Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ramlade in på en riktigt "sockersöt" profil, med en massa "så här kommer jag göra i vårt förhållande" (typ smeka ens hår och lämna massa söta post-it-lappar i lunchlådan, osv).

Sedan skriver han, "Det har blivit något fel på mitt pass. Det står att jag är 40 fast jag egentligen är 30! Så jag sätter 35 här. Ok? Ok!" Men jaha? Varför inte bara skriva den riktiga åldern?

Han avslutar presentationen med att beklaga sig över alla tjejer som inte "vågar" skicka meddelanden till honom, sådana fegisar är han inte intresserad av. Underförstått att han är ett riktigt kap och alla blir intresserade av att läsa hans press/se hans bilder. Samt beklagar han sig över alla tjejer som inte "vågar" ha offentliga bilder utan väljer privata.

Som profilbild har han en bild med texten, "Här står jag i min nya tröja, kom och känn! 50% ylle, 50% pojkvänsmaterial".

:yuck:

Svarade nej på en kontaktförsök från en 8 år yngre kille eftersom han, enligt min högst personliga åsikt, är för ung. Fick ett mail tillbaka där han förklarar att han träffat många äldre kvinnor och det är ju faktiskt bara 8 år och...

Varför känns det som att jag upplever detta ofta. Vad har hans tycke och smak att göra med att jag inte är intresserad.
Det där är lika irriterande varje gång, när någon tycker ålder är bara en siffra när jag tycker det är för stor åldersskillnad åt ena eller andra hållet. Ok om jag träffar någon IRL och blir intresserad, men när jag angett mina preferenser på nätet och det är en helt okänd person så finns åldersspannet där av en anledning.

Alltså jag undrar... De som får underkänd profilbild, vad har man försökt lägga upp för bild då? Tycker det verkar vara rätt vanligt med underkända bilder. Hur svårt är det att få till en ansiktsbild?

Jag blir alltid lika frestad att fråga de som anger i sin profil att de är i sina bästa år nu om det är utförsbacke som gäller sen? :angel:

Är säkert så - har bekant som är av den äldre stammen som påstår att förfallet sätter fart ordentligt efter trettiofem och det ända man kan trösta sig med är att det blir bra sämre ju fler år som går.

Är säkert så - har bekant som är av den äldre stammen som påstår att förfallet sätter fart ordentligt efter trettiofem och det ända man kan trösta sig med är att det blir bra sämre ju fler år som går.
Fast är man då över 35 så är man ju redan på det sluttande planet och har sina bästa år bakom sig, att då skriva i profilen att man är i sina bästa år är antingen självbedrägeri eller förnekelse. ;) :laugh:

Ni med Tinder. Kan en person "försvinna" ur flödet utan att man svept åt nåt håll? Och inte visas igen? Eller har den andra personen ändrat något då?

Alltså säg jag sitter där och sveper och så dyker "Kalle" upp på skärmen. Innan jag tyckt varken bu eller bä blir jag dock upptagen med annat och klickar ner appen. Sen när jag lågt senare öppnar den så laddas nya personer. "Kalle" dyker inte upp i närmsta svepandet iaf. Och ja jag var på ungefär samma ställe båda gångerna och vet att Kalle också befann sig på ungefär samma ställe båda gångerna.

Ni med Tinder. Kan en person "försvinna" ur flödet utan att man svept åt nåt håll? Och inte visas igen? Eller har den andra personen ändrat något då?

Alltså säg jag sitter där och sveper och så dyker "Kalle" upp på skärmen. Innan jag tyckt varken bu eller bä blir jag dock upptagen med annat och klickar ner appen. Sen när jag lågt senare öppnar den så laddas nya personer. "Kalle" dyker inte upp i närmsta svepandet iaf. Och ja jag var på ungefär samma ställe båda gångerna och vet att Kalle också befann sig på ungefär samma ställe båda gångerna.
Bara en gissning, men kanske har Kalle fått upp dig i sitt flöde och swipat nej? Då borde du ju rimligen inte få upp honom i ditt flöde... :)

Startas appen om så kan flödet också "startats om" (dvs lagt sig i en annan ordning), då borde han dyka upp snart igen (hur snart vet jag inte). :) Såvidare han inte tagit bort sitt konto.
Men annars tycker jag att flödet på tinder verkar VÄLDIGT buggigt och jag litar inte alls på det haha. Dyker ofta upp samma personer som man antingen sagt ja eller nej till.

Bara en gissning, men kanske har Kalle fått upp dig i sitt flöde och swipat nej? Då borde du ju rimligen inte få upp honom i ditt flöde... :)

Ja sånt jag undrar. Funkar det så? Jag vet ju bara hur saker funkar hos mig. Och de verkar mest inte funka alls ;) Får upp folk igen jag både svept ja och nej på etc.

Jag skulle tycka det vore kanon om Kalle inte dök upp mer så jag slipper svepa åt nåt håll faktiskt.... ;) Därav funderingen.

Alltså jag undrar... De som får underkänd profilbild, vad har man försökt lägga upp för bild då? Tycker det verkar vara rätt vanligt med underkända bilder. Hur svårt är det att få till en ansiktsbild?

Oftast en för beskuren, med solglasögon eller med flera personer på. Eller på katten.

Frågan är vad som blir sämre. Gäller det tex resultaten i höjdhoppning så är jag enig.

Annars är jag gladare, i bättre kondition, smalare och mer välavlönad nu än när jag var 35.

Svarade nej på en kontaktförsök från en 8 år yngre kille eftersom han, enligt min högst personliga åsikt, är för ung. Fick ett mail tillbaka där han förklarar att han träffat många äldre kvinnor och det är ju faktiskt bara 8 år och...

Varför känns det som att jag upplever detta ofta. Vad har hans tycke och smak att göra med att jag inte är intresserad.
Därför att ett nej inte räknas om du inte har argument som HAN tycker är hållbara. Så jävla vanligt och så jävla tröttsamt!

Själv har jag läst en bra bok och kollat på filmer. Börjat på en ny stickning och lagat god mat. Städat och rensat bland mina stövlar och scarfs. Nu ska jag äta söndagsmiddag med vänner för att sedan gå på julkonsert. Det blev en bra helg även om den är i lugnaste laget.

Meddelande på badoo där det bl.a. står "Du verkar trivas i naturen precis som jag".
Nu trivs jag iof i naturen, men det finns inte minsta antydan på min badoo om jag trivs i naturen, i stan eller bara hemma. Fattar de inte hur dåliga deras massmail är?!

F.ö. hade jag M här i måndags som vill att jag ska ge honom lite mer tid, om han tror eller bara hoppas att allt ska falla på plats vet jag inte. Och på sätt och vis kan jag tänka mig att ge honom massa tid, och på sätt och vis känns det som att jag behöver släppa honom för att inte bli besviken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Uppdateringstråd 31