Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är i en svacka... Stör mig på nåt hos alla som skriver till mig... Dom bor för långt bort, är för unga, för korta, för tråkiga, för dåliga på att skriva... Inser att "felet" just nu ligger hos mig själv så jag ligger lite lågt!

Jag kanske, eventuellt, ska träffa en kille som jag har haft sporadisk kontakt med sen i januari... Han bor visserligen oxå för långt bort men jobbar hyfsat nära. Får se om vi lyckas få till nåt eller om jag hinner tröttna på honom oxå... :angel:

Inte nätdejting men...

Det finns vibbar mellan mig och en man som jag tränar med, men efter en kommentar från några andra som jag tränar med gällande han och en annan kvinna är jag rädd för att göra mer. Har flera gånger haft en önskan om att vi (han och jag) ska hitta på någonting men tillfället att fråga har inte dykt upp och rädslan finns där, jag vill inte vara ett andra hands val. Har varit det för många gånger. Jag vet inte vad jag vill med det här inlägget. Behöver kanske stöd och stöttning eller bara få det ur mig så jag kan glömma.

Inte nätdejting men...

Det finns vibbar mellan mig och en man som jag tränar med, men efter en kommentar från några andra som jag tränar med gällande han och en annan kvinna är jag rädd för att göra mer. Har flera gånger haft en önskan om att vi (han och jag) ska hitta på någonting men tillfället att fråga har inte dykt upp och rädslan finns där, jag vill inte vara ett andra hands val. Har varit det för många gånger. Jag vet inte vad jag vill med det här inlägget. Behöver kanske stöd och stöttning eller bara få det ur mig så jag kan glömma.
Du kommer aldrig få veta om du inte frågar. Han kanske tänker likadant?

Fast talspråk och skriftspråk är ju stor skillnad, vem fasen säger att "dem kom" bara för att folk inte kan skilja på när man skriver de eller dem? Jag får ont i ögonen varenda gång jag läser inlägg från alla som missbrukar användningen av dem

Jag vill skrika rakt ut. Jag måste sitta på händerna varenda gång för att inte skriva med största bokstäverna att skriv förhelvete inte DEM en enda jävla gång till på fel ställe - för jag får en hjärnkollaps. Så det finns användare här på forumet som är på en sorts mental ignore.
(vad gör jag i denna tråd? - tjuvläser och roas storligen över dejtingträsket och blir jätteglad åt den som träffar nån vettig)

Jag vill skrika rakt ut. Jag måste sitta på händerna varenda gång för att inte skriva med största bokstäverna att skriv förhelvete inte DEM en enda jävla gång till på fel ställe - för jag får en hjärnkollaps. Så det finns användare här på forumet som är på en sorts mental ignore.
(vad gör jag i denna tråd? - tjuvläser och roas storligen över dejtingträsket och blir jätteglad åt den som träffar nån vettig)
Om jag gör det någon gång så hoppas jag att andra bukefalister säger till mig så att jag kan använda orden rätt :angel:

Två gånger nu har jag varit på väg på dejt med "man som faktiskt kan skriva bra meddelanden" från Tinder. Först blev hästen sjuk, sen blev han sjuk men nu har vi bokat in fredag så få se om det blir av då.
Han skriver fortfarande trevliga meddelanden och det känns som att vi kommer ha en del att prata om när vi ses.
Har inte så stora förhoppningar men att öht hitta någon, bland alla nötter, som väcker ett intresse som dessutom håller i sig i flera veckor, bara det är ganska fantastiskt.
Lite förhoppningar har jag nog ändå, så pass att jag börjar känna mig lite nervös. Nervös för att det inte ska kännas intressant då vi väl ses.

Jag gav en ett försök. Tinder.

Han:
Hej !
Allt bra med dig?

Jag: Hejsan. Jadå. Själv?

Han: Jättebra tack ...hur var din dag ?

Jag: Alldeles utmärkt

Han: jobbat?

Jag: Nej ledig

Han. Kul
Han: Trivs du här?
Han: på Tinder menar jag

Jag: Inte särskilt faktiskt.

Han: Är de elaka killarna mot dig :)
Han: Fråga du känns jobbigt eftersom jag frågar bara
Han: E du upptagen?

Jag:Nej de är inte elaka. Men ytliga och tråkiga
Jag: Nej inte upptagen jag har bara lite svårt för kallprat

Han: jag förstår dig
Han: Nej de är inte elaka. Men ytliga och tråkiga
Han: :)

Jag:Fast ska jag inleda en intressant konversation men du behöver inte eller hur menar du?

Han: Prata om det som du tycker om och prata om du är ju nyfiken tjej :)
Han: Förresten du har vackra ögon

Jag:Jag tycker om att prata om saker med substans. Lära känna utan att behöva förhöra folk. Samtal som flyter naturligt. Och dit kommer man inte genom kallprat. Du har inte fyllt i så mycket om dig själv så svårt att spinna på något där.

Han: Jag är 45 bor i Stockholm har 3 barn med ex träffar de då o då

----

JAG GER UPP! Jag orkar fan inte.

Beror på. Exet sa vart istället för blev. Vanligt dialektalt här. Lika fel för det. Röda utslag fel.
Men alltså, nu var han kanske inte intressant för dig men jag förstår om det är svårt att få tillmeningsfulla samtal över internet om man inte ens lägger lite möda i att svara på försöken med mer än ett ord?

Men alltså, nu var han kanske inte intressant för dig men jag förstår om det är svårt att få tillmeningsfulla samtal över internet om man inte ens lägger lite möda i att svara på försöken med mer än ett ord?

Det är väldigt länge sedan jag ödslade ord på "hej läget"-mailare. I den mån jag övht svarar så speglar jag deras nivå. Det finns tidigare ex i tråden där jag svarar med flera meningar som svar på varje fråga. Utfallet blir detsamma. "Hej läget"-personer är inte intresserade av ordrik eller djuplodande kommunikation helt enkelt

Så jag har inte särskilt svårt få till konversation - om jag bara undviker en-ords-kallpratare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka