Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
" att kunna glömma bortse från små fel och ge folk en andra chans är väl en bra egenskap? Eftersom det verkar småsvårt med träff kan vi ju bara ta det när det passar. Ursäkta om jag stressade fram det förut. "

:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

En sån där typ hade jag efter mig ett tag också och han kan fortfarande höra av sig sporadiskt och verkar trots övertydlighet från mitt håll inte fatta att det där med att jag bildar min uppfattning om folk baserat på hur och ffa vad de skriver och hamnar man på shit list så lönar det liksom inte att komma och be om ursäkt sen och mena på att "förlåt jag menade inte så, det är inte sån jag är" osv i den stilen.

Hmm, det är ju precis exakt sån du är liksom :cautious:

Men för i... Jag skrev ett rätt vasst "vad fan är det du inte förstår", att jag inte var intresserad och varför, som sagt. Att jag inte var intresserad för han tjatade, blev tillsagd, fortsatte tjata och sen genom alla sina meddelanden tjatar ÄNNU mer.

Responsen:
"Jag sa förlåt för att jag den gången frågade en gång för mycket om träff. Varför gör det mig ointressant? Jag trodde bara att du visste mer om möjlighet att träffas eftersom det var en måndag och du var på utbildningen. Ursäkta ogen om jag tog fel."

En stund senare, jag har klippt bort vissa delar för avidentifiering. Det var alltså ännu längre

"Vi är alla olika. Kände väl att då att det var jag som skulle samordna det för att det skulle bli något av det. Därav frågan om träff. Vi hade ju bra snack innan. Varför inte fortsätta på det? Varför vara så arg för att jag råkade fråga en gång för mycket om träff? Jag erkänner att du hade sagt innan att du skulle höra av dig när du visste. Visst, tjat är inte kul men att kunna glömma bortse från små fel och ge folk en andra chans är väl en bra egenskap? Eftersom det verkar småsvårt med träff kan vi ju bara ta det när det passar. Ursäkta om jag stressade fram det förut. Jag känner inte dig. Trodde väl det skulle vara enklare. Kan vi fortsätta snacka? :) Ha en bra dag."

:banghead: Tjat är verkligen det värsta jag vet. Det är så... äckligt.
Sen tanken på att vara i ett förhållande med en sån människa :wtf: :yuck: :nailbiting:

:banghead: Tjat är verkligen det värsta jag vet. Det är så... äckligt.
Sen tanken på att vara i ett förhållande med en sån människa :wtf: :yuck: :nailbiting:
Mm. Sen så att han är tjatig och helt missat det här med att respektera annans åsikt och beslut - det råder ju ingen tvekan om. Han fattar verkligen inte. Och ursprunget - att han tjatade varje-varannan dag om att ses, det ser han som att han EN gång råkade tjata. Dvs han ser BARA den gången jag fick nog och tyckte att nu räcker det. Inte de upprepade innan när jag sagt ifrån att sluta tjata.

Och ser inte heller att beteendet nu efter är tjat. För han ser det enbart ur sitt perspektiv.

Känns ju verkligen som en riktig pärla, lyssnar inte, förstår inte och kan inte ta in hur saker blir ur en annan persons synvinkel. Säkert en toppenpartner... Verkligen.

Men för i... Jag skrev ett rätt vasst "vad fan är det du inte förstår", att jag inte var intresserad och varför, som sagt. Att jag inte var intresserad för han tjatade, blev tillsagd, fortsatte tjata och sen genom alla sina meddelanden tjatar ÄNNU mer.

Responsen:
"Jag sa förlåt för att jag den gången frågade en gång för mycket om träff. Varför gör det mig ointressant? Jag trodde bara att du visste mer om möjlighet att träffas eftersom det var en måndag och du var på utbildningen. Ursäkta ogen om jag tog fel."

En stund senare, jag har klippt bort vissa delar för avidentifiering. Det var alltså ännu längre

"Vi är alla olika. Kände väl att då att det var jag som skulle samordna det för att det skulle bli något av det. Därav frågan om träff. Vi hade ju bra snack innan. Varför inte fortsätta på det? Varför vara så arg för att jag råkade fråga en gång för mycket om träff? Jag erkänner att du hade sagt innan att du skulle höra av dig när du visste. Visst, tjat är inte kul men att kunna glömma bortse från små fel och ge folk en andra chans är väl en bra egenskap? Eftersom det verkar småsvårt med träff kan vi ju bara ta det när det passar. Ursäkta om jag stressade fram det förut. Jag känner inte dig. Trodde väl det skulle vara enklare. Kan vi fortsätta snacka? :) Ha en bra dag."

Det var tamejfan den tjatigaste jag någonsin hört talas om! Hur tänker sådana?

Vill du ses?
Nej.
Vill du ses?
Nej.
Vill du ses?
Men jag sa ju nej!
Vill du ses?
Nej, eftersom bla bla bla
Vill du ses?
Ja, JÄTTEGÄRNA, helst IGÅR! :love:

:banghead:

*fyllig presentation om mig och mina intressen*
mail: Hej! Kan du tänka dig en dejt om vi gillar varandra här? Du har fin utstrålning!
Jag(efter att ha läst presentationen och blivit avskräckt): Vi verkar inte ha nått gemensamt.
Han: Det vet jag ju inte än! Vad gillar du att göra?

Gah!

Jag har inget konto längre, men provade i ett par månader på HP i våras. Bestämde träff med en kille för en fika, men så dagen innan började han tjata om att han ville komma hem till mig efter fikat. Jag sa nej, men han fortsatte tjata och tillslut skrev han (samma dag som den planerade träffen) att "om jag inte får komma hem till dig efteråt är det ingen idé att vi ses alls". Eftersom jag vid det laget själv ville ställa in träffen med denne tjatpelle så svarade jag "ok då avbokar vi, lycka till i framtiden!". En vecka senare började han tjata igen. Blockade.

Jag har inget konto längre, men provade i ett par månader på HP i våras. Bestämde träff med en kille för en fika, men så dagen innan började han tjata om att han ville komma hem till mig efter fikat. Jag sa nej, men han fortsatte tjata och tillslut skrev han (samma dag som den planerade träffen) att "om jag inte får komma hem till dig efteråt är det ingen idé att vi ses alls". Eftersom jag vid det laget själv ville ställa in träffen med denne tjatpelle så svarade jag "ok då avbokar vi, lycka till i framtiden!". En vecka senare började han tjata igen. Blockade.

Herregud. Tjat och hot. Och det tror de ska fungera?!? :(

:angel:

utpoi_zpsr4asihw3.jpg

Inte bara det utan även en fantastisk logik. "Nu blev hon sur att jag tjatade. Jaja det kanske jag gjorde men hallå, det var inte illa ment. Fan ska hon bli sur på det för, det tycker jag är onödigt. Jag tjatar lite MER så kanske hon ändrar sig, liksom JAG vill ju träffa henne så hon måste ju fatta"
Fick en sån tjomme på halsen precis i slutet av mitt nätdejtande. Jag sa att jag inte tyckte det var någon idé för jag kände inte någon matchning mellan oss. Han tyckte vi skulle ge det tid och se om det kom ( :banghead:) men jag sa nej och förklarade att jag inte hade tid och lust att lägga på någon "vänskap" eftersom det inte var det jag sökte.
Ändå hörde han av sig några ggr med nån månads mellanrum för att höra om jag hade tid för att vara vänner. Suck.
För ett halvår sen såg jag honom på ICA här. Jag flyttade ju till min sambos ort när vi blev sambos. Kom på att trögskallen bor ju i den här hålan :wtf:

Här går det snabbt. Har en dejt ikväll :bump:, med E som jag började prata med på Tinder igår. Han har vägarna förbi min stad så vi ska äta middag tillsamman. Jag lyckades få bord på min favoritrestaurang så oavsett hur det går kommer jag i alla fall att få god mat:up:.

Känns mycket bättre än förra dejten med M, idag har jag inga förväntningar alls. Han också mer eller mindre bestämt mig för att inte träffa M igen. Visst var han trevlig och så men så här i efterhand börjar jag inse att vi triggar varandras mindre bra sidor. Jag vill nog ändå också vara med någon där jag inte behöver oroa mig för att få en massa blåmärken när han tar i mig. Vill heller inte vara med en "fjäderstrykare" som inte vågar ta i mig men nog måste det finnas mellanting? I vilket fall som helst så är jag i alla fall en erfarenhet rikare och kommer att kunna chocka några av mina väninor rejält om jag någon gång känner för det :rofl:.

Hade också en sån för ett tag sen. Sjukt störande beteende att försöka övertyga mig om att när jag säger nej är det bara för att jag missuppfattat stackars lilla dem. Tror till och med han fick plats i tråden.

Utöver det har jag pratat inte telefon med en kille i två dagar nu och vi ska ev. höras imorgon. Blir påmind om att röst (och kommunikation) är otroligt viktigt för mig och kan vara så fruktansvärt sexigt. Men självklart är situationen komplicerad, som alltid. :(

Hade också en sån för ett tag sen. Sjukt störande beteende att försöka övertyga mig om att när jag säger nej är det bara för att jag missuppfattat stackars lilla dem. Tror till och med han fick plats i tråden.

Utöver det har jag pratat inte telefon med en kille i två dagar nu och vi ska ev. höras imorgon. Blir påmind om att röst (och kommunikation) är otroligt viktigt för mig och kan vara så fruktansvärt sexigt. Men självklart är situationen komplicerad, som alltid. :(
Jag minns att första gången jag pratade i telefon med min, numera, sambo tänkte jag att han lät töntig :o :D . Jag är tacksam att vi hade så mycket att prata om att jag slutade tänka på det sen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka