Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
He börjar kika lite på Tinder igen. Alltid roligare när en haft ett uppehåll tycker jag :) Sanlas liksom upp lite intressantare människor då tycker jag ;)

Åh vad jag önskar att det var samma i min app! Samlas sällan upp några nya tycker jag - ska vi byta? ;)

@tigerflicka - jo, men men. Det är vad det är. Det var inte bortkastad tid i alla fall, för trevligt var det ju ändå :)

Tack. Tyvärr kommer nog den klokheten av en liten dos egen erfarenhet och en alldeles för stor dos av att ha sett oerfarna (av den typen av sex) kvinnor hamna i klorna på s.k. dominanta män (duminanta är ett bättre epitet). Men framförallt sett vad det är för spillror och skärvor som kommer ut på andra sidan sen ;( Det som skrivits här i tråden om M är lite modus operandi för så många män med en agenda som ingen kvinna borde bli involverad i någonsin..
Jo, jag förstår att den sortens klokhet inte kommer gratis, så att säga. Men desto bättre att det resulterar i klokhet, då, så var det någon mening med det där som inte var gratis.

Du lyckas göra dig väldigt tydlig, och skriva på sätt som blir liksom generellt tillämpligt samtidigt som man ser att det bygger på väldigt tydligt specifika - och plågsamma - erfarenheter.

För mig ser ungefär samma mönster, när det gäller duminanta män och oerfarna kvinnor, ut som män som under en dimma av "hårda tag under samförstånd", döljer att de är ungefär samma män som de som misshandlar kvinnor - med våld, med sexualiserat våld och med ord. Allt i en röra eller fokus på något av det.

Börjar prata med en person, gillar hans profiltext, hur han skriver. Går in och tittar noggrannt en gång till, inser att han inte fyllt i relationsstatus. Frågar och får svaret att han har en ovetande sambo. Berättar att då är det inte aktuellt att ses. Får trots det ett mess nu ikväll där han skriver att han är kåt. Jag ger som förslag att han ska ha sex med sin sambo och han svarar: Usch.

Alltså jag kräks på (män)niskor. :yuck:
:down::down:

män som under en dimma av "hårda tag under samförstånd", döljer att de är ungefär samma män som de som misshandlar kvinnor - med våld, med sexualiserat våld och med ord. Allt i en röra eller fokus på något av det.
Mm.

Det här med varningsklockor och magkänsla - de finns där av en anledning. Jag träffade en så charmig man en gg och föll huvudstupa; drogs till honom som en magnet. Men sen var det nåt litet han gjorde, nån grej han sa, nåt han berättade... små saker som jag noterade med frågetecken i bakhuvudet och alltfler små klockor började ringa. Det kändes inte bra.

En dag när jag hade funderat lite fick jag för mig att slå en signal till Tingsrätten. Damen i luren blev alldeles tyst. Jo, det fanns domar - och det var skrämmande läsning. Jag kände hur hon mentalt sträckte ut handen till mig, oss kvinnor emellan.

Jag är så tacksam för att jag var vaken på de här signalerna och att min hjärna pusslade ihop dem och drog igång larmet så att jag drog mig ur relationen i tid.

Det behöver inte vara så att "M" är kriminell eller psykopat. Det räcker med att han saknar en del av den stora respekt och lyhördhet en dominant person absolut måste ha i de sammanhangen.
Det finns så många nötter som inte begriper att gränser är extremt viktiga. Man kan gå fram till dem och kanske kittla dem lite, men aldrig någonsin gå över dem. Aldrig. Med en person som tycker det är spännande men är oerfaren måste man gå extremt försiktigt fram!
Annars kan man skapa trauman för lång tid framåt.
M beter sig inte som om han kan förvalta det förtroendet, efter vad du skriver om honom.

22-åringen sa precis att han kunde komma och hälsa på nu i helgen och jag vet inte vad jag vill!! :confused: Dels har jag annat inbokat en del av helgen, dels så känner jag att det är dumt att han ska slösa pengar på att åka hit när vi ändå inte kommer bli något långvarigt :cautious:Samtidigt hade det ju varit himla trevligt och roligt...! men jag tänker också hur jag reagerade när mitt ragg från tidigare under hösten äntligen nu föreslog ett datum att komma hit. Då var det minnsann inga tvivel, bara kul. Det är väl så det borde kännas :o

Den lite charmige (och omtänksamme) från helgturen med de snälla ögonen hörde av sig och undrade om jag vill med på opera(!) med honom och en till från turen strax före jul. I helgen pratade vi lite om att jag aldrig varit på opera, så det var inte heeelt out of the blue. Klart jag vill! Det ser dessutom ut som att det kan bli ytterligare ett litet gäng från turen och några till som jag inte mött förr med på operan.
Hej socialt umgänge!! :bump:

Är det någon som har koll på lämpligt ställe att fira nyår som singel? I stockholmsområdet. Gärna med lite mindre känsla av köttmarknad om det är möjligt.. försökte leta på nätet då det låter som en lämplig högtid att ordna singelträffar på, men icke.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 505
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka