@Alexandra_W: Håller helt med. Ska man hålla på med hårdare sex/dominans MÅSTE det fungera med stoppord, respekt för överenskomna gränser osv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är frågan kanske för personlig. Men det han kallade dig som var övertrampet? Var det i samband med sex?
Om svaret är ja, så du väljer själv om du vill gå eller ej. Men fundera lite på det jag skriver nedan först.
Först så det med hårt sex. Du skriver lite motsägelsefullt där. Dels att han varit lyhörd och backat där i början när du inte var bekväm. Det är bra. Samtidigt skriver du att du kanske vill ha nån där du inte behöver oroa dig för blåmärken.
Senare talar du om att ni nog kan hitta en medelväg båda är nöjda med.
HÄR tjuter mitt larm så det slår lock för öronen. Och inte för att han ska vara en psykotisk våldtäktsman. Utan för att jag själv vet att det där med att anpassa och undertrycka delar av sin sexualitet, eller försöka stretcha den att innefatta sådant man inte riktigt kanske drömmer om, det fungerar aldrig. Aldrig. Många, inkl jag, har försökt. Det går ett tag. Inte sen. Och man kan vara kompromissvillig som attans i början, men över tid så det gnager och pockar osv. Många (inte alla, de vettiga går istället) kommer då försöka flytta positionerna. Om den dominanta flyttar så är det oftast väldigt "curlat" för det innan, inklusive med känslor.
Men en sexuellt dominant man som på två veckor fått dig känna dig obekväm, fundera på om ni passar ihop sexuellt och gjort ett enormt övertramp. Det är INTE en särskilt bra sexpartner och visar enorm brist på grundläggande takt, ton och värderingar som bör finnas.
Jag, som om det inte framgått, gillar hårt sex - även jag får larmklockor som tjuter. Det där riskerar sluta riktigt tråkigt.
han kallade mig "jävla fitta" när vi chattade.
Problemet var nog att vi på något sätt triggade varandra första gången vi träffades.
Släpp snubben och gå vidare - det är PROBLEM och ingenting annat. Varför ge dig in i nåt där det så uppenbart inte står rätt till?Nej det var i inte i samband med sex utan han kallade mig "jävla fitta" när vi chattade.
Nej det var i inte i samband med sex utan han kallade mig "jävla fitta" när vi chattade. .
Själv hade jag aldrig kunnat umgås med någon som skriver "jävla fitta." Det går bara inte.Nej det var i inte i samband med sex utan han kallade mig "jävla fitta" när vi chattade. Jag reagerade starkt för jag accepterar inte att bli kallad sådana nedsättande saker. I hans försvar så har vi tidvis en ganska grov jargong men sådana saker är inte okej för mig. För vissa kanske det inte är en stor grej men för mig är det oacceptabelt och jag har sagt åt honom att gör han det igen så kommer jag att lämna utan att tveka.
Jag vet att jag låter motsägelsefull. Problemet var nog att vi på något sätt triggade varandra första gången vi träffades. Det blev att vi testade gränserna vilket jag är ovan med efter 9 år med samma oerhört snälla och milda partner. Det som gjorde att jag inte blev rädd var just att han backade på en gång, ingen millisekunds fördröjning utan verkligen på en gång. Annars hade det inte alls känts bra.
Jag tror heller inte att han är så oerhört dominant egentligen, mer jag som är fruktansvärt oerfaren. Men jag känner mig så pass modig att jag säger ifrån när det är något jag inte gillar. Jag har i princip haft sex i missionären i 9 år så allt (och då menar jag allt) är oerhört nytt (och spännande). Jag har verkligen försökt vara tydlig med nu att jag är oerfaren och att han måste ta det lugnt, en sak i taget. Problemet är att jag inte vet vad jag gillar eftersom jag aldrig har provat något. Jag har i alla fall varit tydlig med att strypgrepp inte var något för mig. Det var en hand över halsen, inget blockerande av vare sig blod eller lufttillförsel så det var inget övergrepp på så vis och låter mycket vätte an vad det var. Men det gav mig ingenting och han påstår i alla fall att det är något han kan låta bli.
Jag var aldrig rädd för honom eller kände mig i underläge, tvärt om. Jag kände att jag höll i kontrollen hela tiden.
Var det för att han blev arg eller ägnade han sig åt nåt ensidigt dominant sex-talk?
Man säger inte så till folk. Spelar ingen roll att han är ångerfull.Nej det var i inte i samband med sex utan han kallade mig "jävla fitta" när vi chattade. Jag reagerade starkt för jag accepterar inte att bli kallad sådana nedsättande saker. I hans försvar så har vi tidvis en ganska grov jargong men sådana saker är inte okej för mig. För vissa kanske det inte är en stor grej men för mig är det oacceptabelt och jag har sagt åt honom att gör han det igen så kommer jag att lämna utan att tveka.
Jag vet att jag låter motsägelsefull. Problemet var nog att vi på något sätt triggade varandra första gången vi träffades. Det blev att vi testade gränserna vilket jag är ovan med efter 9 år med samma oerhört snälla och milda partner. Det som gjorde att jag inte blev rädd var just att han backade på en gång, ingen millisekunds fördröjning utan verkligen på en gång. Annars hade det inte alls känts bra.
Jag tror heller inte att han är så oerhört dominant egentligen, mer jag som är fruktansvärt oerfaren. Men jag känner mig så pass modig att jag säger ifrån när det är något jag inte gillar. Jag har i princip haft sex i missionären i 9 år så allt (och då menar jag allt) är oerhört nytt (och spännande). Jag har verkligen försökt vara tydlig med nu att jag är oerfaren och att han måste ta det lugnt, en sak i taget. Problemet är att jag inte vet vad jag gillar eftersom jag aldrig har provat något. Jag har i alla fall varit tydlig med att strypgrepp inte var något för mig. Det var en hand över halsen, inget blockerande av vare sig blod eller lufttillförsel så det var inget övergrepp på så vis och låter mycket vätte an vad det var. Men det gav mig ingenting och han påstår i alla fall att det är något han kan låta bli.
Jag var aldrig rädd för honom eller kände mig i underläge, tvärt om. Jag kände att jag höll i kontrollen hela tiden.
Själv hade jag aldrig kunnat umgås med någon som skriver "jävla fitta." Det går bara inte.
Jag får känslan av att du någonstans har känslan av att det inte är bra att ge dig in i detta. Lyssna på din magkänsla
Men blev han arg på dig alltså? Din jävla fitta?Nej det kom upp när vi pratade om skilsmässan från min exman. Så inget sexuellt i alla fall men oavsett inte acceptabelt.
Man säger inte så till folk. Spelar ingen roll att han är ångerfull.
För mig säger det mest att han troligen kommer säga betydligt värre saker i framtiden. Jag menar, i ert läge är man ju lite "på sin vakt" och liksom tänker sig extra mkt för kring vad man gör och säger. Allt är nytt, man vill göra ett gott intryck osv. Att han kan kläcka ur sig "jävla fitta" där betyder nog att han kommer göra värre när han är bekväm med dig. Dissa och gå vidare!
Jag upplevde inte att han blev arg på mig. Däremot var det att han tyckte att det inte var schysst gjort, att jag betett mig som en jävla fitta. Eftersom jag har dåligt samvete kan det vara en av orsakerna till att jag ändå låtit det passera. Att jag på något vis tycker att jag förtjänat det. Jag vet inte, blir inte klok på mig själv. Men min exman ska i alla fall flytta nu i veckan så då hoppas jag att jag har möjlighet att landa lite mer.Men blev han arg på dig alltså? Din jävla fitta?
Fullständigt jävla oacceptabelt. Hur mycket han än ber om ursäkt så är det alltså sådana uttryck han normalt använder.
Bara det är ju en stor varningsklocka. Efter så kort tid är du redan nere i träsket. Det kommer inte sluta väl.Givetvis står jag här vid skrivbordet och kommer på en massa anledningar till varför han och jag är speciella. Varför det där inte gäller oss. Det är helt sjukt att man kan tänka rationellt samtidigt som man agerar orationellt...
Men SPRING, så fort du kan åt motsatt håll snälla du!!!!Att jag på något vis tycker att jag förtjänat det.
Ok, då fattar jag. "Du har betett dig som en jävla fitta" upplever jag inte som lika allvarligt som "du din jävla fitta!"Jag upplevde inte att han blev arg på mig. Däremot var det att han tyckte att det inte var schysst gjort, att jag betett mig som en jävla fitta. Eftersom jag har dåligt samvete kan det vara en av orsakerna till att jag ändå låtit det passera. Att jag på något vis tycker att jag förtjänat det. Jag vet inte, blir inte klok på mig själv. Men min exman ska i alla fall flytta nu i veckan så då hoppas jag att jag har möjlighet att landa lite mer.
Nej nej nej!Jag upplevde inte att han blev arg på mig. Däremot var det att han tyckte att det inte var schysst gjort, att jag betett mig som en jävla fitta. Eftersom jag har dåligt samvete kan det vara en av orsakerna till att jag ändå låtit det passera. Att jag på något vis tycker att jag förtjänat det. Jag vet inte, blir inte klok på mig själv. Men min exman ska i alla fall flytta nu i veckan så då hoppas jag att jag har möjlighet att landa lite mer.
@Pernilla30 snälla spring åt andra hållet. Mitt Kukas triggade samma varningsklockor som din M. Jag vaknar just nu upp till sju gånger per natt av mardrömmar om knivhuggen han gav mig. Nej, M behöver inte vara någon som misshandlar men han verkar inte sund för dig.