Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varde ljus är lite annat än det vart ljus, eller hur menade du med Bibeln (det är en stund, några decennier, sen jag läste den)
Både vart och varde kommer ifrån varda, det är bara olika tempus :). Och jo, det står "det vart ljus" i Bibeln från 1917.

Jag har aldrig påstått det vara vanligt förekommande i korrekt skriftspråk utan bara flikat in en kommentar angående ordets ursprung. Ska man språkpolisa på nätet får man nog räkna med att det kan finnas andra som inte håller med en ;).

NU är det slut på OT för min del :).

Uppdatering från igår; E var riktigt trevlig och vi satt på restaurangen och pratade i 2,5 h innan vi var tvungna att gå till busstationen för att han inte skulle missa bussen. Det slog inte gnistor om oss men han är helt klart värd en chans till så jag var lite modig och skickade ett sms till honom efter att han åkt iväg:

"Tack för ikväll, jag hade riktigt trevligt! Jag är inte så mycket för spel så jag säger rakt ut att jag gärna träffar dig igen."

Strax efter fick jag svar:
"Tack själv. Och jag skulle gärna träffa dig igen också, lite extra nu då jag gillar tjejer som tar lite initiativ :)"

:bump::banana::bump:
Härligt :). Jag får pirr i magen av flashbacks från när jag skrev med sambon.

@niphredil @Alexandra_W Synd att jag inte hade en prenumeration på Svenskan, i så fall hade jag kunnat säga upp den nu :mad:

http://blog.svd.se/sprak/2011/09/12/ordet-vart-–-en-levande-fornlamning/

(Hatar också vart i st f blev, även om jag alltid uppfattat det som djupt rotat i stockholmskan)
Jag använder konstant ordet vart istället för blev. Skulle dock aldrig skriva det i text. Och skulle heller aldrig skriva dom, mej etc. Ordet vart istället för blev och slarvigt ordbruk/skriftspråk har ingenting med varandra att göra som jag ser det.

Dagens första från en "ny"
Läste din presentation, det fångade mitt intresse. Jag tycker du verkar vara spännande, frågan är om du är intresserad av ett lammkött? ;)
Svarade att det beror ju helt på vad han söker och om vi klickar, men generellt så söker jag inget "lammkött".

Klickar man så gör man liksom, men att beteckna sig själv som lammkött i ett första mail väcker ju inget större intresse från mitt håll. Faktiskt.

Avd skjut dig själv i foten redan innan....

Ett första mail:
"Jag är lite fördomsfull när det gäller hästtjejer. De tillbringar så mycket tid i stallet och på hästryggen att de bara går att dejta med en pic nic korg under armen samtidigt som man hjälper till att städa golvet i boxen. Stämmer det in på dig, eller har du lite tid över för att prata med mig?"

Ett första mail:
"Jag är lite fördomsfull när det gäller hästtjejer. De tillbringar så mycket tid i stallet och på hästryggen att de bara går att dejta med en pic nic korg under armen samtidigt som man hjälper till att städa golvet i boxen. Stämmer det in på dig, eller har du lite tid över för att prata med mig?"

"Ja, fördomen stämmer helt och hållet in på mig så du bör leta efter någon annan" :up:

Suck..
Mailade med en kille som ville träfffas...
Han tyckte vi skulle ses hemma hos honom mitt i skogen på hans gård.
Jag föreslog ett fik.
Då skrattar han i mailet och frågar varför jag vill ses på lokal? Sen skriver han att jag verkar vara en feg och skrämd person som inte vill komma hem till honom. :banghead:

Senast ändrad:
Suck..
Jag föreslog ett fik.
Då skrattar han o mailet och frågar varför jag vill ses på lokal? Sen skriver han att jag verkar vara en feg och skrämd person som inte vill komma hem till honom. :banghead:
Suck....

Ett första mail:
Moahahaha... kollade profilen... som inleds med "Egenföretagare som jobbar där jag går och står 24/7..."

Nu måste jag svara, med mina fördomar av egenföretagare!

Ett första mail:

Moahahaha... kollade profilen... som inleds med "Egenföretagare som jobbar där jag går och står 24/7..."

Nu måste jag svara, med mina fördomar av egenföretagare!

Hoppas han inte ägnar sig åt något slags sälj i sitt företag för någon sämre på att pitcha sig själv är nog svårt att hitta :laugh:

Fascinerande att han gnäller på hästtejers aktivitet när han själv jobbar 24/7. Men hon ska väl stå till hans förfogande på den lilla fritid han har, förstås.

:yuck:

Suck..
Jag föreslog ett fik.
Då skrattar han i mailet och frågar varför jag vill ses på lokal? Sen skriver han att jag verkar vara en feg och skrämd person som inte vill komma hem till honom. :banghead:
Nja, feg skulle jag inte vilja kalla mig - snarare är det så att jag behöver vara på offentlig plats för att kunna kontrollera mina demoner och mörka sidor.
mvh /Den Galne Yxmördaren

Inte riktigt nätdejting eg. Men fick av en slump bekräftat det min magkänsla sa mig redan då. Att exet gick in i ett nytt förhållande redan när han försökte få tillbaka mig, bedyrade hur mycket han älskade mig etc. Känns bra att veta att det verkligen inte är något fel på radarn. Särskilt kopplat till att nu bedöma nya människor. (Jag litar generellt enormt på min magkänsla även när jag inte kan bekräfta den alls med fakta/annat)

Gud vad kul, grattis till honom! :D
Haha nej, får väl tänka att det inte är "så illa". Är mer jag som är hemskt lillgammal och haft någon konstig föreställning om hur en 18 årig kille är och beter sig... Sen när han istället är sockersöt och beter sig som en 25 åring, så går min hjärna lite bananas...

Min sambo är tre år yngre än mig och jag träffade honom när jag var 23. Det går skitbra ändå. ;)

Hej Internet. Jag har inte varit så aktiv på nätet sedan dejten för två(?) veckor sedan. Det blev sjukt stressigt på jobbet i samma veva, plus att jag fick veta att min begränsade tjänst inte förlängs (vilket jag visserligen aldrig blivit lovad, men hoppats på eftersom jag trivts så bra med jobb&kollegor). Jag sörjer mina fina kollegor lite i tysthet i förskott och de flesta vet ännu inget eftersom det inte är "officiellt" än att jag slutar, och det inte brukar annonseras flera månader i förväg. Och jag känner själv att jag hellre vill vara en i gänget än den som snart slutar.

Jag sov dåligt och stressnivån slog i taket och kulminerade med att jag fick en variant av sömnparalys en morgon så nu har jag julbelysningen tänd på natten för att våga sova, vuxen som jag är. :nailbiting:

Nu är jag lite lugnare, sover ok och börjar se fördelar med nytt jobb. Och jag har några månader på mig att lösa situationen. Men det tar så mycket energi alltsammans att nätdejtande bara känns jobbigt. Men så stressar det mig liksom också lite att jag inte lyckats hitta något umgänge i min nya hemstad ännu och nätdejtande iallafall är ett sätt att vara social.

Men jag har bokat in mig på en trevlig friluftstur med övernattning i helgen, det kan bli ett bra avbrott, och kanske finns det trevliga singlar i sällskapet. Eller någon jag kan gå ut och fika eller ta en öl med...

På det stora hela har jag det rätt bra, det är nog mestadels en liten släng av vintermörkerdepression i kombination med lite hormoner som gör mig deppig.
Just idag känns det lite extra pissigt eftersom jag har första mens-dagen och känner mig sjuk och lite uppsvälld, men det förklarar varför de segaste dagarna varit lite tyngre än vanligt. :meh: PMS..

Tack Internet för att du lyssnar!
#skrivaavsigyao

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka