Som att bli utsatt för korsförhör av jultomten ju
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag får nog säga att det är den roligaste nägonsinSom att bli utsatt för korsförhör av jultomten ju![]()
Sen kan det ju finnas grader i helvetet.Jag minns att första gången jag pratade i telefon med min, numera, sambo tänkte jag att han lät töntig![]()
. Jag är tacksam att vi hade så mycket att prata om att jag slutade tänka på det sen.
Haha, jag älskar vars. Var typ det enda i texten jag fann sympatiskt.Jag får nog säga att det är den roligaste nägonsin
Vilken tönt.Och så mitt innerligt hatade "vars".
Det är vidrigt, fult, i synnerhet när det är felanvänt. Det heter VAR bor du. Vart - och vars om man nu prompt ska prata dialekt - uttrycker riktning och inget annat.Haha, jag älskar vars. Var typ det enda i texten jag fann sympatiskt.![]()
Inte i Norrland.Det är vidrigt, fult, i synnerhet när det är felanvänt. Det heter VAR bor du. Vart - och vars om man nu prompt ska prata dialekt - uttrycker riktning och inget annat.
Pratar man dialekt funkar både vars och vart.Det är vidrigt, fult, i synnerhet när det är felanvänt. Det heter VAR bor du. Vart - och vars om man nu prompt ska prata dialekt - uttrycker riktning och inget annat.
Pratar man dialekt funkar både vars och vart.![]()
Blev fel i mitt citerande på ett ställe men hann inte ändra.Jag gav en ett försök. Tinder.
Han:
Hej !
Allt bra med dig?
Jag: Hejsan. Jadå. Själv?
Han: Jättebra tack ...hur var din dag ?
Jag: Alldeles utmärkt
Han: jobbat?
Jag: Nej ledig
Han. Kul
Han: Trivs du här?
Han: på Tinder menar jag
Jag: Inte särskilt faktiskt.
Han: Är de elaka killarna mot dig
Han: Fråga du känns jobbigt eftersom jag frågar bara
Han: E du upptagen?
Jag:Nej de är inte elaka. Men ytliga och tråkiga
Jag: Nej inte upptagen jag har bara lite svårt för kallprat
Han: jag förstår dig
Han: Nej de är inte elaka. Men ytliga och tråkiga
Han:
Jag:Fast ska jag inleda en intressant konversation men du behöver inte eller hur menar du?
Han: Prata om det som du tycker om och prata om du är ju nyfiken tjej
Han: Förresten du har vackra ögon
Jag:Jag tycker om att prata om saker med substans. Lära känna utan att behöva förhöra folk. Samtal som flyter naturligt. Och dit kommer man inte genom kallprat. Du har inte fyllt i så mycket om dig själv så svårt att spinna på något där.
Han: Jag är 45 bor i Stockholm har 3 barn med ex träffar de då o då
----
JAG GER UPP! Jag orkar fan inte.
Beror på. Exet sa vart istället för blev. Vanligt dialektalt här. Lika fel för det. Röda utslag fel.
Beror på. Exet sa vart istället för blev. Vanligt dialektalt här. Lika fel för det. Röda utslag fel.
Att du ens förstod vad han menade. Jag fattar inte hälften.Jag gav en ett försök. Tinder.
Han:
Hej !
Allt bra med dig?
Jag: Hejsan. Jadå. Själv?
Han: Jättebra tack ...hur var din dag ?
Jag: Alldeles utmärkt
Han: jobbat?
Jag: Nej ledig
Han. Kul
Han: Trivs du här?
Han: på Tinder menar jag
Jag: Inte särskilt faktiskt.
Han: Är de elaka killarna mot dig
Han: Fråga du känns jobbigt eftersom jag frågar bara
Han: E du upptagen?
Jag:Nej de är inte elaka. Men ytliga och tråkiga
Jag: Nej inte upptagen jag har bara lite svårt för kallprat
Han: jag förstår dig
Han: Nej de är inte elaka. Men ytliga och tråkiga
Han:
Jag:Fast ska jag inleda en intressant konversation men du behöver inte eller hur menar du?
Han: Prata om det som du tycker om och prata om du är ju nyfiken tjej
Han: Förresten du har vackra ögon
Jag:Jag tycker om att prata om saker med substans. Lära känna utan att behöva förhöra folk. Samtal som flyter naturligt. Och dit kommer man inte genom kallprat. Du har inte fyllt i så mycket om dig själv så svårt att spinna på något där.
Han: Jag är 45 bor i Stockholm har 3 barn med ex träffar de då o då
----
JAG GER UPP! Jag orkar fan inte.
.
Vart (med kort a) = blev (det vart kallt igen)
Vart (med långt a) = riktning (vart någonstans ska vi)
Sådetså![]()
Mycket oklart. Jag skulle "fråga om det var nåt mer jag ville veta". Det var det inte.Att du ens förstod vad han menade. Jag fattar inte hälften.
45 år var det? Eller 5?
Obildbara sörlänning, men jag gillar dig ändåNej. Nä. Nix. Never.
Som sagt; sörlänningUppland![]()
Allt sör om Norrland är sörlänning.Uppland![]()
Det var lika fel att säga vart istället för blev när jag bodde på andra sidan älven, och kommer vara lika fel när jag flyttar tillbaka till den sidan älven. Så det så!Allt sör om Norrland är sörlänning.![]()