vet vad jag gillar eftersom jag aldrig har provat något. Jag har i alla fall varit tydlig med att strypgrepp inte var något för mig. Det var en hand över halsen, inget blockerande av vare sig blod eller lufttillförsel så det var inget övergrepp på så vis och låter mycket vätte an vad det var. Men det gav mig ingenting och han påstår i alla fall att det är något han kan låta bli.

Jag var aldrig rädd för honom eller kände mig i underläge, tvärt om. Jag kände att jag höll i kontrollen hela tiden.

Du sitter redan och försvarar honom och berättigar. När du borde stå upp och rasa.

Den man som kallar mig jävla fitta ska vara glad om han slipper fysiskt våld. Han har bränt alla broar, alla skepp och alla chanser. INGEN kallar under NÅGRA omständigheter för det. ENDA gången jag "accepterat" det är i yrket när jag varit tvungen och även då har jag skarpt talat om vad jag anser om saken.

En vettig man sätter dig aldrig i läget du behöver backa vid första gången/första femtio jäkla gångerna. En vettig man lämnar dig med önskan om lite mer, lite hårdare, lite längre.

Så hur mycket du än försvarar honom så är han inte särskilt skillad. Ta det med hand över halsen. Skillad man smeker halsen, låter handen glida över halsen etc och checkar reaktion. SÄRSKILT om någon är oerfaren.

Det känns som du förminskar det du upplevde och kände. Snälla gör inte det. Det är DIN upplevelse som definierar. Inte vad det kunde varit, att det kunde varit värre, att någon annan skulle.... DIN upplevelse definierar.
Och han har fått DIG att känna si, ifrågasätta så och han har kallat DIG jävla fitta utan att ha nån känsla för hur det skulle tas.

Sen kan man sitta på kontrollen men vara rädd att utnyttja den. Ha det i åtanke. Den undergivna har alltid kontrollen (if not är det övergrepp) men om du visste hur många som inte använt den för att motparten kanske blir besviken/arg/inte vill träffas mer då/blaha blaha.

Så sitt inte och förminska dig själv och berättiga honom!

Läst ännu mer nu. Alltså @Pernilla30 du har redan dålig känsla, ni har känt varan två veckor och det är ändå strul redan. Men du går ändå, nästan trotsigt, emot förnuftet.

VARFÖR? Och kom inte med något kan inte stå emot etc. Du är vuxen, ni har känt varandra i 2 v, du kan se klart på situationen. VARFÖR vill du trotsa någon/något med ditt eget psykiska och fysiska välmående? Vad är vinsten?

Jag är beredd att sätta en månadslön att HAN dras till dig enbart för att du "tar" hur han behandlat dig, att du försvarar honom och förminskar dig själv osv. Sådana där män gör det. Skulle du stå upp för dig själv skulle han inte vara intresserad på samma vis.

Det här är hans BÄSTA sida. När han anstränger sig till Max. Smekmånaden. När han vill göra så gott intryck som möjligt. Hur känner du att han lyckas? Hur tror du han är om 3,6,12 månader?

Jag instämmer 100% i kören. "M" verkar inte direkt vara en omtänksam, kärleksfull man som visar respekt och omtanke för sin partner. Alla förtjänar att bli älskade utan att behöva "stå ut med" den typen av övertramp och respektlöshet han visar. Du "straffar" ingen annan än dig själv genom att utsätta dig för honom.

Ge de andra två en chans. Visst har du inte heller mött dem så många gånger? (eh... språkhjälpen: är det riktigt att använda "dem" såhär? Vad skriver man annars?)

Det kan ju ta en stund att lära känna någon såpass att man blir förälskad på allvar.

Turen jag var på i helgen var verkligen trevlig, och jag påmindes återigen om att det finns hopp om livet så att säga! Det var god stämning och en brokig samling människor med blandade yrken och livserfarenheter. Samtliga ungefär i min ålder och med starkt friluftsintresse.

Jag påmindes också om vad viktigt det är med kemi! Några var svåra att kallprata med, medan andra gick att dösnacka med om allt och ingenting i timtal! Det är så mycket lättare när man träffar många på en gång, det blir något helt annat än i en uttalad dejtsituation tycker jag.

Nu var ju inte detta en uttalad singelträff, men större delen av deltagarna visade sig vara singlar. Precis som på förra turen jag var med på!

Särskilt en av deltagarna var rent av lite småcharmig och verkade också ha behov av att lära känna fler folk här i stan och bor bara ett par km från mig. Jag kände nog lite mer kemi med honom faktiskt än med den som jag var på dejt med sist. Jag uppfattade honom som omtänksam och vänlig, och han hade väldigt snälla ögon. Det blev att vi gick tillsammans och pratade nästan hela gårdagen, så jag hann få en ganska rättvis bild av honom tror jag. Får se vad som händer med det. :)

Men problemet är att varken E eller H får mig att känna lika mycket som M. M har något som stör mig oerhört samtidigt som jag inte kan låta bli honom. Jag körde en liknelse igår att jag kände mig som en fluga som cirkulerade runt en varm glödlampa. Trotts att man vet att det riskerar att brännas kan man inte låta bli. Han har bett om ursäkt för övertrampet och jag vet inte om jag är naiv eller inte men jag tror på honom. Ska träffa honom ikväll och vi ska försöka börja om. Låter ganska kul när man sätter det i perspektiv att vi haft kontakt i två veckor och träffats en gång. Men vi får se hur det går. Mitt liv står inte och faller med honom men han har något som gör att jag inte kan släppa honom. Det som gör mig mest orolig är att han kommit så nära att skulle han såra mig så skulle det göra ont, E och H han inte alls den makten över mig utan med dem känner jag mig i kontroll.

Leta inte efter en partner att bränna dig på. Och ja, det är naivt att tro att han aldrig kommer gå över dina gränser igen. Han kommer göra det om och om och om och om igen och till slut kommer det kännas som att du inte har några gränser kvar för han har stampat på allihop. Du har ett val här, det är liksom inte "får de hur det går" utan jag VET hur det kommer gå.

Efter två veckor ska man inte behöva börja om. Och angående vad du säger att du inte vill hamna i en destruktiv relation: du är redan i en. Bryt nu för det kommer inte bli lättare med tiden.

Igår hade jag min dejt med M. Störtskön kille men jag gick inte riktigt igång på hans utseende. Men älskar hans röst så när man blundade och bara kände och lyssnade så var han :up: :rofl:. Inte pojkvänsmaterial då han kändes lite väl "skadad" men jag tror jag kan ha hittat mig mitt livs första kk, om vi bara lyckas hitta en medelväg då han gillar betydligt tuffare tag än vad jag är van vid. Men jag kände mig i kontroll hela tiden och han slutade/trappade ner på en gång när jag bad honom om det.

Jag var tyvärr tvungen att ställa in min dejt med A från Tinder idag :(. Diverse personliga problem gjorde att det blev omöjligt. Förhoppningsvis kommer jag att ha något ärende till Stockholm med jobbet här i december så då kanske vi kan träffas då istället.

@Pernilla30
3 dec är det citerade postat. För bara drygt 1 v sen.

Du tycker han kändes "för skadad" som pojkvänsmaterial...

Du visste ju redan då egentligen..

Det är det här jag älskar med bukefalos. Allt stöd som finns och att det ändå känns som att vi alla vill varandra väl. Tack för att ni förmedlar det till mig! :heart

Jag vet att ni har rätt. Sitter här och kommer på väldigt många anledningar till varför jag inte ska lyssna på er men ingen idé att jag skriver ut dem här. Om inte jag tror på dem så kommer garanterat inte ni att göra det heller.
Jag sällar mig ändå till kören. Ungefär som det du säger om M, så tror jag att många av de misärrelationer vi ser här började.

Inte vet jag om de två andra är något för dig, men vill du ha ett liv där dun partner stödjer dig och traskar bredvid dig, där ni tittar på varandra och åt samma håll växelvis - utan att bli rädda när någon av er visar den andra något i en helt oväntad riktning.

Eller vill du kämpa med en relation redan innan den har börjat och framåt?

@Pernilla30, läs vad du skrivit om M och fråga dig vad du hade sagt om någon annan skrivit samma sak. Gör sedan så. På riktigt.

Dessutom, i ett inlägg så skrev du:
"Däremot kommer jag oavsett ha en bättre förståelse till varför man stannar i destruktiva förhållanden efter det här."

Bara att den här mannen får dig att tänka i de banorna... Bryt kontakten med honom. NU.
Kan tillägga att jag själv varit i några inte allt för trevliga relationer samt några som bara varit "tråkiga och intetsägande" (ungefär som du beskrev din förra relation). Nu nyligen har jag fått kontakt med en man som på något vis lyckats charma mig ganska duktigt, en som har helt andra livserfarenheter än vad jag har och som inte direkt är blyg av sig.

