Hej Internet. Jag har inte varit så aktiv på nätet sedan dejten för två(?) veckor sedan. Det blev sjukt stressigt på jobbet i samma veva, plus att jag fick veta att min begränsade tjänst inte förlängs (vilket jag visserligen aldrig blivit lovad, men hoppats på eftersom jag trivts så bra med jobb&kollegor). Jag sörjer mina fina kollegor lite i tysthet i förskott och de flesta vet ännu inget eftersom det inte är "officiellt" än att jag slutar, och det inte brukar annonseras flera månader i förväg. Och jag känner själv att jag hellre vill vara en i gänget än den som snart slutar.
Jag sov dåligt och stressnivån slog i taket och kulminerade med att jag fick en variant av sömnparalys en morgon så nu har jag julbelysningen tänd på natten för att våga sova, vuxen som jag är.
Nu är jag lite lugnare, sover ok och börjar se fördelar med nytt jobb. Och jag har några månader på mig att lösa situationen. Men det tar så mycket energi alltsammans att nätdejtande bara känns jobbigt. Men så stressar det mig liksom också lite att jag inte lyckats hitta något umgänge i min nya hemstad ännu och nätdejtande iallafall är ett sätt att vara social.
Men jag har bokat in mig på en trevlig friluftstur med övernattning i helgen, det kan bli ett bra avbrott, och kanske finns det trevliga singlar i sällskapet. Eller någon jag kan gå ut och fika eller ta en öl med...
På det stora hela har jag det rätt bra, det är nog mestadels en liten släng av vintermörkerdepression i kombination med lite hormoner som gör mig deppig.
Just idag känns det lite extra pissigt eftersom jag har första mens-dagen och känner mig sjuk och lite uppsvälld, men det förklarar varför de segaste dagarna varit lite tyngre än vanligt.
PMS..
Tack Internet för att du lyssnar!
#skrivaavsigyao