Ändå blir det inget "Oj, han är helt annorlunda mot mina ex, ehm, hoppas att det går att vänja sig eller hitta en medelväg". Det är snarare "Ehm.. den här mannen verkar känna mig bättre än vad jag själv gör" :angel: Det gör han såklart inte egentligen, men han är otroligt respektfull, extremt uppmärksam och lätt att kommunicera med. Med det i grunden, då kan det bli riktigt jäkla bra. Finns inte den grunden, då går det snabbt åt helvete, framförallt om den ena visar tecken på att gilla "lite tuffare tag". (Med din M tycker jag dock att det låter som något mycket mer otrevligt än så som ligger till grund för allt... :crazy:)

Nej Pernilla Nej det där är inte rätt. En dominant person får den andra att känna sig bekväm och fullständigt trygg. Att säga att han inte kan låta bli att lägga handen över halsen visar vad okunnig han är.
Bedrövligt. Sedan ska du inte gå någon medelväg alls. Det är den som vill minst som sätter sin gräns och den gäller för båda. Går han över den så du känner dig obekväm eller otrygg är han rökt.
Sedan det där om jävla fitta. Konstigt sagt till nån man känt i två veckor. Det är fult och trist.
Jag får vibbar av att han förutom att dominera vill förnedra och det är en helt annan grej. Att kommentaren var medvetet vald och av sexuell natur. Vissa undergivna älskar förnedring och jag skulle slå till nån som försökte rakt i ansiktet och åka hem. Att ens ta ett sådant uttryck i munnen när ni är i nån slags orienteringsfas med vad ni gillar känns väldigt fel. Jag får en känsla av att han testar lite på dig utan att ha pratat igenom väldigt noga innan hur ni ska ha det. Då är det hårfint om det inte är övergrepp tänker jag.
Det finns mängder av riktigt duktiga genuint intresserade lekkamrater och potentiella partners med dominant läggning där ute om du vill testa det. Det är mitt råd till dig.

Nej Pernilla Nej det där är inte rätt. En dominant person får den andra att känna sig bekväm och fullständigt trygg. Att säga att han inte kan låta bli att lägga handen över halsen visar vad okunnig han är.
Bedrövligt. Sedan ska du inte gå någon medelväg alls. Det är den som vill minst som sätter sin gräns och den gäller för båda. Går han över den så du känner dig obekväm eller otrygg är han rökt.
Sedan det där om jävla fitta. Konstigt sagt till nån man känt i två veckor. Det är fult och trist.
Jag får vibbar av att han förutom att dominera vill förnedra och det är en helt annan grej. Att kommentaren var medvetet vald och av sexuell natur. Vissa undergivna älskar förnedring och jag skulle slå till nån som försökte rakt i ansiktet och åka hem. Att ens ta ett sådant uttryck i munnen när ni är i nån slags orienteringsfas med vad ni gillar känns väldigt fel. Jag får en känsla av att han testar lite på dig utan att ha pratat igenom väldigt noga innan hur ni ska ha det. Då är det hårfint om det inte är övergrepp tänker jag.
Det finns mängder av riktigt duktiga genuint intresserade lekkamrater och potentiella partners med dominant läggning där ute om du vill testa det. Det är mitt råd till dig.

Jag var på exakt samma spår ang förnedring när jag frågade om det han kallat henne var i samband med sex. Jag tror fö som dig, det kommer att komma under sex vad det lider, och kommer antagligen inte ta lång tid...

@Alexandra_W Jag tycker att du är fantastiskt klok i diskussionen om M!

Tack. Tyvärr kommer nog den klokheten av en liten dos egen erfarenhet och en alldeles för stor dos av att ha sett oerfarna (av den typen av sex) kvinnor hamna i klorna på s.k. dominanta män (duminanta är ett bättre epitet). Men framförallt sett vad det är för spillror och skärvor som kommer ut på andra sidan sen ;( Det som skrivits här i tråden om M är lite modus operandi för så många män med en agenda som ingen kvinna borde bli involverad i någonsin..

Jag vet att jag låter motsägelsefull. Problemet var nog att vi på något sätt triggade varandra första gången vi träffades. Det blev att vi testade gränserna vilket jag är ovan med efter 9 år med samma oerhört snälla och milda partner. Det som gjorde att jag inte blev rädd var just att han backade på en gång, ingen millisekunds fördröjning utan verkligen på en gång. Annars hade det inte alls känts bra.

Jag tror heller inte att han är så oerhört dominant egentligen, mer jag som är fruktansvärt oerfaren. Men jag känner mig så pass modig att jag säger ifrån när det är något jag inte gillar. Jag har i princip haft sex i missionären i 9 år så allt (och då menar jag allt) är oerhört nytt (och spännande).
Han triggas och testar gränserna på någon som haft sex i missionären i 9 år??

Ja det kan vara så att han vet att han inte skulle komma undan med sånt med någon som har erfarenhet så han siktar in sig på dig istället

Börjar prata med en person, gillar hans profiltext, hur han skriver. Går in och tittar noggrannt en gång till, inser att han inte fyllt i relationsstatus. Frågar och får svaret att han har en ovetande sambo. Berättar att då är det inte aktuellt att ses. Får trots det ett mess nu ikväll där han skriver att han är kåt. Jag ger som förslag att han ska ha sex med sin sambo och han svarar: Usch.

Alltså jag kräks på (män)niskor. :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 505
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka